A Andreas Ziden skrev:
Hej ja så kan de vara. Men hon säger att de inte har kommit upp men man kanske kan radera appen och installera på nytt. Eller har du nån annan idé
Kan man inte gå in på behörigheter, leta på appen och ge den tillåtelse att använda platstjänster hela tiden?
Dåligt bevandrad inom iPhone men är rätt säker på att det går den vägen med Android.
 
Man kan göra så som @FredrikR säger genom att göra följande: Inställningar - Integritet och säkert - Platstjänster, leta sedan upp Arlo Secure och välj Alltid samt se till så Exakt platsinformation är ibockad.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hej

om man köper Arla och skaffar deras abonnemang för 99/149 sek. Något av dem…

Kan man sedan köpa 4st fristående kameror utan basstation och välja att ha 2 på sommarstugan och 2 hemma?

kommer det fungera med 1 abonnemang eller kommer det strula? Eller krävs det 2 abonnemang?
 
Jag har 10 st. kameror av typ Pro och Pro2. Senaste har 2 st. gått sönder och har ersatts av 1 st. Pro3 och 1 st. Pro 4. Kvaliteten på de nya kamerorna har gått ner De äldre film ade till under - 20 grader. De två nya lägger av innan - 15 grader C. Skärmdump av säkerhetskameraapp, varnar för låg temperatur, två kameravyer med snöscener, text på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon uppvärmningsfunktion finns inte!
 
P Paxman skrev:
Jag valde Nexsmart. Klart mer nöjd med dem, även om även de har sina brister.
Hej, funderar på ett paket från Nexsmart, vilka brister är det du upplever?
 
P
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag har två frågor. Till vår Floodlight har vi solpanelen kopplad så den ska laddas hela tiden. Igår när jag var inne i appen stod det att batteriet var 100 %, och nu när jag går in i appen står det "Ladda batteri. Enhetens batterinivå är för låg. Anslut en kompatibel laddare för att ladda batteriet."
Jag är på jobbet just nu och kan inte felsöka, så det kan vara något så enkelt som att det har kommit in smuts mellan kontakterna, så den inte laddas ordentligt. Men det är ju ändå konstigt att den tappat så mycket batteri på en dag (kameran har inte utlösts många gånger under denna dag).

Nu till andra frågan. Vi har som sagt en Floodlight och så har vi även 2 stycken Pro 3. Alla tre är inställda att "Spela in tills aktiviteten avbryts (upp till 300 sek)". Men t ex när jag eller någon annan i familjen går för att hämta cykeln och vi är i bild/aktivitetszonen hela tiden så spelas det in kanske 3 x 20 sekunders klipp istället för 1 x 60 sekunders klipp, vilket också gör att det blir onödigt mycket notiser. Någon som har en aning om varför det blir så?
Hej, fick du någon klarhet gällande din första fråga?
Upplever samma problem med en av mina Arlo Essential.. Går från 100% till 0% på knappt en dag. Innan detta har den fungerat problemfritt.
 
@Persika Det fick jag inte, tyvärr.
Jag laddade upp den med "vanliga" laddaren och sen satte tillbaka solcellsladdaren, och efter det har den fungerat som den ska.
 
  • Gilla
Persika
  • Laddar…
Hej! Kan man med delad tillgång (en annan admin) på 5st arlo pro samtidigt lägga in en egen arlo hub plus 4st arlo pro2- kameror (med mig som admin) och ha det aktivt i arlo secure-appen utan abonnemang?
Inte live-streama alla samtidigt men få notiser vid upptäckt rörelse
 
M Mrgaston skrev:
Hej! Kan man med delad tillgång (en annan admin) på 5st arlo pro samtidigt lägga in en egen arlo hub plus 4st arlo pro2- kameror (med mig som admin) och ha det aktivt i arlo secure-appen utan abonnemang?
Inte live-streama alla samtidigt men få notiser vid upptäckt rörelse
Ja, du styr vem som ska ha tillgång till vad.
Men vill du ha utökade funktionaliteten så måste du ha två abonnemang.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Ja, du styr vem som ska ha tillgång till vad.
Men vill du ha utökade funktionaliteten så måste du ha två abonnemang.
Okej, jag menar så här...mina föräldrar har en gård där vi har 5 utomhuskameror och dem har delat tillgång till dem åt mig. Jag har ett annat ställe där jag ska sätta 4st kameror...kan jag lägga in dem i min app och dela tillgång till mina föräldrar utan att vare sig dem eller jag har ett abonnemang?
 
M Mrgaston skrev:
Okej, jag menar så här...mina föräldrar har en gård där vi har 5 utomhuskameror och dem har delat tillgång till dem åt mig. Jag har ett annat ställe där jag ska sätta 4st kameror...kan jag lägga in dem i min app och dela tillgång till mina föräldrar utan att vare sig dem eller jag har ett abonnemang?
Japp.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Japp.
Tack! Då ska jag bara försöka ta reda på hur jag går till väga 😅😊👍
 
Totte_S
Jag får inga notiser längre i arloappen. Kan ha pågått sedan systemuppdateringen.

Är det någon mer som upplevt detta?
 
Tråkigt att höra Totte_S.
Jag har inga problem med notiser, utan de fungerar som de ska (har iPhone).
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Jag får inga notiser längre i arloappen. Kan ha pågått sedan systemuppdateringen.

Är det någon mer som upplevt detta?
Funkar här också, Android.

Du har inte bara råkat "mutea" aviseringarna?
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.