KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du tycker tydligen att detta är ett stort problem.
Varför är det problematiskt tycker du?

Har du sett ett kylskåp som är annat än vitt inuti?
Eller en frys?

Varför betyder toalettstolens färg så mycket för dig egentligen?
Ja ibland brister det. Som nu till exempel när jag läser ditt inlägg. Ett totalt onödigt inlägg. Du är ett troll bara.

Varför är inte färgen på toalettstolen ett så stort problem för dig? Har du sett andra färger på insidan av en garderob eller i en sko?

Varför vill man olika färger på bilar? Hus? Väggar? Spisar? Du har rätt. Alla borde ha samma färg på allt. Vad enkelt allt hade vart då.

Du är bara ute efter att vara dryg.
 
  • Gilla
Erica Jansson och 2 till
  • Laddar…
Det var en gammal tråd du drog upp nu!

Har du några bilder efter installationen dd88?
 
ådal ådal skrev:
Det var en gammal tråd du drog upp nu!

Har du några bilder efter installationen dd88?
Ja det det var det verkligen. Jag letar nämligen efter en fin toastol och hamnade här. Kunde helt enkelt inte låta bli.
 
Jooel Jooel skrev:
Ja ibland brister det. Som nu till exempel när jag läser ditt inlägg. Ett totalt onödigt inlägg. Du är ett troll bara.
Ja, om du visste hur rätt du har!

För övrigt ser jag ett värde i att t.ex. glaserat porslin får behålla sin naturliga färg = vitt.
Varför krångla till något som ingen ändå inte beundrar som ett av hemmets konstverk.

Minns i min ungdom när folk hade avokadogröna, senapsgula och bruna "vitvaror" i badrummet.
Efter 14 dar såg de för djävliga ut, för alla kalkfläckar och tvålstänk lyste vitt i de vackra pastellfärgade ytorna.

G Ganescha skrev:
De andra färgerna jag kan komma på är de underbara pastell färgade 70-tals toaletterna, finns en uppsjö på blocket att köpa :)
Gissa varför sådant säljs/skänks bor i mängd ;)

Men välkommen till Bygga Hus-forumet Jooel.
Kul med en ny ordningsman här, som letar efter saker att reta upp sig på :)
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Va! Är det någon(!) Som vet var man kan få tag i en mattgrå toastol så säg! :surprised::love: inte vägghängd.
 
Inget svar på ovanstående fråga, för då kan vissa nykomlingar bli upprörda.
Men just sanitetsmöbler tror jag man skall försöka hålla blanka av hygieniska skäl.
Så de blir lätta att hålla rena alltså.

//Bergtrollet
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Inget svar på ovanstående fråga, för då kan vissa nykomlingar bli upprörda.
Men just sanitetsmöbler tror jag man skall försöka hålla blanka av hygieniska skäl.
Så de blir lätta att hålla rena alltså.

//Bergtrollet
Men om.Bergtrollet mot förmodan visste, så får han skicka ett dm. Sanitetskäl är inget emot estetiska skäl vet du väl. ;):cool::crysmile:
 
Leeten Leeten skrev:
Men om.Bergtrollet mot förmodan visste, så får han skicka ett dm. Sanitetskäl är inget emot estetiska skäl vet du väl. ;):cool::crysmile:
Vi köpte våra Globo via https://corex.se/

Bild finns i tråden.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Minns i min ungdom när folk hade avokadogröna, senapsgula och bruna "vitvaror" i badrummet.
Efter 14 dar såg de för djävliga ut, för alla kalkfläckar och tvålstänk lyste vitt i de vackra pastellfärgade ytorna.
Va?
Jag har själv ett hus från -74 med en avocadogrön toalett i kombination med väldigt kalkhaltigt vatten. De andra är vita, givetvis med samma kalkhaltiga vatten.
Tycker närmast att de generella missfärgningarna syns mindre på den gröna än de övriga.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Gissa varför sådant säljs/skänks bor i mängd ;)
För att väldigt många som renoverar hus från 70-talet nu var unga på 70-talet och vill ha förändring?
 
Ja precis. Visste att jag hade rätt.
 
Det har man aldrig tänkt på, man tänker bara att toastolen är vit, men kul att det löste sig, med Google kommer man långt
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du tycker tydligen att detta är ett stort problem.
Varför är det problematiskt tycker du?

Har du sett ett kylskåp som är annat än vitt inuti?
Eller en frys?

Varför betyder toalettstolens färg så mycket för dig egentligen?
Underbar replik från en person som sannolikt aldrig ätit annan potatis än Bintje.
 
  • Gilla
yossy
  • Laddar…
Krilleman
F fredar skrev:
Underbar replik från en person som sannolikt aldrig ätit annan potatis än Bintje.
Kag gissar att KoW är uppvuxen på King Edvard, Bintje är för känslig mot sjukdomar!

Fredagshumor på en lördag! :crysmile:
 
Krilleman Krilleman skrev:
Kag gissar att KoW är uppvuxen på King Edvard, Bintje är för känslig mot sjukdomar!

Fredagshumor på en lördag! :crysmile:
Sortprovning skall tas på största allvar. Funktion före smak.
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Lurar på en Caraibes WC 06.20 med handmålat mönster eller en PURUS i rostfritt. Att installera en vit toa vore ett nederlag.
 
  • Älska
Krilleman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.