P
nino nino skrev:
Kostar dom 1000:-?
Den som syns i annonsen alldeles under TS urinlägg (med bild) kostar 1899 kr inkl moms. 😉
 
S
P Pr Sn skrev:
Många intressanta tankar gällande vindans tillhörande eller inte, och jag ser minst lika många åsikter om dess ekonomiska betydelse i sammanhanget.

Jag tänkte först inte utveckla/förtydliga sammanhanget men väljer nu att göra det för att visa att allt kanske inte riktigt är så som man antar/förmodar att det är.

Det är faktiskt jag, köparen, som av goodwill sa att säljaren kunde få vindan att göra vad han vill med, när den kom på tal. Säljaren lät vid tillfället inställd på att den skulle tillhöra huset, men trodde att den skulle gå att sälja för någon tusenlapp eller "några" som han sa.

Det är nu som det blir intressant! I köpekontraktet framgår det att säljaren ska byta ut den tvättmaskin som finns i huset mot en ny, då den gamla är sunkig.

Nu, några dagar/någon vecka innan tillträde ringer säljaren upp mig för att försöka förhandla sig ur ersättningen av tvättmaskinen.... Genom att erbjuda mig vindan i utbyte istället. Samma vinda som jag i princip gav bort, då han först (förmodat) tänkte att den tillhörde huset.

Tvättmaskinen är i köpeskontraktet och är definitiv, men jag uppskattar inte att säljaren försöker slingra sig - Speciellt inte på bekostnaden av min goodwill.
Hur gick det?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.