R
B bck277 skrev:
Skall den sedan vara öppen igen?
Nej, de är påfyllnings ventilen för att fylla på vatten i värmesystemet. Så inte konstigt att det inte gick få ner trycket.
Har en likadan pump och min är stängd



Hoppas de löser sig.
 
  • Gilla
Lövborg
  • Laddar…
R Raecer11 skrev:
Nej
Så har den varit sen jag köpte huset och det är när jag stänger den som jag höjer systemtrycket
 
R
Om du stänger den och öppnar den röda ratten o låter de spola ur en stund vad händer då?

Låter de som du fyller på vatten när du stänger ventilen jag ringade in?
 
R Raecer11 skrev:
Om du stänger den och öppnar den röda ratten o låter de spola ur en stund vad händer då?

Låter de som du fyller på vatten när du stänger ventilen jag ringade in?
Det stämmer det låter som om vatten fylls på och trycket ökar
Är detta fel?
 
R
B bck277 skrev:
Det stämmer det låter som om vatten fylls på och trycket ökar
Är detta fel?
Då är ventilvredet ”fel” monterad. När den är som på din skall den vara öppen men verkar vara stängd i ditt fall
 
R Raecer11 skrev:
Då är ventilvredet ”fel” monterad. När den är som på din skall den vara öppen men verkar vara stängd på din.
Ät det ens möjligt att det kan bli felmonterat?
 
R
Vet inte på just denna men på vissa kan man montera lös vredet och sätta den i fel position.
 
Rörkopplingar, mätare, ventiler och slangar i en teknisk VVS-installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du stänger den kranen och vrider på den röda hatten så trycket blir 0.Forsätter trycket öka om du inte rör något?
 
R
Stäng av inkommande vatten i huset o se om du får ner trycket med den röda ratten
 
Fimns
V växelventil skrev:
[bild]
Om du stänger den kranen och vrider på den röda hatten så trycket blir 0.Forsätter trycket öka om du inte rör något?
Om stänger den sk kranen ökar tryck och vattenflöde. Men jag har ej gjort båda sakerna du förslår
 
R Raecer11 skrev:
Stäng av inkommande vatten i huset o se om du får ner trycket med den röda ratten
Kommande vatten är kranen som har avstängning på?

I så fall gjorde jag det igår och de får ner trycket
 
B bck277 skrev:
Fimns

Om stänger den sk kranen ökar tryck och vattenflöde. Men jag har ej gjort båda sakerna du förslår
För det verkar väldigt konstigt om trycket ökar om du stänger ratten "avstängning och den inringande ballofix kopplingen skulle läcka igenom eller bägge felmonterade.Av någon konstig anledning har installatören vald en avstängning ballofix kran innan säkerhetsventilen.
 
V växelventil skrev:
För det verkar väldigt konstigt om trycket ökar om du stänger ratten "avstängning och den inringande ballofix kopplingen skulle läcka igenom eller bägge felmonterade.Av någon konstig anledning har installatören vald en avstängning ballofix kran innan säkerhetsventilen.
Om jag stänger av ratten och släpper ut trycket via säkerhetsventilen sjunker trycket
 
B bck277 skrev:
Om jag stänger av ratten och släpper ut trycket via säkerhetsventilen sjunker trycket
Om du låter trycket bli 0 och sedan öppnar du bara ratten det står avstängning på till trycket blir 1,0 så stänger du ratten avstängning så borde det fungera.
 
V växelventil skrev:
Om du låter trycket bli 0 och sedan öppnar du bara ratten det står avstängning på till trycket blir 1,0 så stänger du ratten avstängning så borde det fungera.
Men tappar jag inte varmvattnet då?
För visst skall den vara öppen ratten avstängn så att säga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.