Håller med det är en otroligt grym och omänsklig påminnelseavgift.
 
Kan för övrigt tillägga att vi ansökt om att få betala via autogiro två gånger sedan incidenten i våras. Har något hänt? Självklart inte. Får fortfarande en faktura varje månad. Känns nästan som att de inte vill att autogiro ska fungera. Men så illa kan det väl inte vara. Att de tjänar såpass på alla segisar som mig, som ibland slöar en dag med inbetalningen och därmed kan skicka en straff-faktura?

Får skicka in en tredje ansökan snart. Och går inte den igenom så blir det typ KO eller något.
 
Har du ansökt online eller manuellt?
 
Tycker det verkar vara vettigt att betala in en krona eller 2 över det belopp som faktureras, så kan de ju få omaket och kostnaden (85 kr eller vad det var jag såg här i en komentar förut) för att skicka tillbaka de här en eller 2 kronorna.
Sedan är det ju upp till var och en om man vill hämta ut dem på banken eller ej, kostar det inte 25 eller 50 kronor för att få ut sina pengar om man går till banken?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Abuquir skrev:
Tycker det verkar vara vettigt att betala in en krona eller 2 över det belopp som faktureras, så kan de ju få omaket och kostnaden (85 kr eller vad det var jag såg här i en komentar förut) för att skicka tillbaka de här en eller 2 kronorna.
Sedan är det ju upp till var och en om man vill hämta ut dem på banken eller ej, kostar det inte 25 eller 50 kronor för att få ut sina pengar om man går till banken?
Och vad skulle vitsen med det vara menar du? Tycker du det är rimligt att vi andra skattebetalare ska betala för att du tycker om att j-vlas med myndigheterna? Om du inte gillar trängselskatten så påverkar du det genom dina rättigheter du har i en av världens bästa demokratier. Eller också ställer du bilen hemma.

Sånt hittepå som du insinuerar om gör i vart fall mig rätt irriterad.
 
  • Gilla
ginnfilt och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Och vad skulle vitsen med det vara menar du? Tycker du det är rimligt att vi andra skattebetalare ska betala för att du tycker om att j-vlas med myndigheterna? Om du inte gillar trängselskatten så påverkar du det genom dina rättigheter du har i en av världens bästa demokratier. Eller också ställer du bilen hemma.

Sånt hittepå som du insinuerar om gör i vart fall mig rätt irriterad.
Ja, det drabbar mig ju inte så jättemycket iofs, men jag står för det jag sa. Då demokratin tydligen inte gäller eftersom det var utlovat en folkomröstning redan innan, så tycker ju jag att det är helt okej. men det är ju min åsikt som kanske inte delas av alla.
 
30 dagar för en faktura gäller väl inte längre, eller hur?
 
mexitegel skrev:
Och vad skulle vitsen med det vara menar du? Tycker du det är rimligt att vi andra skattebetalare ska betala för att du tycker om att j-vlas med myndigheterna? Om du inte gillar trängselskatten så påverkar du det genom dina rättigheter du har i en av världens bästa demokratier. Eller också ställer du bilen hemma.

Sånt hittepå som du insinuerar om gör i vart fall mig rätt irriterad.
Detta är en av de sista Sovjetstaterna, om än med blått styre. Härligt att vi lagt sjuttio och åttiotalet bakom oss, då nästan allt var förbjudet. Än återstår mycket att göra.
 
  • Gilla
Herc och 1 till
  • Laddar…
Abuquir skrev:
Ja, det drabbar mig ju inte så jättemycket iofs, men jag står för det jag sa. Då demokratin tydligen inte gäller eftersom det var utlovat en folkomröstning redan innan, så tycker ju jag att det är helt okej. men det är ju min åsikt som kanske inte delas av alla.
Demokratin gäller fortsatt. Fast det var inte tillräckligt många som tycker som du, denna gång. Bit ihop bara.
 
mexitegel skrev:
Om du inte gillar trängselskatten så påverkar du det genom dina rättigheter du har i en av världens bästa demokratier.
.
HUR DÅ?

Finns ju för f-n inget att rösta på...mer kan jag inte skriva för då blir jag utkastad.
 
  • Gilla
Cujo och 2 till
  • Laddar…
-MH- skrev:
Demokratin gäller fortsatt. Fast det var inte tillräckligt många som tycker som du, denna gång. Bit ihop bara.
Ja, vi är ju alla olika, men jag anser ju att vi redan betalar för detta genom fordonsskatt, vägskatt, bensin och dieselskatt. Har själv 3 st dieselbilar och anser ju att det jag betalar skall täcka dessa vägavgifter, reparationer och utbyggnader av vägnätet.
Hoppas ju att vi snart får en omröstning om trängselskatten.
Fast jag ser ju naturligtis fram emot mer el och hybridbilar, även jag tänker på miljön men varför skall det inte drabba alla isåfall. Höj skatten med några några ören för alla innom göteborgsområdet med omnejd isåfall.Det är ju för mycket pengar som går till det adminastrativa.
 
Alfredo skrev:
Vad är skillnaden mellan "efaktura med autobetalning" och autogiro? Jag tycker att "efaktura med autobetalning" låter som om de kan "dra valfritt belopp från ens konto". Men jag vet egentligen inget om "efaktura med autobetalning" så förklara gärna. .
Det innebär egentligen bara att du får din faktura på internetbanken men att den ändå dras automstiskt via AG. Dvs du behöver inte godkänna den manuellt utan kan (om du vill) titta på den elektronisk för att kolla så den stämmer..
 
Fotografen skrev:
HUR DÅ?

Finns ju för f-n inget att rösta på...mer kan jag inte skriva för då blir jag utkastad.
Det finns ingen demokrati där man röstar om allt. Vi utser genom omröstning 349 personer att fatta beslut åt oss. Representativ demokrati kallas det.
 
Redigerat:
-MH- skrev:
...Representativ demokrati kallas det.
Något som trängselskattmotståndarna har jävligt svårt att acceptera.

"Inte på min på garageuppfart!"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.