HL1 skrev:
Hm, det var nog "wiad" som sa att det skulle vara så, men han har nog skippat den där kroken på slingan. Får se hur det blir.
Den backar ut från hela laddstationens längd, sedan beror det ju på hur långt in i huset man ställer laddstationen om den går fri från huset eller ej. Jag har ställt min så att klipparen sticker ut ca 10cm vid laddning, och då är det precis så att den går fri när den gör 180-svängen. Gör man ett hus med öppen sida slipper man alla sådan funderingar, så det blir nog bra!
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Några frågor :)
När jag ställt in tidsschema exempel starta kl 09.00 så åker den inte ut direkt utan åker in och laddar först 10-20min. Sedan står det att kantklippning måste vara på för att tidsschema skall fungera men min funkar med kantklippning av, samma för er?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Några frågor :)
När jag ställt in tidsschema exempel starta kl 09.00 så åker den inte ut direkt utan åker in och laddar först 10-20min. Sedan står det att kantklippning måste vara på för att tidsschema skall fungera men min funkar med kantklippning av, samma för er?
Har för mig att min åker ut direkt, ska kolla i helgen. Menar du line on? Får testa det också!
 
power650 skrev:
Några frågor :)
När jag ställt in tidsschema exempel starta kl 09.00 så åker den inte ut direkt utan åker in och laddar först 10-20min. Sedan står det att kantklippning måste vara på för att tidsschema skall fungera men min funkar med kantklippning av, samma för er?
känner jag inte igen, min åker ut direkt. Jag har 'line off' och det funkar ändå med tidsschema, vet inte riktigt vad de menar i manualen.

DOCK så har en hjulmotor i min s510 pajat idag. :( Stor eloge dock till Veikko på imover.se som svarar blixtsnabbt på mail och expressbeställt ersättningsdel direkt hem till mig. Men visst blir jag lite orolig över kvaliten på delarna i maskinen.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Trist wiad, vad hände? Överbelastning eller?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
tlsv skrev:
Trist wiad, vad hände? Överbelastning eller?
Vet inte vad som hände riktigt, helt plötsligt under gång så ballade den ur och slutade driva på vänster hjul. Jag var inte där just då men det verkar ha hänt mitt på gräsmattan utan någon yttre påverkan. Vi får väl hoppas att just den motorn var ett måndagsex...
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
wiad skrev:
Vet inte vad som hände riktigt, helt plötsligt under gång så ballade den ur och slutade driva på vänster hjul. Jag var inte där just då men det verkar ha hänt mitt på gräsmattan utan någon yttre påverkan. Vi får väl hoppas att just den motorn var ett måndagsex...
Har du även provmätt så den får ström eller har den gått sönder mekaniskt?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Jag hade en skruv på vänster hjul som var lös men det var bara att dra åt den! Men den wobblade lite innan jag drog åt den. Har du kollat så att hjulet sitter fast ordentligt?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Har du även provmätt så den får ström eller har den gått sönder mekaniskt?
nej, inte haft tid. min första tanke var att motorn pajat eftersom jag läst om att det drabbat andra robotar, men det skulle ju kunna vara matningen också. Får kolla.


tlsv skrev:
Jag hade en skruv på vänster hjul som var lös men det var bara att dra åt den! Men den wobblade lite innan jag drog åt den. Har du kollat så att hjulet sitter fast ordentligt?
Jag har skruvat upp vid hjulet och där var inget löst.

Reservdel på väg hem till mig, kommer inom 3-5 dagar. Blir kanske tvungen att klippa med bensinaren en gång... :(
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Har nu kört med line on och då verkar inte schema funka,min kör hela tiden..Prövar nu med line off så får vi se om det funkar.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Provade med 3 areor och schema. Den startade och började vid första punkten men sen fortsatte den bara där även efter tiden gått ut. Line on.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
jermal skrev:
Provade med 3 areor och schema. Den startade och började vid första punkten men sen fortsatte den bara där även efter tiden gått ut. Line on.
Efter att satt line off så stannar den i laddstationen igen :)
Måste vara felöversatt i manualen.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Efter att satt line off så stannar den i laddstationen igen :)
Måste vara felöversatt i manualen.
Har line on o schema o det verkar funka! Ska kolla om det funkar med off. Kantklippte den till första punkten?
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
tlsv skrev:
Har line on o schema o det verkar funka! Ska kolla om det funkar med off. Kantklippte den till första punkten?
Är nästan 100% att den kantklipper när den går ut till de olika områdena med line off.
Har alltid haft line off men för några dagar sedan satte jag den till line on för jag ville släppa den vid laddstationen för att kantklippa hela slingan, tror det var efter det som den började gå dygnet runt.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
tlsv har du prövat någon ljuddämpning till karossen?
Prövade med lite gummi i infästningen men det hjälper föga, den ligger ju redan på gummikuddar original.
Dunkandet kommer mest från upphängningen till karossen, är ju en stång med fjäder på varje sida, så när den slår i neutralläge så dunkar det. Skulle fixa någon dämpning där men risken är ju att upphängningen blir stelare med följd att krocksensorerna blir trögare.
Vore fint om man kunde hitta några framhjul i gummi så blev den nog tystare, samt de hjul som nu sitter har för vassa kanter, så de fastnar mot kanter om klipparen möter kanten snett.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.