Hur mycket isolering får du plats med om du tar 4000l tanken?
 
D09
Andreas_Hansson skrev:
Hur mycket isolering får du plats med om du tar 4000l tanken?
Takhöjden är 240, tanken ca 170.
Kan säkert fylla en halvmeter på sidorna om det skulle krävas..

Vad rekommenderas för isolering?
Tjocklek / fabrikat

Platsen den kommer stå på har golvvärme så isolering under vet jag inte hur jag ska resonera kring?
 
D09
Svetsteknik gick med på att minska 4m3 tanken från 2,4 till 2,2 utan kostnad.

Valet blev hargassner hv 40, knapp 4m3 tank :)

Jag tar in tank etc själv och priset blev ok :)

Träffar banken v21 och löser lånet och knappar ihop bygganmälan imorgon :)

Börjar arta sig :)
 
  • Gilla
rca1959 och 2 till
  • Laddar…
Ja men se där, kul!.. När får du hem pannan? Blev ett bättre pris än din första rövaroffert då kan jag tänka mig?
 
D09
Det blir efter sommaren, lägger inte beställningen förrän jag har alla papper klara med kommunen, det kanske iofs bara tar en vecka ;)

Ska kakla pannrum etc under sem :)

Nja, priset blev högt men hanterbart
 
Men nu fick du den större HV 40, inte lille HV 30.. Smakar det, så kostar det.. :)

Övrigt skulle rörfirmorna tjäna på att visa nettopriserna på en gång i offerterna istället för att dra till och mer eller mindre skrämma bort kunderna. Då skulle nog många fler pannaffärer bli av och alla skulle vinna på det.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Håller med :)

Ja, eftersom jag blev intresserad av ETAs kw40 och prisbilden var samma nästan som hargassners hv 30 så kunde jag inte ha lägre än 40 ha ha

Men lite trix o don så matchade hargassner prisbilden :)
 
Fint! Nu är ni två med hv40. Ska bli spännande att höra hur dom går. Grattis!
 
  • Gilla
omv.peter och 1 till
  • Laddar…
D09
"SP har bara pannor dom själva testat på sin hemsida,
EN 303-5 klass 3 är den CE-märkning pannor skall uppfylla för att klassas som miljögodkända, Hargassner uppfyller klass 5.
Se bifogat dokument, om du behöver CE-nummret för bygganmälan så står det på pannan du får levererad."

Fick detta svar av hargassner
 
D09
Fick papperna från kommunen idag, riktigt snabbt jobbat. Mailade banken och stressade dom lite.... Fått muntligt ok men kan inte beställa förränn jag har pengarna på kontot :) Vill ju börja elda snart :)

Gött, blir troligtvis först i Gbg området med Hargassner :)
 
  • Gilla
Jugend
  • Laddar…
Jag tror det är helrätt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Andreas_Hansson skrev:
Glöm nu inte det ultimata tillbehöret till en ved anläggning:)
[länk]
Sånt gillar jag :)

Hargassner har en mobil / webb funktion på gång, lite osäkert när den släpps...

Ska iaf ha deras innemodul till o börja med :) den säger ju till sambon när hon ska fylla på med ved ( önsketänkande )

Lutar åt den trådbundna men hittar jag inte byggbilderna på schaktet / väggen med VVS så blir det trådlöst.. Dyrare men mer praktiskt :)

Ha ha har inte haft en riktig semester på typ 5-6 år, tog 4 veckor + 3 pappaveckor i år för att komma ikapp... Men nu vet jag vad jag ska göra iaf ;)

Bygga pannrum, hugga ved, klyva ved, stapla ved och just det bygga vedbod och väg till pannrum ;)

Får barn hantera motorsåg ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.