Resultatet på gräsmattan är ju inte bara klipparen, grannens är som en golfgreen men då klipper han minst 3 gånger i veckan. Har själv inte kört så länge än så resultatet får jag vänta på, hoppas att få bukt på mossan först.
 
Då var man hemma igen efter några dagar semester. Härligt att se att klipparen sköter sig nu när man trampat på en spik :(.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
power650 skrev:
Resultatet på gräsmattan är ju inte bara klipparen, grannens är som en golfgreen men då klipper han minst 3 gånger i veckan. Har själv inte kört så länge än så resultatet får jag vänta på, hoppas att få bukt på mossan först.
Några bilder kanske säger lite mer.
CAM00146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

CAM00145.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

CAM00147.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tlsv och 2 till
  • Laddar…
Det ser ju bra ut. /Veikko
 
Det är bra att du skaffar expertkunskaper. Jag har också grejat en hel del nu med en S510:a. / Veikko
 
  • Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Har snart en manual på svenska på S510:an!! / Veikko
 
  • Gilla
power650 och 2 till
  • Laddar…
Detta går att ställa in med ganska liten manöver från laddstation
 
power650 skrev:
[bild]
Så här fastnar den, verkar vara samma vinkel som LD 2klipparen har problem med. Fått nya microbrytare får se om det hjälper.
Är detta problemet borta? \\ Veikko
 
steffeb skrev:
30 klippare anländer nu v.26 enligt veckomail ifrån Veikko.

Får nog tyvärr vänta nån vecka till misstänker jag. Bara att ta det lugnt! :)
Tullen tar alldeles för mycket tid på sig just nu..de håller snart i 14 dagar med sina rutiner!! \\ Veikko
 
Supoman skrev:
Är detta problemet borta? \\ Veikko
Stötsensorerna funkar fint efter moderkortsbytet, Stort TACK för den snabba servicen..
Sedan har jag gjort en smal korridor förbi lådorna på bilden, den ville rymma där ibland.
Nästa projekt blir att tysta karossen och upphängningen lite, dunkar från den när klipparen hittar hålor eller hjulen går på stenplattorna.
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
Supoman skrev:
Detta går att ställa in med ganska liten manöver från laddstation
Vad är det som går att ställa in på laddstationen, har jag missat något :).
 
Vad kör ni andra på för klipphöjd ?
Själv kör jag på inställning 4.
 
Väntar fortfarande på min robot. Segt att vänta.
Kul att se att dom flesta verkar nöjda och att de problem som varit verkar lösas.
Power650, klipper den så där fint under studsmattan som dina bilder visar? Kommer den in under och ut igen utan hjälp?
 
HL1 skrev:
Väntar fortfarande på min robot. Segt att vänta.
Kul att se att dom flesta verkar nöjda och att de problem som varit verkar lösas.
Power650, klipper den så där fint under studsmattan som dina bilder visar? Kommer den in under och ut igen utan hjälp?
Den hittar in under studsmattan utan problem, några krockar blir det. Silvertejpen på benen är för ultraljudssensorerna, så de känner av ganska högt.
Sedan får man flytta den ibland någon meter så den klipper där benen står.
 
HL1 skrev:
Tackar. Snyggt. Tänkte bygga av marinplywood. Då kan jag såga ur på halva ena sidan.
Kan jag använda bilden som förslag till alla som har S510?? \\ Veikko
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.