Suck. Hustrun covid+ men i stort opåverkad. Så nu har familjen karantän i åtminstone en vecka. Knappt något virke hemma att leka med :(
En rörig trävirkesupplag i en verkstad med begränsat byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hög med olika sorter och storlekar av virke och plankor i en rörig förrådsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikgöteborg och 1 till
  • Laddar…
Sen hittade jag den här högen
En rörig hög av blandat byggavfall med plankor och brädor som behöver sorteras i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr såg hustrun den också. Så nu har jag åkt på att sortera/flytta den..
 
  • Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Osorterad hög av träspill, melamin och spånskivor bland annat material i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad gör man med alla 'spillbitar' av melamin/spånskiva.
Finns det något vettigt eller ska jag tippa dem?
 
C
Frustrator Frustrator skrev:
Vad gör man med alla 'spillbitar' av melamin/spånskiva.
Brukar använda dem som offerbitar när man sågar/borrar.

Annars ser jag att du blivit tvungen att riva en bit av innertaket för att få plats med virkeslagret... :rofl:
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Annars ser jag att du blivit tvungen att riva en bit av innertaket för att få plats med virkeslagret... :rofl:
Kan även va så att virkeslagret är det som hindrar taket från att falla ner...:rolleyes:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Måste nog göra ett ledsna..det ni kallar tak är ett lakan som håller upp sån däringa gul isolering mot taket.
Det tar udden av oljudet när jag kör igång hyvel+spånsug och gör att barnen som sover 2vån rakt över kan sova lugnt.
 
  • Gilla
Violina och 4 till
  • Laddar…
Vad tror du om att elda upp 5/6 av virket och börja snickra med resten?
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Vad tror du om att elda upp 5/6 av virket och börja snickra med resten?
Skulle kunna vara en idé. Men sen hörde jag att @Ola C var lite intresserad av de 50lpm gulmålad fjällpanel jag hittade.. Hand håller en gulmålad fjällpanel i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en bit gulmålad fjällpanel ovanför en samling träplankor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Vad tror du om att elda upp 5/6 av virket och börja snickra med resten?
Man har gått igenom allt och här är högen med sånt som kan eldas.
Hög med kasserade träbitar avsedda för eldning på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hög med olika brännbara föremål på betonggolv inför eldning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enligt man alltså.

I en genomgång som (k)vi(nnan) gjorde kan detta eldas
Hög av blandat träavfall i ett förråd, redo att eldas enligt inläggsförfattaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-MH- och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Man har gått igenom allt och här är högen med sånt som kan eldas.
Kom ihåg att anmäla eldningen till brandförsvaret så att de inte rycker ut i onödan om någon granne skulle råka anmäla den gigantiska brasan och den massiva brandrök den lär medföra! :crysmile:
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Ett seriöst tips, kolla noga nu:

Först fyller du bagageutrymmet med alla spån/melaminskivor du kan hitta:
Bagageutrymme i bil fyllt med olika skivor av spån och melamin samt en kasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan fyller du ett släp med mer av samma sort, släng gärna på lite skitiga och/eller krokiga reglar och annat du kan hitta också:
Släpvagn lastad med blandade spånskivor, melaminskivor och gamla reglar, redo att köra till återvinningscentralen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan tar du en tur till närmaste ÅVC och lastar av alltihop i containern för trä.
OBS Det är förbjudet att ta med sig saker FRÅN ÅVC även om du nu har tom bil och släp!

Jag lovar att livet blir lite lättare och ljusare efter en sådan resa även om det kan kännas motigt initialt.
 
  • Gilla
  • Haha
Lime113 och 8 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Ett seriöst tips, kolla noga nu:

Först fyller du bagageutrymmet med alla spån/melaminskivor du kan hitta:
[bild]

Sedan fyller du ett släp med mer av samma sort, släng gärna på lite skitiga och/eller krokiga reglar och annat du kan hitta också:
[bild]

Sedan tar du en tur till närmaste ÅVC och lastar av alltihop i containern för trä.
OBS Det är förbjudet att ta med sig saker FRÅN ÅVC även om du nu har tom bil och släp!

Jag lovar att livet blir lite lättare och ljusare efter en sådan resa även om det kan kännas motigt initialt.
Hade tom bokat ett släp för att göra just detta men pga hustruns covid fick jag boka av :(
 
Men isoleringen varar ju inte för evigt, så du kan säkert boka ett släp till näst nästa vecka och göra det då. ;)
 
R roli skrev:
Men isoleringen varar ju inte för evigt, så du kan säkert boka ett släp till näst nästa vecka och göra det då. ;)
Säker på det?
Precis läst det här igen. Dokument med text om smittskydd och patientinformation daterat 2020-12-03, med fokus på Covid-19 och förhållningsregler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som jag tolkar det.är det två års karens från åvc..
 
  • Gilla
siggebo och 1 till
  • Laddar…
Det är farligt att åka till ÅVC, skulle dit imorse med gammal masonite från toaletten frun håller på att riva (äkta masonite dessutom, borde kanske sparat på den.) efter att ha varit på ÅVC blev det såklart att åka och köpa mat och pilsner sen råkade jag åka in på bilhandeln. Istället för en v70 satt jag i en Quattro när jag kom hem och inte hade jag köpt allt på matlistan heller.

Jäklar vad konstigt det kan bli ibland, men nog beror det på ÅVC, det är jag säker på.
 
  • Gilla
  • Haha
crazytok och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.