MB77 skrev:
Det mår vara hänt, men greppet på Ergo är bland det bästa som finns (enligt mej).
Sant! Finns inga bättre.
 
MB77 skrev:
Det mår vara hänt, men greppet på Ergo är bland det bästa som finns (enligt mej).

Håller med 100% om greppet, synd bara att kvalitén blir sämre....
 
Gillar ni Ergogreppet mer än Weras grepp? :)
 
FredrikR skrev:
Gillar ni Ergogreppet mer än Weras grepp? :)
Definitivt! Ren kvalite rakt igenom.
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Gillar ni Ergogreppet mer än Weras grepp? :)
Weras passar inte mej, väljer Ergogreppet alla dagar i veckan.
 
Mikael_L
screamin-daemon skrev:
Harald-Nyborg säljer Bahco skruvmejselset med 5-6 mejsler för 149:- Lite olika varianter, Rak/stjärn, Torx och VDE

[bild][bild][bild]
Remne skrev:
Jag köpte en sådan låda på Jem&Fix....i tron att det va bra...dessa var tillverkade i Spanien och kändes inte alls bra....läs mer HÄR , men det ska finnas Tysklandstillverkade oxå...


Edit: enligt bilden från Harald Nyborg så är iaf VDE-mejslarna den spanska varianten....se skillnaden på klingan på bilden jag tagit i den länkade tråden.....
Ja vad ska man tro då?
Är mejslarna så usla att man bör hålla sig ifrån? Är typ Biltemas ett lika bra val?

Annars är det som sagt ett utmärkt pris.
 
Nej, att de skulle vara usla är att ta i, personligen tycker jag att de är bra.
Jag har ett par uppsättningar av dessa mejslar och har bara förstört en av dem, en allra minsta spårmejslen. Att den gick sönder beror på att jag var för lat och hämta en i rätt storlek... :|
 
Mikael_L skrev:
Ja vad ska man tro då?
Är mejslarna så usla att man bör hålla sig ifrån? Är typ Biltemas ett lika bra val?

Annars är det som sagt ett utmärkt pris.
Jag tror inte heller dom är usla, men det kändes skillnad mot dom gamla mejslarna.....sen är det ju enhetligt med dom 20 andra....;)
 
VDE mejslar behöver bara isoleringen vara bra på så de skulle jag absolut köpa om man gillar Ergo handtaget. Man drar ju inte plintar och kontakter speciellt hårt.

Jag har också förordat Ergo genom åren men PZ klingorna har jag dragit sönder ett antal och PH2 har jag nött ut 3st. Nu var det 3st på ca 10år av dagligt skruvande med dem i jobbet som tekniker så jag tror inte något annat fabrikat skulle ha klarat det bättre. Sist köpte jag Facom mejslar och de kan jag rekommendera. Sköna handtag i Ergo stil och stålet i klingorna är av hög kvalitet. Har även lite Wera och de har klart bättre utbud av olika klingor än Facom så är man ute efter enhetlighet på tavlan så är Wera ett bra val.
 
4444444\77###(###6####7##(##'(((7:)06
 
Schlbuditz skrev:
4444444\77###(###6####7##(##'(((7:)06
Nja, tycker du verkligen det?
 
Schlbuditz skrev:
4444444\77###(###6####7##(##'(((7:)06
Sju spänn säger du...
 
Mikael_L skrev:
Ja vad ska man tro då?
Är mejslarna så usla att man bör hålla sig ifrån? Är typ Biltemas ett lika bra val?

Annars är det som sagt ett utmärkt pris.
För det priset är det värt, men 299 eller vad dom nu har för ord pris är det inte värt.
 
COOP Forum i Finspång (Östergötland) stänger sin byggavdelning och hade i helgen 75% rabatt på allt där. Det ska fortgå tills allt är slut enligt personalen. Rätt så urplockat, men lite mer udda grejor som Svennebanan inte riktigt anser sig ha användning för fanns kvar. Köpte Ardex golvvärmematta 4 kvm inkl termostat för 800:- (ord. 3200) :beer: :)
Det fanns igår flera sådana kvar, en på 5 kvm, golvvärmekabel för både 2-3 kvm och 4-5 kvm. De hade då inte decimerats nämnvärt sedan fredagen.
Elfa hyllsystem fanns en hel del grejor till, diverse VVS, några LED-trafos (från ELKO/ELJO?), fem Gardena bevattningstimers som tidigare kostat 640:- nu för 160:-, Casco tätskiktsgenomföringsmanschetter, diverse trimmertrådrullar...
Det är det jag kommer på så här i efterhand. Skruv och sånt fanns det bara väldigt lite kvar av, så det är meningslöst att åka för dylikt.
Obs! 75% !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.