Status
Tråden går ej att kommentera.
Tycker det är lite udda att inte "någon" har tagit fram en mer generell mobilapp med någon form av öppet API till vilken det kan skrivas insticksmoduler till alla de vanliga forummjukvarorna. Kan tänka mig att det finns flera anledningar, såsom:

- Rent kommersiellt finns det inga pengar i det (ta betalt för appen eller insticksmodulerna kanske?).
- Alla forum kör not-invented-here och väljer att försöka ta fram en app själv, troligtvis med tveksamt resultat då det faktiskt inte är snutet ur näsan.
- Att det faktiskt finns ett flertal appar enligt ovan men att ingen är stor nog för att få momentum.

Hur som, Tapatalk har mycket dumheter för sig. Exempevis ogillar jag att alla länkklick går via vidarepekning hos deras servar. Detta måste man råda bot på i mobilen genom tredjepartsprylar.
 
Hur många inlägg är det per dag med Tapatalk, BH-appen respektive vanliga sidan?
 
Fast med den snabba utvecklingen av mobila enheter på senare tid lär ju behovet av specialanpassning minska ordentligt, själv föredrar jag desktop-varianten även i mobilen.
 
Jag tror som du angående anledningarna du skrivit. Ett bekymmer är också att det finns rätt många olika forumprogramvaror och versioner som ska supporteras. Att de flesta forum dessutom kör med egna specialanpassningar gör inte saken enklare.
 
MB77 skrev:
Hur många inlägg är det per dag med Tapatalk, BH-appen respektive vanliga sidan?
Ca 25 inlägg kommer från tapatalk, ca 30 från Byggahus appen och drygt 600 via vanliga sajten/mobilsajten.
 
Redigerat:
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
95% av våra Tapatalk användare är Android användare.
Medan 65% av våra Byggahus app användare är iOS användare.
 
Per Eskilsson skrev:
95% av våra Tapatalk användare är Android användare.
Medan 65% av våra Byggahus app användare är iOS användare.
Apple-användare är immuna mot känslan av att vara inlåst i en för trång kostym. :D
 
  • Gilla
PeeWee och 4 till
  • Laddar…
Trodde att det var betydligt fler poster via apparna.
 
D09
Jag är nöjd om byggahus appen kommer tillbaka :)

Pappatalking har jag aldrig provat och mobilversionen får jag krupp på...

Samtidigt så har jag sen appen la av noterat att det bor massa främlingar här hemma som kallar mig Pappa ������
 
MB77 skrev:
Trodde att det var betydligt fler poster via apparna.
Det är ju trots allt så att 25% av besökarna via tapatalk per dag skriver ett inlägg, 6% av BH-appens användare per dag skriver ett inlägg men endast 1% av desktop/mobilwebb per dag skriver inlägg. Om man tappar dom mest återkommande besökarna (som troligen använder apparna) tror jag att risken är stor att man tappar övriga också.

En liten önskan om ni bygger en app, bygg en universell windows-app som funkar på både desktop och WP.
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
Problemet med separata appar är att om man är aktiv på många forum, och alla forum skall ha en egen app,så blir det många appar tillslut. Det är just det som är så bra med tapatalk. Alla forum samlade på samma ställe och smidigt att använda. Jag kan bara hoppas att detta inte är början på en trend bland forumägarna.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
När kommer den nya Byggahusappen?

Svenska försvaret sålde en massa välfungerande helikoptrar för att nya har köpts in.. som kommer om 5-10år from. nu!?

Synd att ni har så bråttom att stänga ner Tapatalk och Byggahusappen utan att ha fungerande ersättare klar. :(

Även om postantalet var lågt från Tapatalk så tror jag många av oss läste, för att sedan ansluta i trådarna från en dator.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Ja, jag vet hur frälsta några av er är av appen och därför var det inget roligt och enkelt beslut.

Men det vore väl sjutton också om vi inte kan bygga något bra själva. Du får i alla fall lova att prova appen när vi släpper den. Jag hoppas att de kan börja bygga i morgon måndag.
Hör också till de som saknar Tapatalk då det var väldigt enkelt att läsa forumet på det sättet. Dessutom finns appen till Windows Phone. Och innan ni meddelar att ni inte har några WP-användare på mobilsajten, kolla att ni identifierar "User Agent String" korrekt, vet att MS fipplat lite med den för att den lätt ska kunna tolkas som Ios/Android då vi WP-anvöndare annars ofta fått sämre mobilsidor än andra mobilsurfare.

Men visst, bygger ni en app som ger samma smidiga upplevelse som Tapatalk och även släpper den för WP så blir jag bara glad. :D


Surfa på mobilsajten funkar sådär, lyckas aldrig komma till senast lästa inlägget.
 
[SH];2114591 skrev:
Surfa på mobilsajten funkar sådär, lyckas aldrig komma till senast lästa inlägget.
Inte jag heller. Jag kommer till något inlägg i närheten av slutet på tråden.
 
  • Gilla
gflygt
  • Laddar…
B
[SH];2114591 skrev:
Surfa på mobilsajten funkar sådär, lyckas aldrig komma till senast lästa inlägget.
Nyfniken skrev:
Inte jag heller. Jag kommer till något inlägg i närheten av slutet på tråden.
Har ni varit in och ändrat till 'första olästa' under profilinställningarna (längst ner)? Måste göras i desktopversionen av sidan.
http://mobil.byggahus.se/forum/information-feedback/245796-byggahus-4-7-1-a.html
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.