Drogen skrev:
[quote author=Matte G link=1145525762/0#24 date=1146490115]Nu ligger trallen också (Lärk).
Trallen ser väldigt blank och fin ut. Är den behandlad på något sätt? [/quote]

Tyckte mest det såg ut som att det regnat på den bilden, eftersom det inte blänkte hela vägen... ::)

Men visst är det snyggt!
 
Låter som något för oss. Har kollat närmare på stengolvet och det kanske räcker med 40 m2 uteplats plus lite runt om.

Stumpen skrev:
Vi ska själva bygga trädck på låg höjd o vi kommer lösa detta genom att ha plintar i ytterkanten o sen stötta upp med gamla plattor undertill. Har gjort detta tidigare o det fungerar utmärkt. Behöver ju på så vis inte ha så många plintar. Vill inte strunta i plintar helt o hållet pga risken att förlora i stabilitet. Ett tips bara!
 
Ja, det blev ju bra!
 
Matte_G skrev:
Lägger mig i lite här. Så här löste jag min konstruktion för altan på låg höjd. Bärlinor 195x45 som vilar på trädgårdssten. Väl avgrusat under. Golvreglar 145x45 som vilar på underliggare 45x45. Både underliggare och golvregel fäst i bärlina. När allt är avvägt är det bara att lägga trall. Jag har 2m mellan bärlinor. Golvreglarna ligger med cc60. Jag räknar med att konstruktionen i sig blir så tung så att den inte flyttar på sig. Dock finns det väl inga garantier för att den inte reser sig eller sätter sig. Det blir ett framtida projekt i så fall.
Min fråga, och jag är ingen byggare, är ..... blir det inte ett mellanrum mellan underliggaren och markstenen?

Jag menar 145+45=190 mm och bärlinans 195 mm måste väl medföra att det blir 5 mm över antingen under underliggaren eller över golvregeln. Ovanför golvregeln vill man väl inte ha mellanrummet om golvreglarna skall ligga jämnt med bärlinorna.


Någon ... vad har jag missat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.