Det är inte första gången bauhaus plockar bort varor för att komma undan sin prisgaranti. Ett till exempel när jula sålde nilfisk dammsugare. Det finns flera...
 
Dom kanske monitorerar denna tråd också. :)
 
Inte något tips på något specifikt verktyg, men Jula har 10% rabatt för alla som är medlemmar i "JulaClub" 20/9.
 
Ock då kommer frågan... Har Hornbach också den? ;)
 
Axminister har 50% på frakten ut i Europa.
 
huggan skrev:
Axminister har 50% på frakten ut i Europa.
Bra erbjudande hos dem:
Bosch GCM 8 SJL plus Bosch GTA2600 för £370
 
huggan skrev:
Axminister har 50% på frakten ut i Europa.
Är det någon kod? Ser inget om det på sidan
 
Vet inte. Fick bara reklammail från dom om det. Har tagit bort det så kan inte svara på frågan.
 
jan_banan skrev:
Är det någon kod? Ser inget om det på sidan
Så här ser det ut.
 
  • uploadfromtaptalk1379712633771.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anna1984 skrev:
Bra erbjudande hos dem:
Bosch GCM 8 SJL plus Bosch GTA2600 för £370
Gta2600 är ett väldigt enkelt bord, och även om det är 50% på frakten, så går den på ett antal hundralappar ändå. Jag hade hellre betalt mellanskillnaden och köpt med ett gta2500 från t.ex. toolab.
 
pyro skrev:
Gta2600 är ett väldigt enkelt bord, och även om det är 50% på frakten, så går den på ett antal hundralappar ändå. Jag hade hellre betalt mellanskillnaden och köpt med ett gta2500 från t.ex. toolab.
Jasså är det stor skillnad på 2600 och 2500? Trodde det var samma bord med olika bredd.

Egentligen vill jag ja gta3700 eller gta3800.
 
Anna1984 skrev:
Jasså är det stor skillnad på 2600 och 2500? Trodde det var samma bord med olika bredd.

Egentligen vill jag ja gta3700 eller gta3800.
Jo, vad Boschs olika bord heter och ser ut är ju inte helt enkelt att hålla rätt på. Så här har iaf jag tolkat att det hänger ihop.

Gta3800 och gta2500 compact är samma konstruktion, bara olika bredd. Dessa är en vidareutveckling av Gta3700 som är en lite äldre modell men som väldigt mycket påminner om modellerna ovan. Främst ändstöden som ändrats på de nya modellerna.
Gta2500w har ett hopfällbart, mobilt underrede, men ser annars ut som det ovan nämnda 2500 compact.
Gta2600 är, även det en äldre modell, och påminner väldigt mycket om pta2400, som är boschs göna sågbord. Jag vet egentligen inte så mycket om gta2600, men pta2400 är byggt av stålprofiler istället för aluminium. Att döma av de utseendemässiga likheterna skulle jag därför tro att det samma gäller gta2600. Det pta2400 jag har sviktar väldigt mycket i armarna och det är svårt att ställa in så att rullstöden (som nog mest är ett stöd och inte så mycket rull, när jag tänker efter) kommer i nivå med sågen. Dom är inte heller helt plana, vilket innebär att lyckas man ställa in det så det är i nivå med sågens bord närmst anhållet så är de ca 1-1,5 cm lägre i den sidan som hamnar längst från anhållet. Nu vet jag inte om det är unikt för mitt bord, som ju dessutom är ett grönt, eller det är något generellt. Men de uppgraderingar som gjorts på de nyare modellerna tycker jag känns värda en del om man nu ska investera i nytt bord. Sen hur långt bord man ska ha kan man ju alltid diskutera.
 
Tack för ett utförligt svar. Känns som att det blir gta 3800 eller kanske gta 3700 om jag kan hitta ett för bra pris.
 
  • Gilla
cjnilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.