169 030 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Kan man inte gå in på behörigheter, leta på appen och ge den tillåtelse att använda platstjänster hela tiden?A Andreas Ziden skrev:
Dåligt bevandrad inom iPhone men är rätt säker på att det går den vägen med Android.
Hej
om man köper Arla och skaffar deras abonnemang för 99/149 sek. Något av dem…
Kan man sedan köpa 4st fristående kameror utan basstation och välja att ha 2 på sommarstugan och 2 hemma?
kommer det fungera med 1 abonnemang eller kommer det strula? Eller krävs det 2 abonnemang?
om man köper Arla och skaffar deras abonnemang för 99/149 sek. Något av dem…
Kan man sedan köpa 4st fristående kameror utan basstation och välja att ha 2 på sommarstugan och 2 hemma?
kommer det fungera med 1 abonnemang eller kommer det strula? Eller krävs det 2 abonnemang?
Jag har 10 st. kameror av typ Pro och Pro2. Senaste har 2 st. gått sönder och har ersatts av 1 st. Pro3 och 1 st. Pro 4. Kvaliteten på de nya kamerorna har gått ner De äldre film ade till under - 20 grader. De två nya lägger av innan - 15 grader C.
Någon uppvärmningsfunktion finns inte!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon uppvärmningsfunktion finns inte!
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Hej, fick du någon klarhet gällande din första fråga?Sthlm1891 skrev:Jag har två frågor. Till vår Floodlight har vi solpanelen kopplad så den ska laddas hela tiden. Igår när jag var inne i appen stod det att batteriet var 100 %, och nu när jag går in i appen står det "Ladda batteri. Enhetens batterinivå är för låg. Anslut en kompatibel laddare för att ladda batteriet."
Jag är på jobbet just nu och kan inte felsöka, så det kan vara något så enkelt som att det har kommit in smuts mellan kontakterna, så den inte laddas ordentligt. Men det är ju ändå konstigt att den tappat så mycket batteri på en dag (kameran har inte utlösts många gånger under denna dag).
Nu till andra frågan. Vi har som sagt en Floodlight och så har vi även 2 stycken Pro 3. Alla tre är inställda att "Spela in tills aktiviteten avbryts (upp till 300 sek)". Men t ex när jag eller någon annan i familjen går för att hämta cykeln och vi är i bild/aktivitetszonen hela tiden så spelas det in kanske 3 x 20 sekunders klipp istället för 1 x 60 sekunders klipp, vilket också gör att det blir onödigt mycket notiser. Någon som har en aning om varför det blir så?
Upplever samma problem med en av mina Arlo Essential.. Går från 100% till 0% på knappt en dag. Innan detta har den fungerat problemfritt.
Hej! Kan man med delad tillgång (en annan admin) på 5st arlo pro samtidigt lägga in en egen arlo hub plus 4st arlo pro2- kameror (med mig som admin) och ha det aktivt i arlo secure-appen utan abonnemang?
Inte live-streama alla samtidigt men få notiser vid upptäckt rörelse
Inte live-streama alla samtidigt men få notiser vid upptäckt rörelse
Ja, du styr vem som ska ha tillgång till vad.M Mrgaston skrev:
Men vill du ha utökade funktionaliteten så måste du ha två abonnemang.
Okej, jag menar så här...mina föräldrar har en gård där vi har 5 utomhuskameror och dem har delat tillgång till dem åt mig. Jag har ett annat ställe där jag ska sätta 4st kameror...kan jag lägga in dem i min app och dela tillgång till mina föräldrar utan att vare sig dem eller jag har ett abonnemang?Hannuse skrev:
Japp.M Mrgaston skrev:Okej, jag menar så här...mina föräldrar har en gård där vi har 5 utomhuskameror och dem har delat tillgång till dem åt mig. Jag har ett annat ställe där jag ska sätta 4st kameror...kan jag lägga in dem i min app och dela tillgång till mina föräldrar utan att vare sig dem eller jag har ett abonnemang?