byt mjukvara om du inte gjort det. outl1.se har info om vad uppdateringarna gör gå in på roboten och under dokument
 
Tackar, jag gör det sen, nu är det tyvärr reklamation på gång, bakhjulet ramlade av och plasten skruvarna skulle sitta i var sprucken. Men jag uppdaterar programvaran på den nya när den kommer. Hoppas de är snabba, gräset växer :)
 
Jag fick hem min förra veckan. Men jag får den inte att gå på laddning är som den inte orkar köra in på laddningspinnarna ordentligt utan står och små studsar... Men kanske måste uppdatera den innan man kör med den?
 
står laddplattan plant... kommer roboten in rakt .. är laddpinnarna riktigt inskruvade..
 
Jag märkte att en av pinnarna inte var riktigt inne så hoppas det hjälper. Men har en fråga till. Undrar om man kan få den typ att gå dygnet runt nu i början ? Den går ju aldrig ut utan att jag måste gå ut och trycka igång den? Vi har ca 2200kvm trädgård så den hinner ju aldrig att gå över hela trädgården?
 
har du inte programmerat tider?
 
Jo men då går den la bara typ några timmar på en zon? Och får inte den att programmera flera zoner
 
har du markerat ut alla start punkter.. 240min /zon är max = 4timmar.. och 4-6 zoner plus laddning emellan är ett dygn
 
Jag försökte få ut punkter men hände inget .. den åkte längs kabeln men kunde inte trycka
 
Är det ingen här som haft problem med att den rymmer eller inte alls känner av slingan?
Vad har ni för spänning och ström i kantslingan?
 
Jo jag hade lite problem med rymningar men framförallt i samband med för skarpa hörn.
 
Jag löste iaf mitt problem med laddplattan. Jag trodde man kunde välja att ha den åt vilket håll man ville men tydligen inte 😁
 
Men har en fråga om hur man gör när man ska ställa in zoner? När jag ställer klipparen bort från laddstationen så vänder den bara om och kör in i den. Vad gör jag för fel någon som vet det?
 
kopplat in slingan rätt?
 
Ja det skulle jag tro eftersom den väljer iaf rätt håll när den ska tillbaka till laddstationen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.