Den slingan som går åt höger, kan den vara för nära så att klipparen vill smita från den?
Testa att vända den en bit bort och starta där.
 
Hallå, vill bara kolla, jag har min S520 ståendes i garaget sedan bakhjulet lossnade. Fästena på själva roboten där hjulet var fastskruvat hade spruckit sönder. Jag försökte skruva tillbaka hjulet i det fästet som fanns kvar för att se om något var skadat och då verkade det som att det hjulet tappat drivningen. Jag har mailat CDON och Outl1 då CDON hänvisat mig till dem men bara fått svar från Outl1 att de kan skicka nya hjulfästen, vilket jag tror betyder de som sitter runt hjulet och inte de på roboten. CDON har efter mycket mailande erbjudit mig återköp vilket i och för sig är snällt men då har jag ju lagt en J-a massa tid och pengar på att lägga kabel.och skulle få bli ståendes utan robot med långt gräs och en massa välplacerad kabel! Nu har det snart gått 2 veckor utan att Outl1 har svarat mer än en gång. Då hävdade de också att det skulle ta 3-4 veckor att få den lagad, de är ju i och för sig inte säljarna och har inte ansvar mot mig. Men vad ska jag göra? Har svarat CDON att jag vill ha en likvärdig ersättningsprodukt, låna en under reparationsfonden eller ersättning för arbetstid och kabel och sånt. Är set rimligt?
 
Det låter som du skulle pratat med KO. Tyvärr är det nog inte det sista problemet du kommer ha med denna klippare, jag har haft min i 3 år nu, och har varit med om de mesta. Men iofs så har den ju klippt min gård, även om det inte är en klippare man kan lämna en vecka och den tuffar på. Behöver väl en snabb handpåläggning nästan varje dag. Men gräsmattan är ju iaf kort å fin jämt.

Hur tätt hat ni lagt era slingor som mest, jag har en kanal på 7 meter där de ligger ca 60 cm ifrån varandra. Det är en bra uppdelning mellan fram och baksidan, men klipparen kommer ibland olyckligt nog in mitt mellan och vänder på den ena slingan och rymmer över den andra. Breddar jag till säg 100 cm så kommer den in oftare och ödslar en massa tid på att vända fram och tillbaka.
Nån som gjort nått smart i en liknande situation.
 
Kan du inte göra en "dörr/vägbula" på den meterbreda kanalen. Altså göra den smalare vid tex ut och infarten så kan den ju inte smita från området lika lätt men om den gör det så kanske den ändå inte rymmer över kabeln? Vet inte om du förstår vad jag menar med dörr men altså smalare vid just in och utgången.

Trist att ha klipparen i garaget. Någon annan som har fått trasiga fästen för hjulfästena på själva roboten och som vet hur man lagar det? Jag har bett om omleverans av CDON eftersom två veckor har gått utan att jag kunnat få hjälp att få iväg den för reparation.

:( nu ska jag ut och försöka starta Briggs&Stratton och gå en långpromenad i mitt höga gräs.
 
Sorry for the english :(

Hi all, where I can find the lastest firmware for the S520. On my Tianchen there is le 2.5 version.
Where is the 2.6 file ?
Best regards
 
  • Gilla
MacII
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.