Ska du ha det perfekt måste man alltid finjustera luckorna
 
En grej till jag ska tänka på vid nästa köksrenovering är att sätt en dosa för kyl och en för frys. Nu kan jag inte koppla ur kylen utan att först ta ut frysen för att komma åt stickproppen

IMAG0896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du plats för nån slags skarv där uppe så hade jag nog stoppat in det.
 
Dra upp en skarvsladd som du lägger bakom kylen.
 
Blir det kyl och frys i skåpen på bild? D.v.s. typ kombimaskin? Det bästa är ju alltid att sätta dosorna ovan kyl och frys så man inte behöver dra ut maskinerna för att dra ut kontakten. Man har ju i regel ett överskåp ovanför.
 
Skarvsladd känns ju lite B, hade ju varit bäst med en dosa bakom varje förbrukade oh well, blir I nästa kök.

Att sätta uttagen ovanför känns bögig då måste ju ta hål i överskåpet alt montera bort hela överskåpet om man vill komma åt kontakterna. Jag har en grupp enbart för kyl frys så kan stänga av strömmen från gruppcentralen

Edit :BÖKIGT :)
 
Fem grupper för hela köket, häll, Micro/ugn, diskmaskin och kyl/frys. Samt en för fläkt, belysning och inkopplad utrustning som assistent
 
richardtenggren
Det är inte gipsväggar så du kan stoppa i en ROT-dosa och flytta upp ett uttaget? Lite pilligt men lär ju gå bra på det där avståndet?
 
hehe så ofta tar man inte ut kyl/frys, var bara en reflektion över vad man ska göra annorlunda nästa gång :D
 
richardtenggren
Nä så är det ju, vi hade ju dock otur med att kombiugnen var trasig vid leverans, var ju rätt skönt att bara behöva montera ur den vid lagningen. Tänker att en kyl/frys är ännu otrevligare, men du kan ju alltid provköra först ;)
 
Tips från en amatör, sätt alltid dit luckor och fronter i köket det sista du gör så kan du snubbla runt utan att skada något.
 
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden
  • Laddar…
Du får nog scrolla tillbaka och läsa diskussionen tror jag :)
 
Har läst allt, tolkar bilderna som att de flesta luckorna/fronterna sitter på? Kanske missförstod dig?
 
Måste ju montera luckorna för att tex diskmaskin ska hamna rätt i djupled men visst är det bra att vänts så länge det går, funderar på att tejpa masonit framför tills dess att gubbarna ska montera skivan.

När det gäller kyl / frys så måste ju som sagt luckan monteras in om man vill finlira justeringen
 
Tycker det är kul att du redan tänker på nästa köksrenovering, efter snart 2 års renovering (eller är det 1 1/2) :)
 
  • Gilla
Chuck Wow och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.