Blank skulle jag säga, men jag har aldrig sett matt vit å andra sidan.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blank borde vara lättare att hålla ren ?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag håller med tjejen. Dvs blank, om jag får bidraga med min åsikt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blankpolerad är mycket tåligare avseende granit. Absorbtionskoefficienten är nära 0 med blank men närmar sig typ skiffer med mattpolering. Både kemisk och mekanisk ytresistens är också avesvärt bättre med blankpolerad. Matt är dock snyggt (innan det är slitet)!
 
Redigerat:
  • Gilla
mattetvilling och 2 till
  • Laddar…
Är det dubbla luckor på diskmaskinen?
Eller vad är det bilden visar?
 
AndersMalmgren skrev:
Här var det tight

[bild]
Vad ska du ha för handtag?
Kanske står tidigare i tråden, som jag följt lite anonymt.
 
Peter2400 skrev:
Är det dubbla luckor på diskmaskinen?
Eller vad är det bilden visar?
Det är luckan under diskbänk som är öppen 90 grader och möter diskmaskinsluckan till höger.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
fgo skrev:
Vad ska du ha för handtag?
Kanske står tidigare i tråden, som jag följt lite anonymt.
Vi kör samma handtag som satt i gamla köket, det är från en serie som heter Brusali

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/30250144/

Edit: så nej luckan kommer inte att gå öppna 90 grader när handtagen är på plats
 
får handtaget plats utan problem?
Hoppas du inte missat det, när allt annat är så minutiöst planerat.
 
Inga problem men självklart kommer handtag ett gå emot luckan, men detta problem har ju alla Innerhörn kök
 
  • Gilla
polacken76
  • Laddar…
Första offerten på träbänkskiva, 8600:- från abitra.se

Vad låter rimligt tycker ni för dessa dimensioner, R2 rundning ovantill och två R10 hörn
bänkskiva_ask.png
 
Priset beror helt på om det är stavlimmat med smala stavar eller om det är breda stavar eller hela bräder. Hur som helst så låter det ganska dyrt.
 
Hittar inte så mycket listpris men tex http://www.culimar.se/pdf/Prislista-bankskivor-140915.pdf

De tar 4198 metern för 900+ Ask stavlimmad, det står inte om det är fingerstavar eller hela. priset ovan är för hela. Men 4198 metern blir ju 6700 bara i material då låter ju inte 8600 så dyrt. Om jag skippar 2cm överhäng på barsidan och kör 280 istället för 300 så sparar jag en tusing per meter och vi landar på 4800.
 
Så länge det inte stör så kör! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.