Hur mkt kräm klarar led dimmern?
 
AndersMalmgren skrev:
Kul, jag går också i kylningstankar för Mediayllan, funderar på att vattenkyla HTPCn och använda denna som jag monterar på baksidan av mediahyllan

[länk]
Oj, det var ambitiöst med vattenkylning. För mina ändamål så fungerade det perfekt med luftkylning. Ser man bara till att skaffa tysta fläktar och fläktstyrning så är det inget som stör.

Fördelen är att jag har fläktarna samt LED'sen bakom TV'n kopplade till ett Master-Slave uttag. Så när förstärkaren sätts igång så startar fläktar och ljuset. IR fungerar med stängda luckor tack vare en liten IR-mottagare under TV'n.


trojlee skrev:
Hur mkt kräm klarar led dimmern?
Se här: http://www.ebay.com/itm/Single-Colo...03755?pt=AU_Lighting_Fans&hash=item43bf8883eb
 
Kom på att jag har glömt visa resultatet. Tog bilder på allt utom sovrum (har inte satt upp några tavlor eller någonting i sovrummet så ser lite kalt ut just nu).

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

11.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

13.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Titor och 3 till
  • Laddar…
Jättesnyggt, vad är det för gallergrej på ytterdörren ovan låset?
 
Udda till luft? :D
 
Noseone skrev:
Jättesnyggt, vad är det för gallergrej på ytterdörren ovan låset?
Ringklocka, sitter en klassisk ringklocka bakom gallret, och en mekanisk knapp på utsidan!
 
Trodde det var en sorts porttelefon kombinerad luftventil
 
Merh. Ser ut som alla andra lägenheter idag.
 
Kim P skrev:
Merh. Ser ut som alla andra lägenheter idag.
Tack för dom vänliga orden!
 
  • Gilla
jimih
  • Laddar…
Jag är medveten om att jag är lagom sen med att kommentera eller ens se dessa inlägg men fy vad du ska ha cred för det du har gjort jockebq! Det blev ett helt enastående resultat och är jag mycket imponerad :) Jag ska själv ge mig in i något liknande snart och tar gärna emot alla tips jag kan få!
 
L
Jag hoppar också in ett tag efter sista arbetsdag. Grymt imponerad och vilken finish. Är du elektriker eller hur löste du allt det med lampor osv?

Måste bara fråga, jag kan ha missat, men var ända anledningen till flytspackel att få ner kablar? I så fall kunde du inte istället lagt dem längst ytterkanten av golvet och sparat enormt mycket tid och pengar.

Som sagt bara en fråga i övrigt som sagt grymt imponerad.
 
Jag har missat slutresultat, grymt bra, vilket jobb, vad bedömmer du att allt gick på kostnadsmässigt?
 
Jättefint jobb, köket blev kanon (y)
Hoppas du trivs!
 
akasoullanguage skrev:
Jag är medveten om att jag är lagom sen med att kommentera eller ens se dessa inlägg men fy vad du ska ha cred för det du har gjort jockebq! Det blev ett helt enastående resultat och är jag mycket imponerad :) Jag ska själv ge mig in i något liknande snart och tar gärna emot alla tips jag kan få!
Oj, tack så mycket! Hoppas du fått några idéer och tips från det jag har lagt upp!

Lewdis skrev:
Jag hoppar också in ett tag efter sista arbetsdag. Grymt imponerad och vilken finish. Är du elektriker eller hur löste du allt det med lampor osv?

Måste bara fråga, jag kan ha missat, men var ända anledningen till flytspackel att få ner kablar? I så fall kunde du inte istället lagt dem längst ytterkanten av golvet och sparat enormt mycket tid och pengar.

Som sagt bara en fråga i övrigt som sagt grymt imponerad.
Tack så mycket! Ja, lite väl bra finish på vissa saker som ingen någonsin kommer se :) Nej, inte elektriker, men har inga större problem med el och teknik. Tog hjälp av en kompis som är elektriker vid inkoppling till central och kontroll av allt.

Flytspacklingen var endast till för att betongplattan i sovrum och kök var 15mm högre än resterande lägenhet. Så jag fyllde ut resten för att få samma nivå och kunna lägga parkettgolvet utan att behöva trösklar eller nivåskillnader. Passade på att dra högtalarkablar till kök, balkong, samt nätverkskablar och antennkablar till kök och sovrum. Inget trådlöst här, och inga synliga kablar någonstans i lägenheten.

Andy78 skrev:
Jag har missat slutresultat, grymt bra, vilket jobb, vad bedömmer du att allt gick på kostnadsmässigt?
Tack så mycket! Gissar på 130-150kkr. Bra investering dock, har redan dubblat lägenhetens pris (inkl. renoveringen). :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.