Och som ett P.S. Jossan81... du bör inte linda handdukar runt avloppsrören i väggarna! :)
 
Kyleman skrev:
Om nu alla dessa frågor och all oro är på allvar så tycker jag verkligen synd om Jossan81.

Om man nu är så totalt oteknisk i ett hushåll (bla så att man inte känner till skillnaden mellan horisontellt och vertikalt montage) så kan man göra sig en björntjänst att köpa ett eget hus. Det skulle nog ge mycket bättre livskvalitet att hyra en lägenhet där man kan lämna över underhäll och reparationer till någon annan. Detta sagt med tanke på både ekonomi och nattsömn.

Menar inget illa med inlägget men ville bara kommentera.
Jag var lika novis som Jossan81 när jag köpte min första villa. Men se, man lär sig! ...å det gör man inte av att hyra. Dumt inlägg tycker jag, även om man aldrig tjänar på att gå runt och oroa sig..
 
  • Gilla
Jossan81 och 1 till
  • Laddar…
idiotiskt svar. jag har en tjejkompis som var hemskt dalig pa a skruva. Men hon kopte en raggarbil och fick lov att lara sig. Tio ar senare ar hon helgrym mek och har fler svetslicenser an man kan tro finns. b.la titan under vatten. Nu har Jossan lart sig att dra at en slangklamma, bara resten kvar. Gissa hur manga slangklammor jag dragit sonder? masssor, men nu vet jag exakt vad de tal.
 
  • Gilla
Jossan81
  • Laddar…
Som sagt inga handdukar i väggarna!

Håll koll som jag skrev innan, sen finns ju vi här när du behöver fråga. Njut av huset och jag lovar inget stort kommer att hända med den kopplingen de närmsta året i alla fall.
 
  • Gilla
Jossan81
  • Laddar…
Ja jag är fullt medveten om att jag är oteknisk. Det är därför jag ber om hjälp här på forumet. Våra vänner har varit med om en gigantisk vattenskada som spridit sig i hela väggen och golvet och de kunde ej bo hemma på ett halvår. Därav min oro och noja. Vi tejpade fast en torr trasa runt röret precis under den svarta hållaren igårkväll. Imorse var trasan fuktig i kanten så det läcker dessväre fortfarande. Så nu måste vi anlita en rörmokare. Nån som kan tipsa om en bra seriös rörmokarfirma i Stockholm?
 
Du fixar det latt sjalv. Se om det inte finns plats for ytterligare en klamma over eller under de som redan sitter dar. Montera den i sa fall vriden ett halvt varv i forhallande till den befintliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.