Det här ser väl ut som rätt sunda siffror (LAN)?

Skärmbild av Command Prompt med resultat från ett iperf3-test som visar stabil bandbredd på cirka 934 Mbits/sek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
tommib skrev:
Jag kan rekommendera denna istället.

[länk]

Den är mer lättarbetad, men lite större.
Ja, jag har provat båda.
Jag har åxå provat båda och tyckte den som Anders använde först är bättre, förstås kombinerat med verktyg för att montera. Den man fäller över som ska trycka i kablarna alla samtidigt när man fäller över kåpan tyckte jag var svårare, kanske är det en vanesak, men man ser ju inte slutresultatet. Jag har en budgetpatch på vinden där det passande nog stod två gamla stolar från 1900-talets början som jag kunde sitta och kontraktera alla kablar... Samt en i källarens matkällarförråd där patchpanel och fiberkonverter hamnade. Ingen av platserna är direkt labmiljö. Kan tipsa om att Netgears managerbara prosafe serie av switchar har inbyggd kabeltestare som kan visa ungefär längd och var avbrott är. Smidigt. Kan även tipsa om tråden om Ubiquities AP och routers, har helt klart de mest diskreta AP. Tyvärr så verkar mina putsade ståendeplank väggar vara extremt bra på både att dämpa ljud och radiovågor...
 
tommib
Det är just det med verktyget. Man slipper sitta med ett slitsverktyg på en liten lös plastbit. Designen på kontakten gör också att ledarna automatiskt blir lika långa och man behöver inte tvinna upp så mycket.
 
Beställde ny projektor idag, fick riktigt bra pris tack vare att jag köpte baslåda och ltie andra prylar samtidigt. Men jag måste ju fixa mörkläggning. Har ni några tips? Det är ju extremt trångt mellan fönster och nisch. Vill gärna ha något diskret
Fönster med utsikt mot träder och en byggnad, rörig fönsterbräda inomhus, litet utrymme överst för mörkläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Det där är nog kört om du inte fräser ur i taket på fönsternischen.

Sätt snygga mörkläggningsgardiner på gardinstång. Det hör ändå hemma i en lägenhet av den där årsmodellen.
 
OM det ska bli helt mörkt så måste det väl till sådana där som på hotell?
 
tommib
Ska det bli helt mörkt ska det till en sån låda över fönstret där gardinerna sitter (kommer inte på vad det heter just nu). Som gardiner fungerar IKEAs mörkläggningsgardiner, de är oerhört effektiva. Man kan välja att ha dubbla gardiner och hänga något snyggare tyg framför om man inte gillar utseendet.
 
Be föreningen byta till PVC fönster så monterar de en rejäl karm att sätta gardinen i... ;)
 
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Fyfan, jag vill ha kolsvart och snyggt... fääään
 
Annars kan du ju bygga en lös ram med mörkläggande tyg eller nått tills du hittar på bättre lösning, Men det kanske är flera fönster som behöver mörkläggas. Då är det ju lite väl mycket jobb och de skall förvaras någonstans.

typ denna fast myggnätet är mörkläggande
Enkel träram stående på ett trägolv, avsedd som grund för mörkläggande tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fönstren är ju nästan 2x2 meter :D
edit: den som uppfinner helt mörkläggande flytande kristall blir rik
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Fönstren är ju nästan 2x2 meter :D
edit: den som uppfinner helt mörkläggande flytande kristall blir rik
... och jag blir fattigare.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
tommib skrev:
Ska det bli helt mörkt ska det till en sån låda över fönstret där gardinerna sitter (kommer inte på vad det heter just nu). Som gardiner fungerar IKEAs mörkläggningsgardiner, de är oerhört effektiva. Man kan välja att ha dubbla gardiner och hänga något snyggare tyg framför om man inte gillar utseendet.
Kornisch heter de där lådorna runt gardinupphängningsanordningarna. ☺
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag är sugen på att lägga alldeles för mycket pengar på en feting bioprojektor
AndersMalmgren skrev:
Beställde ny projektor idag, fick riktigt bra pris
Nu blir man onekligen lite nyfiken på vad bra pris på en "feting bioprojektor" är?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
OM det ska bli helt mörkt så måste det väl till sådana där som på hotell?
Svart sprayfärg på glasen borde dämpa rätt bra. :cool: Men det kanske stöter på patrull av andra skäl...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.