Väntar nog på lite fler offerter :D
 
Hur undviker man resultatet till höger i denna bild?
färger.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Att det är gulare menar du?
 
Precis, vill ha en homogen kallvit skiva
 
harry73
Har Leby so är medlem här inte en stor limpress? Jag tror att ni tillsammans kunde skapa något enastående :)
 
Då ska man bara hitta ett ställe som säljer triple A kvalitet ask etc :D
 
Angående stavlimmat, måste inte stavarna gå längs kortsidan om baröverhänget ska hålla?
 
Redigerat:
Kom på att Calexico wood också säljer ask. Ingen limfog, men breda brädor/plank. Beställ och limfoga som harry73 föreslog! :) http://www.calexicowood.se/ask
 
Tror tyvärr inte den tiden finnes :p
 
Traume nämnde helstav (en stav är lika lång som skivan) för att få snyggare linjer. Det tror jag på, speciellt tillsammans med ett snyggt plankgolv.

Som jag skrev tidigare tror jag inte att en vanlig stavlimmad skiva är tänkt att fungera med 30 cm barhäng utan stöd eller anpassning. Tänk om Carola kommer på besök och får för sig att hon skall dansa på din bar!

Ett knä intill väggen kanske räcker för att styva upp skivan. Många hyllor och skåp hade knän på 20 talet.
 
harry73
AndersMalmgren skrev:
Tror tyvärr inte den tiden finnes :p
Vänta lite, vad är viktigare? Kvalitet eller tidsplan? :p
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Lite kanske, tex är det 0.5mm diff mellan de två delarna av köket som vi inte orkar justera upp :) får lägga under lite papp för bänkskivan istället
haha, den där 0.5mm var inte okej helt firman som ska komma ut och mäta. Så måste justera upp det
 
AndersMalmgren skrev:
haha, den där 0.5mm var inte okej helt firman som ska komma ut och mäta. Så måste justera upp det
Menar du att firman klagade på en 0,5 mm diff? De har inte den precisionen på skivan. De flesta stenläggare jag haft kontakt med har sagt att de hellre justerar sådana småsaker själva än att överlåta det till kund.
 
Japp 0 ska det vara, jag svarade att den toleransen har inte ens rymdindustrin :D
 
AndersMalmgren skrev:
Japp 0 ska det vara, jag svarade att den toleransen har inte ens rymdindustrin :D
Låter grymt oseriöst att häva ur sig något sådant. Som sagt får man alltid palla under p.g.a. att skivan inte är helt jämntjock oavsett om bänkskåpen står helt i våg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.