Det kan vara skönt med 2,0 batterier då vikten blir riktigt lågt, min slagskruvdragare väger nästan som en fjuttdragare med 2,0 batteri. Har man 2-3 st i bra kondition blir man aldrig utan ström vid normal skruvdragning ändå.
Först vid hålsåg, karmskruv och liknande så kan man behöva mer ampere.
 
Föredrar absolut 2ah batterier till skruvdragare. De våldsamma storlekarna passar bäst för andra maskiner tex cirkelsåg och gersåg osv.
 
Jobbar man ovan huvud kan det vara att föredra mindre batterier. Men skruvar man i bättre arbetshöjd kör jag gärna med mina 4ah batterier. De tar slut så fort annars...
 
Jag har köpt in mig i Makita 18v, men funderar på en 14v dragaren bara för vikten.
Men är lite inne på c12 också... Blir nog en c12 trots allt...
 
Har en Blå Bosch 10,8v och en 14v med 1,3ah batterier till små jobb, och en Makita 18v med 4,0ah till lite tyngre :)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Corre, finns väl bara C15 och C18 nu ?
För det var väl Festool du tänkte på ?
 
jo, blir nog en beg maskin. CSXn är väl närmsta annars, men priset förpliktigar.
Har inget direkt nulägesbehov, så jag har tid att spana...
 
20% på gröna Bosch tom. 30:e december på ClasOhlson.
 
Hade tänkt slå till på en PBD 40 på CO's rea men de verkar haft en strykande åtgång, slut över allt i princip😡.
 
amatörfixaren skrev:
Hade tänkt slå till på en PBD 40 på CO's rea men de verkar haft en strykande åtgång, slut över allt i princip😡.
Ahh :/ trist. Det är en fin maskin.
 
trattalask
Ingen hornbach i närheten? I så fall har dom prisgaranti man eventuellt kan nyttja. Kan eventuellt funka på bauhaus med, men min erfarenhet av dem är att dom är mycket gnälligare när man ska nyttja prisgarantin.
 
Tobas skrev:
Ingen hornbach i närheten? I så fall har dom prisgaranti man eventuellt kan nyttja. Kan eventuellt funka på bauhaus med, men min erfarenhet av dem är att dom är mycket gnälligare när man ska nyttja prisgarantin.
Det beror mer på vem du möter än butiken överlagt. Däremot så är Hornbachs villkor mer generös (matchar även mot nätbutiker) och då blir det gnäll om kunden missuppfattat Bauhaus villkor.

I det här fallet skulle jag prova med Bauhaus av två anledningar:

1. 12% jämfört med 10% hos Hornbach.
2. Bauhaus ger 5 års garanti.
 
trattalask
Det är inte vad jag upplevt på de två bauhausbutikerna här nere (Malmö och Löddeköpinge) och hornbach på stora Bernstorp. Hornbach är lätta att ha och göra med men det gnälls på bauhaus. Men jag kanske har haft otur samtlig gånger över årens lopp...
 
Chaly
Tobas skrev:
Ingen hornbach i närheten? I så fall har dom prisgaranti man eventuellt kan nyttja. Kan eventuellt funka på bauhaus med, men min erfarenhet av dem är att dom är mycket gnälligare när man ska nyttja prisgarantin.
Har samma erfarenhet. På Bauhaus är det massor med krångel, tar lång tid med mycket gnäll innan de accepterar. De ville vid ett tillfälle inte prismatcha mot Webhallen, trots att de har fysisk butik ganska nära (pga webbutik, påstod de i kundtjänsten)
På Hornbach så letar man bara upp en säljare som gör en snabb koll och sedan skriver en lapp som man lämnar i kassan. Går oftast på ett par minuter.

Jag väljer Hornbach om de har varan, trots 10% istället för 12%.
 
Redigerat:
  • Gilla
trattalask
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.