Nya spottar
Närbild av en hand som håller en ny vit spotlight med synlig LED-lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Matrummet snart lagt
Nästan färdiglagt klinkergolv i ett matrum med stora fönster och dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och ugnarna installerade
Två inbyggda Siemens ugnar installerade i ett vitt skåp, övre med mikrofunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fhedvall och 1 till
  • Laddar…
Alltså dessa hantverkare ibland. Hur intelligensbefriade är dom egentligen. Kom hem till ett hem som var täckt av slipdamm. Målaren har spacklat och slipat väggar i köket utan att varken täcka eller dammsuga. Damm överallt inne i alla skåp, lådor, golv osv.
Helt oacceptabelt tycker jag. Vad ska man begära i ersättning/åtgärder anser ni?
 
rampante rampante skrev:
Alltså dessa hantverkare ibland. Hur intelligensbefriade är dom egentligen. Kom hem till ett hem som var täckt av slipdamm. Målaren har spacklat och slipat väggar i köket utan att varken täcka eller dammsuga. Damm överallt inne i alla skåp, lådor, golv osv.
Helt oacceptabelt tycker jag. Vad ska man begära i ersättning/åtgärder anser ni?
Att h*n gör rent?
 
Haha vafasen, slipdamm som är bland det värsta dessutom. Riktigt tråkigt och väldigt oproffsigt dessutom.
Se till att dom städar upp det noggrannt
 
Åjo. Hen kommer att mötas av en irriterad kund/beställare i morgon bitti som avser jobba hemifrån och arbetsleda hen. Uppgift 1 blir att rengöra/städa upp efter sig. Därefter göra allt klart som skall göras klart inför att nästa fas av nästa kategori hantverkare börjar dagen efter...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Sen kvarstår frågan om dels vem som ska stå för extratiden att städa upp pga att ej använt dammsugare.
Hör jag ens ett knyst om att jag kommer att debiteras så motfakturerar jag min timtaxa jag har mot mina kunder för att jag behöver arbetsleda deras personal.... grrr
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Och inte blir man mindre irriterad då man precis hörde från ena dottern som var hemma i huset häromdan och överhörde ett uttalande från just denna hantverkaren till några av dom andra hantverkarna som samtidigt var i huset och la klinkers för fullt....

”Jag är ju klar nu men jag kan ju lika gärna stå här och prata lite med er för jag får ju ändå betalt”

särskilt när det ändå fanns massor med annat för hen att göra hos oss som hen vet om ska göras...

slö, långsam, arbetsskygg, arrogant....
 
  • Arg
  • Ledsen
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Ber om ursäkt för att jag trashar min egna tråd såhär men om en av mina anställda uppfört sig så som hen gjort och uttryckt sig så ute hos kund, så hade inte några LAS-lagar i världen hindrat mig att säga upp personen ifråga.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Hur gick städningen?
 
Jag är också nyfiken!
Anlitade en målarfirma idag för takmålning och har tänkt på hur det gick hos dig hehe
 
N Noseone skrev:
Hur gick städningen?
Hen städade men motsvarar inte min förväntan tyvärr. Dom andra hantverkarna jag har spelar i annan liga.
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Jag är också nyfiken!
Anlitade en målarfirma idag för takmålning och har tänkt på hur det gick hos dig hehe
Hoppas det går bättre hos dig
 
rampante rampante skrev:
några tomlådor och 2 skad
rampante rampante skrev:
Nya spottar
[bild]
Får man fråga om var dessa kommer ifrån samt bild hur dom lyser monterade?
 
Mycket eljobb idag
Kök i renovering med öppna elinstallationer och osammanfogade skåp och bänkskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering med öppna skåpluckor och elinstallationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad elpanel med upplysta blå ringar runt strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.