Jag går in på samma sätt som om jag vill se ett äldre program men väljer den pågående sändningen istället för en äldre.
TV-skärm som visar menyn för en pågående direktsändning av Idrottsgalan med olika programval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nej, jag hade inte förväntat mig synkat, vet att det är skillnad mellan Terra, sat, kabel, bredband.
 
Ok, dvs kanalen själv finns inte, men du hittar programmet så att säga?
 
Ja
 
Ett drygt år senare, Apple tv skiten funkar fortfarande inte som förväntat...

På besök hos föräldrarna och de undrar vad man kan använda Apple tv till och tyvärr kan jag inte komma på något att använda den till som är bättre än alternativen de har...

Själv har jag haft iPhone ett tag men övergett för att allt är så bakvänt och begränsat. Kim jil ung eller Starlin hade älskat Apple.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi hyrde ett hus i Florida för ett tag sedan, där fanns det ROKU i Tvn, tydligen väldigt vanligt där. Ungefär som appletv men bättre. Kommer kanske hit snart.
 
J
Roku är väldigt populärt i USA, och har lite annat upplägg. Lite väl inlåst för entusiasterna, men bra för den som bara vill det ska funka och inte vill pilla något själv lite som Apple TV. Det mesta är sk channels vilket vi skulle kalla appar och är en blandning av de största streamingtjänsterns, och går inte bygga ut på samma sätt som tex Android TV. Troligen ingen större chans att de skulle skriva avtal med svenska bolag.
 
J JohanLun skrev:
Ett drygt år senare, Apple tv skiten funkar fortfarande inte som förväntat...

På besök hos föräldrarna och de undrar vad man kan använda Apple tv till och tyvärr kan jag inte komma på något att använda den till som är bättre än alternativen de har...

Själv har jag haft iPhone ett tag men övergett för att allt är så bakvänt och begränsat. Kim jil ung eller Starlin hade älskat Apple.
Hej!
Jag har ett bra tips annars som är helt ok. Skaffa Canal Digital istället och använd deras play app som finns på Apple TV. Alla linjära kanaler kan streamas. Viss fördröjning får man givetvis stå ut med.
 
  • Gilla
pdov
  • Laddar…
Jag gör en update på detta, då säljare ringt farsan och försökt förlänga abonnemang. Jag testade installera ViaPlay på vår TV (Samsung) och där kom jag åt vad jag tror är alla linjär-TV kanaler. Tyvärr har jag inte längre AppleTVn hemma hos mig, och när farsan fick tillbaka den så försvann den. Jag har bett honom leta för jag tror att nu verkar de ha fixat så att discovery mfl kanaler finns tillängligt på play som linjärkanaler. Kan någon med ATV & Viasat bekräfta?

Det som väl ändrar sig nu är att 1) fiber är bekräftat till landet och vi har fn obegränsat mobilt bredband med ca 30Mbit där så viaplay skulle funka från landet 2) Viasat och Canal Digital har gått samman och det är mest sannolikt att man behåller Canal Digitals satelit så man måste ställa om sin parabol...
 
Amazon Fire Stick är ett alternativ till AppleTV, man kan ladda ner olika appar etc etc.
 
pdov
I InsidersUnited skrev:
Amazon Fire Stick är ett alternativ till AppleTV, man kan ladda ner olika appar etc etc.
En Apple TV är en Apple TV.
Men letar man något billigare alternativ och inte lever i Apple-världen när det kommer till andra enheter så tycker jag att Mi Box S 4K är ett bra alternativ. Mi Box S 4K kostar bara 630kr jämfört med Fire Stick som kostar ~900kr.

Jag kan kolla på linjärkanaler så som Discovery Channel, History Channel, National Geographic etc med Viaplays app både på Apple TVn och på Mi Box S 4K (Android TV 9).
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Hoppas han hittar ATVn, det var en 4k så känns som den får duga om han bara bemästrar fjärren och kanalerna han vill se finns. Men tack för info att det funkar.

Ett alternativ är att byta tv då de han har är gamla. Men mibox kan kanske funka i värsta fall, bra tips.
 
richardtenggren
Varför kör han inte Dplay om det är Discovery han vill åt?:)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Varför kör han inte Dplay om det är Discovery han vill åt?:)
Eh, han var förut bunden till Viasat, vilket nog var rätt val då parabol var det enda som funkade på landet, han är snart 80 och vi försökte med Chromecast i stan men det gillade han inte. Min mamma som är lika gammal kör det och Netflix/SVT play. Jag hade inte koll på dplay, men de verkar inte ha history, national geographic mfl. som han också ser på.

Nu när canal digital och Viasat går ihop kanske det ändrar sig, men utgångspunkten är nog att fortsätta abonera på något kanalpaket men slippa tvillingkort om en streamad lösning funkar lika bra.

Som jag förstod tidigare gick inte tex discovery att de som linjär kanal på ATV. Men iom det nu verkar funka på en smartTV så misstänker jag ATV också funkar.

Är lösningen lika bra och enkel som Viasats satellitmottagare på linjär tv så kan man spara 117x12- kostnaden för HW kommande år. För ATV är HW kostnad noll (om vi hittar den) då den redan är köpt när Viasat sålde på honom ett abonnemang sist (då de själva hävdade tvillingkort var onödigt om han köpte sån eller Chromecast).
 
richardtenggren
Okej, vi har viaplay men jag kan ju inte se några andra kanaler än deras 3,6,8 och 10, men det beror väl på vilket paket man har.

Dplay är ju discoverys playtjänst, jag antar History och National geographic ligger på ett annat bolag där av att dessa saknas.

Jag har fått mina föräldrar att använda bara ATV, min mor fixar det faktiskt rätt bra även om hon är lite yngre än din far, men hon då är ändå inte teknik hennes grej. Tror de kör både Cmore, dplay, Viaplay och SVT för komplett utbud.
 
J
pdov pdov skrev:
En Apple TV är en Apple TV.
Men letar man något billigare alternativ och inte lever i Apple-världen när det kommer till andra enheter så tycker jag att Mi Box S 4K är ett bra alternativ. Mi Box S 4K kostar bara 630kr jämfört med Fire Stick som kostar ~900kr.

Jag kan kolla på linjärkanaler så som Discovery Channel, History Channel, National Geographic etc med Viaplays app både på Apple TVn och på Mi Box S 4K (Android TV 9).
Det finns även en Mi stick nu men jag skulle nog vänta på Mi stick 4k som är på gång. Nuvarande klarar bara HD och dras med för litet RAM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.