Kommer ni åt biblioteket?
Jag får felmeddelande när jag försöker kolla vad som triggat kameran.
 
T
Funkar för mig
 
T TreeView skrev:
Funkar för mig
Fick liv i det efter en omstart av appen och loggade in på nytt.
 
Kjell har kampanj på 4-pack arlo essential för 2999kr, det måste va ett prisvärt paket väl? Eller ska man satsa på någon PRO modell? Betydligt dyrare isf.
 
Är också i tagen med Arlo. Vad köpa till landet är frågan, perfekt 4g där. Budget?
 
Har tre Arlo pro på landet med 4g o wifi. Funkar bra så länge wifisignalen är ok. En kamera har strömsladd. Utan laddar dom ur ganska snabbt, ett par månader, på vintern

Norrtull Norrtull skrev:
Är också i tagen med Arlo. Vad köpa till landet är frågan, perfekt 4g där. Budget?
FredrikR FredrikR skrev:
Kommer ni åt biblioteket?
Jag får felmeddelande när jag försöker kolla vad som triggat kameran.
 
Måste fixa till Wifi så allt kan jobba så. Tror vi behöver 4st kameror. Borde räcka för vår intressanta yta, sen finns områden som jag tror i nuläget kan struntas i.
Har dock ”bara” mobilt bredband för stunden, och ett 4g, inte 5g som skulle varit trevligt.
 
Någon som har koll på hur många kameror man kan ansluta till en basstation?
Vad ja kan få fram så kan den visa 5 samtidigt men om man inte behöver se dom utan bara ha dom anslutna, så att de spelar in när de bevakar?
 
danne9 danne9 skrev:
Någon som har koll på hur många kameror man kan ansluta till en basstation?
Vad ja kan få fram så kan den visa 5 samtidigt men om man inte behöver se dom utan bara ha dom anslutna, så att de spelar in när de bevakar?
Jag har 8 st. utomhus och 2 st. inomhus. Med mitt upplägg, 2 kameror på varje sida av huset, som bevakar varandra. Det känns som max på en basenhet. Eftersom min erfarenhet är att man vill starta andra kameran samt kamerorna runt husknutarna när man får en rörelse. Det tar ju en stund för kamerorna att komma igång. Då har man 4 st. igång och bara en till ledig men den går igång om besöket går runt knuten. Då är allt upptaget och inget mer blir filmat om de kvickt tar sig in i huset.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Jag har 8 st. utomhus och 2 st. inomhus. Med mitt upplägg, 2 kameror på varje sida av huset, som bevakar varandra. Det känns som max på en basenhet. Eftersom min erfarenhet är att man vill starta andra kameran samt kamerorna runt husknutarna när man får en rörelse. Det tar ju en stund för kamerorna att komma igång. Då har man 4 st. igång och bara en till ledig men den går igång om besöket går runt knuten. Då är allt upptaget och inget mer blir filmat om de kvickt tar sig in i huset.
//Henry
Du har alla 8 på samma basstation, med eller utan abonnemang? Ja vill köra utan.
Filmar alla om de blir "skarpt läge"?
Enligt Arlo kan 5st visas samtidigt men frågan är hur många som ändå kan spela in samtidigt.

Funderat på att komplettera mina Pro 2 med Essential (som det är bra pris på just nu).
De bör väl gå att köra både Pro 2 och Essential på samma basstation?
(Essential går att köra utan basstation men vill gärna ha alla kameror tillsammans i samma system)
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Du har alla 8 på samma basstation, med eller utan abonnemang? Ja vill köra utan.
Filmar alla om de blir "skarpt läge"?
Enligt Arlo kan 5st visas samtidigt men frågan är hur många som ändå kan spela in samtidigt.

Funderat på att komplettera mina Pro 2 med Essential (som det är bra pris på just nu).
De bör väl gå att köra både Pro 2 och Essential på samma basstation?
(Essential går att köra utan basstation men vill gärna ha alla kameror tillsammans i samma system)
Jag har alla 10 st. på samma basstation med abonnemang!
Nej, de filmar inte samtidigt. Som jag skrev så blir det max 5 st. samtidigt, precis som du beskrev. Vilket gör att det kan teoretiskt uppstå situationer när inte allt blir filmat. Man får ju också räkna med att en kamera som gått igång håller på att filma, och därmed blockera en plats av de 5, när rörelse inträffar på den 6:e. Då startar inte den. Men jag har inte varit med om det ännu. Har inte haft inbrott ännu, bara besök på tomten med folk som kikat in i fönster. Hittills har de lämnat tomten kvickt när mitt "Smart Home" har tänt upp runt huset.
//Henry
 
Redigerat:
  • Gilla
Annaet
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Jag har alla 10 st. på samma basstation med abonnemang!
Nej, de filmar inte samtidigt. Som jag skrev så blir det max 5 st. samtidigt, precis som du beskrev. Vilket gör att det kan teoretiskt uppstå situationer när inte allt blir filmat. Men jag har inte varit med om det ännu. Har inte haft inbrott ännu, bara besök på tomten med folk som kikat in i fönster. Hittills har de lämnat tomten kvickt när mitt "Smart Home" har tänt upp runt huset.
//Henry
Ah ok.
Vad betalar man per månad? Är de olika pris efter antal kameror eller för fler funktioner?
Ärnöjd med de jag får utan men vill ju kunna ha fler kameror.

Skönt att ens system gör ett bra jobb så man slipper inbrott.
Jag har hittills bara haft en idiot som varit fram till dörren en natt och tänkt nåt men sprang helt vettskrämd när hunden skällde. Fick han på film men behövdes ju inte användas som tur va.
Har inte bara kameror som vaktar :cool:
 
danne9 danne9 skrev:
Du har alla 8 på samma basstation, med eller utan abonnemang? Ja vill köra utan.
Filmar alla om de blir "skarpt läge"?
Enligt Arlo kan 5st visas samtidigt men frågan är hur många som ändå kan spela in samtidigt.

Funderat på att komplettera mina Pro 2 med Essential (som det är bra pris på just nu).
De bör väl gå att köra både Pro 2 och Essential på samma basstation?
(Essential går att köra utan basstation men vill gärna ha alla kameror tillsammans i samma system)
Vill du filma med fler än 5 st. kameror samtidigt så behöver du fler än 1 st. basstation. Men då får du väl räkna på att bandbredden "upstreams" i bredbandet räcker också. Jag har 100/100 Mbit så här funkar det med två basstationer om jag skulle önska.
 
danne9 danne9 skrev:
Ah ok.
Vad betalar man per månad? Är de olika pris efter antal kameror eller för fler funktioner?
Ärnöjd med de jag får utan men vill ju kunna ha fler kameror.

Skönt att ens system gör ett bra jobb så man slipper inbrott.
Jag har hittills bara haft en idiot som varit fram till dörren en natt och tänkt nåt men sprang helt vettskrämd när hunden skällde. Fick han på film men behövdes ju inte användas som tur va.
Har inte bara kameror som vaktar :cool:
Priserna ser du här!

https://www.arlo.com/sv_se/serviceplans

//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Vill du filma med fler än 5 st. kameror samtidigt så behöver du fler än 1 st. basstation. Men då får du väl räkna på att bandbredden "upstreams" i bredbandet räcker också. Jag har 100/100 Mbit så här funkar det med två basstationer om jag skulle önska.
Ska få markfiber inom ett par månader så bredbandet ska nog räcka då.
Får se vad jag hittar på.
HenFre HenFre skrev:
Priserna ser du här!

[länk]

//Henry
Tack för länken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.