T
mikethebik mikethebik skrev:
Att Elon Musk är kontroversiell/speciell och lite egen minst sagt är jag helt med på och det är nog ingen jag ser upp till som person.
Som innovatör och drivande är han dock helt outstanding.
Alla som jublar över elbilars intåg och tror att de skall rädda världen borde ju se Elon som en gud och guru av sällan skådat slag, samt att det han gjort för rymdindustrin är ovärderligt.

Min upprördhet och närmast hat till facken är att i princip alla åtgärder de gör nu drabbar ägarna av bilarna i första hand, Tesla som företag och Elon Musk drabbas ytterst marginellt eller inte alls.
Så fackmaffian ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.

Fattar inte att ingen ställer upp på dessa bilägares sida utan många här sjunger fackens lov och deras närmast kriminella hantering av alltsammans.
Kanske dags att börja blockera fackpamparnas fordon och bostäder, jag kan hjälpa till!
Min upprördhet och närmast hat till Elon Musk är att i princip alla åtgärder han gör nu drabbar ägarna av bilarna i första hand, Tesla som företag och Elon Musk drabbas ytterst marginellt eller inte alls.
Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.

Fattar inte att ingen ställer upp på dessa bilägares sida utan många här sjunger Elon Musks lov och deras närmast kriminella hantering av alltsammans.
Kanske dags att börja blockera Elon Musks fordon och bostäder, jag kan hjälpa till!

Värt att notera från allt detta.
Äg aldrig något som Elon Musk har kontroll över varken aktier, bilar, twitter konto eller annat.
Hans kommer se till att du får ångra detta för eller senare.
 
  • Haha
  • Arg
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Inte om du ser det på systemnivå. Facken strävar efter att ha kollektivavtal med helst alla företag.
Du har antagligen helt rätt. Facken skulle nog känna sig stolta och duktiga om de helt lyckades fördriva Tesla från Sverige. Vilka vinnare!
 
  • Gilla
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Min upprördhet och närmast hat till Elon Musk är att i princip alla åtgärder han gör nu drabbar ägarna av bilarna i första hand, Tesla som företag och Elon Musk drabbas ytterst marginellt eller inte alls.
Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.

Fattar inte att ingen ställer upp på dessa bilägares sida utan många här sjunger Elon Musks lov och deras närmast kriminella hantering av alltsammans.
Kanske dags att börja blockera Elon Musks fordon och bostäder, jag kan hjälpa till!

Värt att notera från allt detta.
Äg aldrig något som Elon Musk har kontroll över varken aktier, bilar, twitter konto eller annat.
Hans kommer se till att du får ångra detta för eller senare.
Vem är Hans som jag ska akta mig för?
 
  • Haha
mnils och 1 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Min upprördhet och närmast hat till Elon Musk är att i princip alla åtgärder han gör nu drabbar ägarna av bilarna i första hand, Tesla som företag och Elon Musk drabbas ytterst marginellt eller inte alls.
Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.

Fattar inte att ingen ställer upp på dessa bilägares sida utan många här sjunger Elon Musks lov och deras närmast kriminella hantering av alltsammans.
Kanske dags att börja blockera Elon Musks fordon och bostäder, jag kan hjälpa till!

Värt att notera från allt detta.
Äg aldrig något som Elon Musk har kontroll över varken aktier, bilar, twitter konto eller annat.
Hans kommer se till att du får ångra detta för eller senare.
Du fokuserar din ilska på fel part. Det är facket du ska fokusera den på
 
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.
Det är väl IF Metall med kumpaner som ger sig på kunderna, Elon har väl inte gjort något alls?
 
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det är väl IF Metall med kumpaner som ger sig på kunderna, Elon har väl inte gjort något alls?
Nu har både du och Anders fått med min skrift från ett citat där signaturen TH885 lyckades få min text att blandas med sina egna åsikter som jag inte står för!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Min upprördhet och närmast hat till Elon Musk är att i princip alla åtgärder han gör nu drabbar ägarna av bilarna i första hand, Tesla som företag och Elon Musk drabbas ytterst marginellt eller inte alls.
Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha.

Fattar inte att ingen ställer upp på dessa bilägares sida utan många här sjunger Elon Musks lov och deras närmast kriminella hantering av alltsammans.
Kanske dags att börja blockera Elon Musks fordon och bostäder, jag kan hjälpa till!

Värt att notera från allt detta.
Äg aldrig något som Elon Musk har kontroll över varken aktier, bilar, twitter konto eller annat.
Hans kommer se till att du får ångra detta för eller senare.
Det som sker nu är ju faktiskt IF Metall som bråkar och ställer till med krångel. Det är IF Metall som förändrar situationen som tidigare varit god till vad som nu börjar oroa en del.

Tesla har ju kört på som vanligt och det har gått smidigt utan bekymmer, dom följer ju dessutom våra nuvarande lagar.
 
  • Gilla
richardtenggren och 4 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Nu har både du och Anders fått med min skrift från ett citat där signaturen TH885 lyckades få min text att blandas med sina egna åsikter som jag inte står för!
Krävs fackavsky för att nå upp till den normalbegåvning som krävs för att citera korrekt :D
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Krävs fackavsky för att nå upp till den normalbegåvning som krävs för att citera korrekt :D
Det kanske var avsiktligt för att misskreditera mig, men i så fall är det väldigt fult.
Dock kan det ju vara användbart som moteld😉
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Det kanske var avsiktligt för att misskreditera mig, men i så fall är det väldigt fult.
Dock kan det ju vara användbart som moteld😉
Kan vara skit bakom spakarna också. Men visst inte omöjligt.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Nu har både du och Anders fått med min skrift från ett citat där signaturen TH885 lyckades få min text att blandas med sina egna åsikter som jag inte står för!
Då ber jag om ursäkt, det är alltså TH885 som tagit din text och bytt ut "facket" mot "Elon Musk".

Men det förändrar ju egentligen ingenting eftersom mitt svar inte var riktat till dig, vi tycker ju lika.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan vara skit bakom spakarna också. Men visst inte omöjligt.
Absolut inte, rövhålet TH885 har ändrat i min text i citatet och skrivit
" Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha."

Jag skrev
"Så fackmaffian ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha."

Jävligt fult gjort och har anmält inlägget!
Ingen skall lägga ord i min mun!
 
  • Gilla
  • Wow
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Absolut inte, rövhålet TH885 har ändrat i min text i citatet och skrivit
" Så Elon Musk ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha."

Jag skrev
"Så fackmaffian ger sig på köpare/ägare av bilar och dessa har inte ett skit med detta att göra förutom att ha köpt en produkt de velat ha."

Jävligt fult gjort och har anmält inlägget!
Ingen skall lägga ord i min mun!
Jo du har nog rätt jag lade inte så mycket energi på att titta i hans citat :D
 
Nja, han har inte citerat dig med felaktig text, han står själv som avsändare för den ändrade texten.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Nja, han har inte citerat dig med felaktig text, han står själv som avsändare för den ändrade texten.
Det är dock mina ord förutom de två första och har misstolkats, inte ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.