AndersMalmgren skrev:
Sambon gillar denna

[länk]

Jag är mer inne på denna
[länk]

Vad säger ni? (Sängbord alltså)
Håller med dig. Tycker "plåtviket" känns billigt, ostadigt och nästan lite obehagligt vasst. Men smaken är ju som...
 
BirgitS
Låda är definitivt bra för att hålla nyfikna petsugna barn borta från sånt som är ömtåligt eller man vill ha i fred av andra skäl.
 
måste dessvärre säga att jag snarare kopplar till ett sängbord som skulle passa på ett hotell eller sjukhus... Och hyllan påminner om jättebra hyllor som monterats upp på "muggar" på jobbet, så man ska slippa lägga sin papper/mapp och laptop på golvet när man ska göra sina behov... (sorry för dissen av dessa produkter, men man ska väl vara ärlig?)
 
Absolut, smaken är som baken. Jag tycker nog det kan vara lite coolt men sterilt. Nytt möter gammalt

edit: Dock kanske den i lackad metall är lite för nytt möter gammalt för mig :D Måste fundera lite
 
Hade jag valt sängbord idag hade det nog blivit Norrgavel: http://norrgavel.se/mobel/kub/

Ps, inte kommenterat innan men följt ditt projekt, bra jobbat (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
tackar :D
Den var fin, jag har även funderat på Ethnicrafts liknande,

http://www.lannamobler.se/sv/sangbord/ethnicraft-sangbord-nordic

Men jag är lite trött på naturträ, vi har nästan bara naturträ i gamla lgh, sambon fick genom att bardisken är i Ask, men det är nog enda naturträet jag kommer släppa genom. :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Hallå, om någon månad eller två kanske vi fått bort alla flyttkartonger så vi kan ta lite bilder :D

jag letar rullgardiner med så slimmad kasset som möjligt (tunt tyg men ändå inget ljusgenomsläpp) och som går att måttbeställa. Tips?
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Så spännande, de bilderna ser jag fram emot! :)

Det låter motsägelsefullt med tunt tyg men inget ljusinsläpp. Vi har i alla fall måttbeställda rullgardiner som är underrullade så att de ligger tätt mot fönstret. De går att välja i vilket tyg som helst, sedan sätter de en mörkläggningsfilm på baksidan så att det är helt täta och inte släpper genom något ljus alls. Jag har handlat från en affär i Lund, men det borde ju finnas något liknande i Stockholm http://www.fonstret.com/Blogg/11?kom=33
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Känske med någon dyrt hokuspokus material typ nanoteknik osv :) borde det gå :) tackar ska kolla, synd det ska vara så fult med mörkläggning, vi måste mörkläggning I vardagsrummet också pga projektor.

:) sitt inte uppe och vänta på bilderna bara ;)
 
Silent Gliss. Bäst och dyrast. ;)
 
Är det så? Då måste det kollas upp!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hallå, om någon månad eller två kanske vi fått bort alla flyttkartonger så vi kan ta lite bilder :D

jag letar rullgardiner med så slimmad kasset som möjligt (tunt tyg men ändå inget ljusgenomsläpp) och som går att måttbeställa. Tips?
Finns många företag som sysslar med detta, Google sökning, vill du själv ta mått och bara beställa finns det ett antal ochså, heter kasettrullgardin, tex. Persiennbutiken.se
Persiennrullgardin.se
Hastahome.se,
kör själv med hasta och sidoskenor.
Har tagit in ett markisfirma för att fixa rullgardin med sidoskenor på 3600mm och
takmarkis för uterumstaket, har projektorn i uterummet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.