T ToRy skrev:
Men seriöst? Det är klart TS vill att terrassen ska rivas, vad är det konstiga i det? Hade han INTE velat det funnes inget existensberättigande för tråden över huvud taget. Det har heller ingenting med din smutskastning att göra.
Som svar på mitt inlägg ovan är dina kommentarer ett icke-svar. Det du gör är att fara med osanning återigen. Du kommer med anklagelser du inte har belägg för, DET är ett pissigt sätt att bete sig.

Låt mig hjälpa dig förstå. Jag återger inlägg #41-45 med egna kommentarer så får vi se om poletten trillar ner.

Du: Så om jag förstått det rätt så tycker du att eftersom ni byggt en pool först så ska grannen vara diskvalificerad från att bygga?
TS: Det handlar inte om vem som byggt först utan grejen är den att bygga utan bygglov är inte ok.

Ser du nu? Du har fått ett svar som du senare ignorerar genom att fortsätta hävda att TS tycker det handlar om vem som byggt först.

Du igen: Men du vill ju att han ska behöva ta bort det, du verkar inte helt nöjd om det får vara kvar (vare sig det behövs bygglov eller inte)

Well, dööh! TS vill ha bort terrassen, klart han inte blir nöjd om den INTE försvinner, men då har han fått säga sitt och får acceptera läget. Precis så som hela processen är tänkt att fungera.

Vilket TS sen skriver: Ja precis jag vill att terassen ska rivas och hade de sökt bygglov innan de byggt hade jag och min granne fått möjligheten att yttra oss.

Här kommer ändå din mest märkliga misstolkning, det är som att inte ett enda ord i din tolkning stämmer överens med ett enda ord i TS:s mening ovan: Då handlar inte grejen om bygglov, utan att du hann först med att bygga nära grannen och då vill inte du att han bygger alls...

Igen, du har redan fått veta att det INTE handlar om vem som byggt först. Hallå!!!! :seenoevil:


Så, sluta ljuga, be TS om ursäkt och fortsätt med relevanta och sanningsenliga invändningar, om du har några.
Suck....

Tolka hur du vill, stör inte mig. Anser att mina inlägg är relevanta och sanningsenliga (det är mina tolkningar).

Jag har även varit inne i dom juridiska diskussionerna och TS kan gärna använda sig av de råden och invändningarna i sin överklagan (kan grannen också göra).

Men det ändrar inte min syn på TS beteende, anmäla en granne som sannolikt varit mycket tillmötesgående är något som en s*****övel gör.

I min värld så gör man inte så, men du kanske tycker att det är ett trevligt sätt?

TS får gärna uppdatera hur det gått till med poolbygge och friggebod så kanske jag ändrar mig
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Så du ser inte alls att du fortsätter hävda saker som TS redan talat om för dig inte stämmer? Intressant. Det är inga tolkningar jag gör. Det är vad du skriver. Det är tydligt för alla och envar att du redan fått svar på tal men fortsätter hävda samma sak.

Huruvida TS är trevlig eller inte är irrelevant för tråden. Frågan är om han har rätt i att grannen borde sökt bygglov. Du får jättegärna tycka han är en skitstövel, och för min del får du gärna skriva det också (även om det börjar bli en gråzon), men att fortsätta använda osanningar för att visa att han ÄR en skitstövel, det är inte ok. Det gör DIG till en skitstövel.

Dina råd och invändningar angående juridiken har jag inga anmärkningar på.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Så du ser inte alls att du fortsätter hävda saker som TS redan talat om för dig inte stämmer? Intressant. Det är inga tolkningar jag gör. Det är vad du skriver. Det är tydligt för alla och envar att du redan fått svar på tal men fortsätter hävda samma sak.

Huruvida TS är trevlig eller inte är irrelevant för tråden. Frågan är om han har rätt i att grannen borde sökt bygglov. Du får jättegärna tycka han är en skitstövel, och för min del får du gärna skriva det också (även om det börjar bli en gråzon), men att fortsätta använda osanningar för att visa att han ÄR en skitstövel, det är inte ok. Det gör DIG till en skitstövel.

Dina råd och invändningar angående juridiken har jag inga anmärkningar på.
Suck igen...

Du får gärna tolka det han säger hur du vill, det är fortfarande din tolkning. Min tolkning är klar, du har klargjort din tolkning, alla får ha sin tolkning. Ingen har en objektiv sanning eftersom en sådan inte finns.

Vill du fortsätta diskutera tolkningar och sanningar kan du ta en filosofisdiskussion via PM.

PS. Jag är hur trevlig och hjälpsam som helst, men även en sur gubbe till skitstövel, så du har rätt!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Detta forum har generellt sett en god nivå där en stor majoritet inte ägnar sig åt de otrevligheter som tyvärr är vanliga på internetforum. Att ge nedsättande omdömen om trådskapare baserade på ytlig, och som jag bedömer felaktig, information bör inte förekomma. Jag hoppas att någon moderator går in och läser tråden och kanske ger ett omdöme. Jag tror att det är många som tappar tron på forumet när trådar utvecklas på det sätt som denna tråd gör. Jag försökte själv argumentera i sak, men har gett upp det, men signaturen Tory uttrycker min bedömning bättre än vad jag själv skulle göra.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
K klimt skrev:
Detta forum har generellt sett en god nivå där en stor majoritet inte ägnar sig åt de otrevligheter som tyvärr är vanliga på internetforum. Att ge nedsättande omdömen om trådskapare baserade på ytlig, och som jag bedömer felaktig, information bör inte förekomma. Jag hoppas att någon moderator går in och läser tråden och kanske ger ett omdöme. Jag tror att det är många som tappar tron på forumet när trådar utvecklas på det sätt som denna tråd gör. Jag försökte själv argumentera i sak, men har gett upp det, men signaturen Tory uttrycker min bedömning bättre än vad jag själv skulle göra.
Kan inte annat än hålla med dig och ToRy. Att som en del döma en person utan att ha träffat personen är så lågt. Vi är väl ändå vuxna här? Jag har inte varit på någon annat seriöst forum där det varit så låg nivå hos en del som det varit i denna tråd. Tycka olika det må vara hänt, men att döma någon på så lösa grunder det är riktigt illa.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
A Autodidak1 skrev:
Suck igen...

Du får gärna tolka det han säger hur du vill, det är fortfarande din tolkning. Min tolkning är klar, du har klargjort din tolkning, alla får ha sin tolkning. Ingen har en objektiv sanning eftersom en sådan inte finns.

Vill du fortsätta diskutera tolkningar och sanningar kan du ta en filosofisdiskussion via PM.

PS. Jag är hur trevlig och hjälpsam som helst, men även en sur gubbe till skitstövel, så du har rätt!
Det handlar inte om filosofi, det handlar inte om min tolkning, det handlar egentligen inte ens om din tolkning. Det handlar om att du väljer att ignorera information som TS givit dig, för att fortsätta hävda DIN felaktiga information och därigenom misskreditera TS. DET är den objektiva sanningen. DET är vad du gör FEL.

Man - du - kan välja att tycka vad man vill om TS och dennes handlingar och intentioner, det är helt okej. Du FÅR "tolka" TS som en skitstövel för att han försöker få bort grannens terrass, det är helt okej! Det är också helt okej att du bortser från given information för att övertyga dig SJÄLV om att TS är en skitstövel. Men när du upprepar din påhittade/tolkade information, som ALLA kan se är tillbakavisad av TS, i syfte att misskreditera TS inför resten av forumet, ja då gör du helt enkelt fel. Att du inte förstår det är häpnadsväckande.

Ps. Jag kan ju tillägga att jag har ingen uppfattning om TS som person. Inte kunskap nog att bedöma om TS har ett "case". Ingen aning om hur det kommer gå med terrassen. Men jag skulle i TS fall vilja veta att jag haft en chans att hindra terrassen, om jag borde haft det. Har jag ingen chans, ja då vet jag det.
 
  • Gilla
Perin och 1 till
  • Laddar…
K klimt skrev:
Min uppfattning är att denna tråd urartat med otrevliga angrepp på TS. Jag tycker man bör hålla en god ton och nöja sig med att diskutera sakfrågan. Självfallet är det ok att ha andra bedömningar än TS men man bör inte gå till personangrepp. En lärdom är nog också att man bör sträva efter anonymitet i sitt namn som TS så att man inte öppnar för den typ av inlägg som finns här ovan. Efter dessa typer av inlägg finns det knappast utrymme för en saklig diskussion längre.
Det tror jag det! Att de spårar ut fullständigt när TS går på med bilder på och annan ”känslig” info.. Dessutom har folk u tråden gått till huset tagit bilder (förmodligen utan ägarens vetskap) och postat upp bilderna i tråden..
upplagt för urspårning
 
J Johan41 skrev:
Det tror jag det! Att de spårar ut fullständigt när TS går på med bilder på och annan ”känslig” info.. Dessutom har folk u tråden gått till huset tagit bilder (förmodligen utan ägarens vetskap) och postat upp bilderna i tråden..
upplagt för urspårning
Jag försvarar absolut inte några som helst påhopp av något slag, men om jag innefattas av de du kallar ”folk” så kommer bilderna Jag postat från nätet. Jag tyckte att det var intressant med hela diskussionen om huruvida altanen var en eftertanke eller om det var en del av byggplanen för utbyggnaden av huset.

Även om jag bor i närheten skulle jag aldrig åka dit och knäppa egna bilder. Så jävla spännande är det inte.
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såg den igår också, och hade precis slutat skratta när du lade upp bilden.. :crysmile:
Om det är du på din profilbild så fick jag mej ett gott skratt åt den frissan också
 
Karlia Karlia skrev:
Om vi alla lägger upp våra egna bilder går det säkert att kritisera oss också. Har mäklaren bett om att bli bedömd på ett forum?
Nä det kanske han inte har men vill han sälja några hus så borde han nog ta till sej det som står här. Han inger ju inget större förtroende.
 
Bockamålen Bockamålen skrev:
Om det är du på din profilbild så fick jag mej ett gott skratt åt den frissan också
Nej, det är ju inte det, tyvärr .. Det är karaktären "Andy" från Little Britain ...
 
  • Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
Karlia
Bockamålen Bockamålen skrev:
Nä det kanske han inte har men vill han sälja några hus så borde han nog ta till sej det som står här. Han inger ju inget större förtroende.
Lösningen är enkel, du väljer en annan mäklare. Att racka ner på någons utseende på ett forum är lågt.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Bockamålen Bockamålen skrev:
Nä det kanske han inte har men vill han sälja några hus så borde han nog ta till sej det som står här. Han inger ju inget större förtroende.
Han är en av de mest populära och framgångsrika mäklarna här i Örebro, så han klarar sig nog bra utan dina råd.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.