Mikael_L
sblixten skrev:
Jag kollade min nu och inga skador :)
Är du säker på att du fått en ny och inte samma igen?
Jo det var helt klart en ny dammsugare jag fick.

Så totalt har jag fått hem 2 defekta, jag har endast kvar den senast skickade. De meddelande mig för en vecka sen att de skulle gå igenom sin hantering och sen skicka en ny till mig. Den jag har fick jag kasta på skroten.

Nu återkommer de och säger att deras leverantör inte har fler och att de därmed inte kan skicka en ny till mig. De kan däremot skicka en mindre modell(MV4 Premium) eller så får jag ha tillbaka pengarna. Det var ju ett riktigt bra pris på denna när jag köpte den så jag lär ju inte kunna köpa en motsvarande för 599 kr.

Så inget kul läge just nu.

Förövrigt så känns Granngården ganska oerfarna när det gäller order och reklamation, de har sällan svar på tal.
 
Det kanske går att vänta tills deras leverantör har fler då eller kom de på att det var för bra lösning att ersätta den skadan med en helt ny och få behålla den skadade? :)
 
fremar skrev:
Det kanske går att vänta tills deras leverantör har fler då eller kom de på att det var för bra lösning att ersätta den skadan med en helt ny och få behålla den skadade? :)
De säger att deras leverantör har slutat med produkten och därför kan de inte få hem fler.

Jag har nu skickat svar till dem där jag säger att detta är en reklamation, så om de inte kan skicka en ny så får de skicka denna på reparation. Att ta tillbaka pengarna lär inte hjälpa mig då man inte kan få något likvärdigt för 599 kr idag.
 
Nu börjar jag nästan tycka lite synd om granngården och ångra att jag tipsade om sugaren. Tycker granngården skött detta bra, dom har lika gärna kunnat neka allihop. Ser inte hur den där skadan skulle kunna påverka funktionen på dammsugaren i någon större utsträckning. Är du så orolig för att plasten ska gå sönder mer är det väl bara att förstärka med godtyckligt material. Du har ju trots allt fått köpa en dammsugare till kraftigt underpris och dessutom fått den utbytt en gång.
 
  • Gilla
elpaco och 7 till
  • Laddar…
dof skrev:
Nu börjar jag nästan tycka lite synd om granngården och ångra att jag tipsade om sugaren. Tycker granngården skött detta bra, dom har lika gärna kunnat neka allihop. Ser inte hur den där skadan skulle kunna påverka funktionen på dammsugaren i någon större utsträckning. Är du så orolig för att plasten ska gå sönder mer är det väl bara att förstärka med godtyckligt material. Du har ju trots allt fått köpa en dammsugare till kraftigt underpris och dessutom fått den utbytt en gång.
Ja visst var det synd, du får tänka dig för nästa gång. Folk kan ju inte förvänta sig hela produkter för dessa priserna, det fattar väl vem som helst!

Tänker du alltid så när det är rea? Så när du köper en bil som är nersatt 50 000 kr så kan du ta att du får använda silvertejp på något ställe?

Du får helt enkelt inse att vi har olika förväntningar på nya prylar.
 
Redigerat:
Dessutom när dom sätter så billiga priser då är det ofta en del av en reklamkampanj där man hoppas på att folk handlar andra saker.
 
Är fullständigt övertygad om att just prissättningen på denna dammsugare inte var planerad. Tycker det var strongt av granngården att stå för sin miss. Hade varken blivit förvånad eller upprörd om köpet inte hade gått igenom. Skulle jag köpa en bil med ca 70% rabatt, skulle jag givetvis inte vara lika petig med skicket, som om jag hade betalat fullt pris. Dock är vi alla olika.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
dof skrev:
Är fullständigt övertygad om att just prissättningen på denna dammsugare inte var planerad. Skulle jag köpa en bil med ca 70% rabatt, skulle jag givetvis inte vara lika petig med skicket, som om jag hade betalat fullt pris. Dock är vi alla olika.
Enligt innan är denna en produkt som gått utgått ur sortimentet. Rätt normal med 70% rabatt i vissa fall, dock ej jämförbart med just bilar.
 
Enligt vad jag vet är det bara namnet som ändrats från mv till wd. Så i och för sig är det ju rätt att just mv6 premium har utgått, då den heter wd6 premium nu. Tänker inte lägga mer energi på detta nu utan önskar snowjim lycka till, och hoppas du får din felfria dammsugare.
 
snowjim skrev:
Ja visst var det synd, du får tänka dig för nästa gång. Folk kan ju inte förvänta sig hela produkter för dessa priserna, det fattar väl vem som helst!

Tänker du alltid så när det är rea? Så när du köper en bil som är nersatt 50 000 kr så kan du ta att du får använda silvertejp på något ställe?

Du får helt enkelt inse att vi har olika förväntningar på nya prylar.
Givetvis skall du få samma produkter och service som om det var fullpris, men jag kan tycka att du fått just det. Jag tror inte de hade gjort annorlunda.
De har lämnat en ny till dig och kan inte få tag i ännu en.
De har dessutom försökt lösa det genom att erbjuda dig två alternativ.
Jag tror problemet ligger hos dig här och att om du betalat fullpris så hade du accepterat ett av dessa alternativ.
 
sblixten skrev:
Givetvis skall du få samma produkter och service som om det var fullpris, men jag kan tycka att du fått just det. Jag tror inte de hade gjort annorlunda.
De har lämnat en ny till dig och kan inte få tag i ännu en.
De har dessutom försökt lösa det genom att erbjuda dig två alternativ.
Jag tror problemet ligger hos dig här och att om du betalat fullpris så hade du accepterat ett av dessa alternativ.
Tröttsamt! Problemet hos mig? Jo visst! köper en till synes hel och ny produkt, får en trasig som bytas ut mot en annan trasig. Jepp problemet är helt klart jag!

Min erfarenhet är att om varan är nyligen köpt så bytas den ut mot en hel precis som företaget gjort här, om inte det går så skickar man den på reparation. Man undrar ju vad som händer om motorn skulle sluta fungera efter säg 14 månader, har man någon garanti alls egentligen eller är det pengarna tillbaka direkt(efter som de inte kan få tag i nya).

Ni som stör er på mina förväntningar på ny produkt, lev med det.
Deal+with+it+otter_259462_3755483.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
richardtenggren
Men du får ju pengarna tillbaka samtidigt som du får behålla det skadade exemplaret, skadan påverkar ju inte funktionen nämnvärt? Du kan alltid laga skadan?
 
richardtenggren skrev:
Men du får ju pengarna tillbaka samtidigt som du får behålla det skadade exemplaret, skadan påverkar ju inte funktionen nämnvärt? Du kan alltid laga skadan?
Den defekta varan ska kassera enligt dem och i samband med pengarna tillbaka så innebär det 0 garanti.

Har dammsugare sen tidigare där fästet till hjulet släppt och det underlättare inte hanteringen om man säger så. Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna konstatera om fästet i detta fallet kommer hålla i längden och det ska jag inte häller behöva fundera över.

Som sagt, acceptera att vi har olika syn på vilket skick en ny produkt ska vara i, jag hade lätt kunnat betala 600 kr till för att få en hel produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.