Status
Tråden går ej att kommentera.
B
Visst kan jag stå ut med mobilsidan ett tag, det jag _inte_ står ut med är att jag inte kommer till första olästa inlägget. Kollar jag inlägg via bevakningar eller senaste så kommer jag till sista inlägget, bläddrar jag istället via varje avdelning så landar jag åt första inlägget.

Missar jag något som finns i Tapatalk och vanliga sidan men inte i mobilversionen...? :mad:
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Nej du missar inget, "första olästa" saknas tyvärr i mobilversionen idag. Men det är ett bra förslag som jag tror många fler än du och granis70 efterfrågar. Jag lägger upp den på att göra listan så att man själv kan välja vart man vill komma när man klickar på en länk under Bevakningar, Deltagit eller Senaste.
 
Och läser jag ett inlägg under olästa mobilversionen och sedan backar tillbaka hamnar jag högst upp i listan över olästa och får på nytt stega mig nedåt. Speciellt irriterande om man valt "visa flera"
Är det någon inställning eller browser påverkat då jag kör Chrome.
 
AndersS skrev:
Och läser jag ett inlägg under olästa mobilversionen och sedan backar tillbaka hamnar jag högst upp i listan över olästa och får på nytt stega mig nedåt. Speciellt irriterande om man valt "visa flera"
Är det någon inställning eller browser påverkat då jag kör Chrome.
Exakt samma för mig. Grymt irriterande. Hela mobilsidan tycker jag fungerar dåligt, helst då man är van tapatalk. Får nog ta semester från forumet tills dom ordnat upp det.
 
AndersS skrev:
Och läser jag ett inlägg under olästa mobilversionen och sedan backar tillbaka hamnar jag högst upp i listan över olästa och får på nytt stega mig nedåt. Speciellt irriterande om man valt "visa flera"
Är det någon inställning eller browser påverkat då jag kör Chrome.
Detta är en felaktighet i Chrome. I Safari funkar det bra.
 
Vad gör ni för att täppa till säkerhetsluckan?
Hela min vardag är uppochner när jag inte kan använda appen. ;) Nu får jag ju lyssna på folk när jag sitter på möte.
 
  • Gilla
magda136 och 5 till
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Nu får jag ju lyssna på folk när jag sitter på möte.
Instämmer. det är helt uppåt väggarna numera. Aftonbladet duger ju ett tag men de flesta möten är tyvärr alltför långa. Det går snart så långt att jag börjar städa inkorgen i mailen... ;)

Skämt åsido, någon prognos när detta kan vara fixat?
 
Chaly
Saknar också Tapatalk... Men har förståelse för att man stänger ner. Efter lite googlande framstår ju Tapatalk som ett stort osande säkerhetsbekymmer där det förekommit en hel del konstigheter tidigare.
 
AndersS skrev:
Och läser jag ett inlägg under olästa mobilversionen och sedan backar tillbaka hamnar jag högst upp i listan över olästa och får på nytt stega mig nedåt. Speciellt irriterande om man valt "visa flera"
Är det någon inställning eller browser påverkat då jag kör Chrome.
Problemet med att man hamnar högst upp (istället för där man kom ifrån) när man backar i mobilsajten i Chrome kan nu delvis vara fixat. :)

Jag _tror_ att problemet var att systemet försökte ladda en för stor annons i en för liten yta. Jag rättade koden och nu tycker jag att det fungerar bättre.

Detta löser inte problemet med att man kommer tillbaka till trådar som syns under "Visa fler", det fungerar tyvärr fortfarande inte (i Chrome).

En lösning på det problemet är att visa upp "Olästa" istället för "Deltagit" i fliksystemet under Forum. Denna ändring hoppas jag vi kan göra redan imorgon.

Hoppas detta löser AndersS, dofs och alla andra Chromeanvändares problem med att backa i mobilsajten. Ber om ursäkt för irritationen som felet orsakat.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Ni gör det bra och är lyhörda för synpunkter, sedan kan man inte lösa allt.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nu funkar Tapatalk igen, men min app är inte uppdaterad. Var säkerhetsluckan i forumet alltså?
Får också tillägga; Äntligen! ;)
 
jackt skrev:
Nu funkar Tapatalk igen, men min app är inte uppdaterad. Var säkerhetsluckan i forumet alltså?
Får också tillägga; Äntligen! ;)

Funkar för mig med! :)
 
Nu har min slutat funka igen.. Vad an detta hattande??
 
Samma här.. funkade några timmar.. typ. :(
 
Vad är status på problemet och lösningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.