patrikz skrev:
Sedan hittade jag denna på Biltema, dessutom billig och det står att det kan användas på fuktiga källarväggar.
[länk]
Men om man läser texten står det även för denna färg att all gammal plastfärg ska bort.
 
Det stämmer. Gamla färgen är borta helt där jag haft fuktproblem. Där jag inte har haft några problem så sitter det mesta kvar, fast det är upprugggat och penetrerat här och där av slipningen.
Som sagt får jag problem igen på något enstaka ställe så är det bara att borsta bort färgen och måla igen.
Om några år så blir det även en dränering av huset och då lär alla problem försvinna...
Glad att jag hittade en färg som diffunderar och fäster på gammal färg.
 
patrikz skrev:
Glad att jag hittade en färg som diffunderar och fäster på gammal färg.
Problemet är att färgen inte diffunderar om du har plastfärg under. Men du gör som du vill... :)
Du får en vägg som "andas" på vissa ställen men inte på andra...
 
Redigerat:
S
Varför hyr du inte en betongfräs. Funkar skitbra att slipa bort färg med den. Har gjort det på mitt källargolv. Har sett på blocket en anonns att man har halva priset på uthyrning av betongfräs i Klagstorp utanför Trelleborg. Men du kanske bor långt i från Södra Sverige. Eller du kanske har någon annan uthyrningsdepo närmare. Men prova en sådan maskin. Det blev kanonfint hos mig!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.