Du missförstår uppenbarligen fullständigt. Det kan inte hända efter ett dygn. Det är inte säkrare efter ett år, tvärtom.
 
D Daniel 109 skrev:
Du missförstår uppenbarligen fullständigt. Det kan inte hända efter ett dygn. Det är inte säkrare efter ett år, tvärtom.
Så du menar att efter 1 år så är där mellan 2-10 procent gas kvar i en öppen flaska?
Kan du inte hänvisa till någon som kommer till samma slutsats som du?
 
A Argastesnickaren skrev:
Så du menar att efter 1 år så är där mellan 2-10 procent gas kvar i en öppen flaska?
Kan du inte hänvisa till någon som kommer till samma slutsats som du?
Så länge inte gasen reagerar med luften? Reagerar propan med "luft" och späs ut??
Men propan är väl tyngre än luft så då lär den ligga o skvalpa i sitt kärl förutom det som pressas ut när det blir varmare?
 
Gaser blandar sig. Precis som om du har salt och sötvatten skiktat i ett kärl.
 
D Daniel 109 skrev:
Gaser blandar sig. Precis som om du har salt och sötvatten skiktat i ett kärl.
Precis som du skriver så blandar sig gasol och luft och därför spädes den ut och försvinner efterhand.
Du har också en nedbrytning av gasolen vid kontakt med luft.
Den stora faran med gasol är i dom allra flesta fall förgiftning vid utsläpp och därför är där tillsatt ett luktämne.
Gasol i sig är annars luktfri.
Väntar fortfarande på bevis med att en öppnad behållare är farlig efter 1år annars så slutar diskussionen här för mig.
Har sagt det en gång innan men ångrade mig när det kom lite för mycket tro och tyckande.
Tro kan man göra i kyrkan och tycka för man göra så mycket man vill men bara för man tycker innebär inte det att man har rätt.
 
Nej, jag tänker inte försöka förklara mer för dig. Dina invändningar indikerar tydligt att du inte begriper hur det funkar.
 
Då tar vi det så att även ett barn förstår.
Enligt Msb och räddningstjänsten så är en öppen behållare efter ett dygn så tom att den ligger under 2 procent gränsen.
Du tror att den kommer att öka för att därefter bli farlig igen.
Undrar vem som inte förstår??
Jag har hänvisat med länk till min källa och du tror fortfarande att det inte stämmer.
Som sagt, inte lönt att förklara för nån som inte förstår;)
 
Noterar att trådskaparen tycks ha åkt och fått bytt sin gasolflaska någonstans redan på sidan 1 i den här tråden.
 
Japp och han körde säkert dit sin öppnade flaska utan några problem.
Har letat i tidningarna efter en stor explosion men kammat noll;)
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Då tar vi det så att även ett barn förstår.
Enligt Msb och räddningstjänsten så är en öppen behållare efter ett dygn så tom att den ligger under 2 procent gränsen.
Du tror att den kommer att öka för att därefter bli farlig igen.
Undrar vem som inte förstår??
Jag har hänvisat med länk till min källa och du tror fortfarande att det inte stämmer.
Som sagt, inte lönt att förklara för nån som inte förstår;)
Nej, det är fullständigt fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.