Herr Hysteres skrev:
Har funderat på samma sak och kommit fram till att det naturliga valet är GOP 10.8V. De två i samma L-Boxx är det ultimata kommandokitet för att fixa det mesta snabbt. Bör stå utryckningsklart i var mans hallgarderob. Alternativen jag hittade var lilltigern (framför allt om man är trädgårdsintresserad) eller inspektionskameran, som verkar vara en sån där väldigt-bra-att-ha-pryl.
Nej jag håller nog inte med dig.
Dels för jag har gop300 så det räcker. Och sen tror jag på den lilla dragaren med bitsfäste, kommer inte ihåg vad den heter, vore perfekt. Då har man en liten smidig och bra laddad "skruv-boxx". För det jag irriterar mig på mest är att birsen inte passar direkt i maskinen.
 
Ellagård skrev:
Handöverfräs på Lidl för 400
[länk]

Mycket tillbehör för pengarna.
Köpte en igår (y)
Får se om det var nått att ha :rolleyes:
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
LoJo skrev:
Dels för jag har gop300 så det räcker. Och sen tror jag på den lilla dragaren med bitsfäste, kommer inte ihåg vad den heter, vore perfekt. Då har man en liten smidig och bra laddad "skruv-boxx". För det jag irriterar mig på mest är att birsen inte passar direkt i maskinen.
Jag har också en 300 och håller med, den är suverän. Men multibiten som jag blivit sen den köptes känner jag att jag behöver en trådlös också för snabbfix.

Dock har du rätt i att en liten bitsdragare är ett väldigt bra komplement till borren.
 
ullberg
SC Aero skrev:
Köpte en igår (y)
Får se om det var nått att ha :rolleyes:
Jag med, har en rätt gammal och sliten noname sedan tidigare så detta var en uppgradering
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
LoJo skrev:
För det jag irriterar mig på mest är att birsen inte passar direkt i maskinen.
Upptäckte just att Metabos lilla 10.8v-borrskruvdragare Powermaxx BS har löstagbar cylinderchuck under vilken det sitter ett sexkantsfäste för bits. (Därutöver finns det en vinkeltillsats till maskinen och om det inte räcker med vanliga 1.5Ah-batterier så finns 4Ah. Tre års batterigaranti). Förvisso är det ingen slagskruvdragare men hur ofta har man behov av att dra tyngre än 28 Nm med en 10.8V-maskin?
 
Herr Hysteres skrev:
Upptäckte just att Metabos lilla 10.8v-borrskruvdragare Powermaxx BS har löstagbar cylinderchuck under vilken det sitter ett sexkantsfäste för bits. (Därutöver finns det en vinkeltillsats till maskinen och om det inte räcker med vanliga 1.5Ah-batterier så finns 4Ah. Tre års batterigaranti). Förvisso är det ingen slagskruvdragare men hur ofta har man behov av att dra tyngre än 28 Nm med en 10.8V-maskin?
Ja det är en kompetent liten maskin
http://www.youtube.com/watch?v=aakvPOaqFJM
Det är sexkantsfäste även på BS18LTX Quick, samt finns vinkeltillsats. Har detta, det är riktigt grymt, bra & användbart. Har "räddat" mig i vissa minst sagt trixiga situationer..
 
Redigerat:
frav skrev:
Ja det är en kompetent liten maskin
[länk]
Det är sexkantsfäste även på BS18LTX Quick, samt finns vinkeltillsats. Har detta, det är riktigt grymt, bra & användbart. Har "räddat" mig i vissa minst sagt trixiga situationer..
Jag börjar på fullt allvar känna att Metabo för tillfället är det ledande all-roundmärket för byggverktyg (förtydligande: ej snickeriverktyg, där förblir jag i allt väsentligt gröngrå). Allt de tillverkar förefaller vara så anmärkningsvärt genomtänkt i termer av funktionalitet att min grundansats för byggverktyg numera är att först titta på Metabos utbud och sedan dubbelkolla ifall det finns någon aspekt där Bosch/Makita etc. verkar uppenbart bättre. Det har till och med gått så långt att jag leker med iden att sälja mina 2 månader gamla Makita LXT-prylar och köpa bygga batterimaskinpark på Metabos utbud istället. Det är absolut inget fel på Makitorna, de är tvärtom jättebra, men jag känner av någon anledning som jag inte riktigt kan sätta fingret på att jag skulle kunna vara ännu lite nöjdare. Metabo är da sheit, helt enkelt. Work. Don't Play.
 
frav skrev:
Denna då;
GSR 10,8-2-LI Professional
[länk]
JA. Det följer även med ett litet "hölster". Kunde inte låta bli att köpa en till, två kan väl vara bra att ha .. ?
 
frav skrev:
Ja det är en kompetent liten maskin
[länk]
Det är sexkantsfäste även på BS18LTX Quick, samt finns vinkeltillsats. Har detta, det är riktigt grymt, bra & användbart. Har "räddat" mig i vissa minst sagt trixiga situationer..
Cool film...kan inte bestämma mig för om den är seriös eller en parodi, men handskarna får mig att tro det sistnämda.
 
elpaco skrev:
JA. Det följer även med ett litet "hölster". Kunde inte låta bli att köpa en till, två kan väl vara bra att ha .. ?
Tack vare det där jävla hölstret har jag ett klockrent kryss i parketten i ett av sovrummen... Dragaren ramlade ur och gjorde en snygg volt och landa med bitsen i golvet :@
 
sblixten skrev:
Cool film...kan inte bestämma mig för om den är seriös eller en parodi, men handskarna får mig att tro det sistnämda.
Handskarna får mig att tro att filmen är genuin. Metabo måste tappa 500 miljoner Euro i försäljning varje år på grund av sina reklamfilmer. Det är bara om man är sydtysk eller från den tysktalande delen av Schweiz som man känner sig hemma i demonstratörens image. Här är ytterligare ett exempel: Sticksåg STE 140. Finns även en film på
multihammaren UHE 2850 som jag bizarrt nog inte kan hitta nu.
 
Fast det är just avsaknaden av insmickrande image som är så bra med Metabo. Jag får väl erkänna att jag är lite av en fanboy (titta bara på avataren) men jag uppskattar verkligen känslan av att betala för en produkt istället för en image. Faktum är att jag undviker blå Bosch eftersom de är för "poppiga" för min smak.

Diskussionen är dock kraftigt OT och bör nog fortsätta i egen tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.