[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Starkt att kunna 'backa' sådär, det är inte många som gör (y)
Det beror på att vi andra aldrig gör fel.
 
  • Haha
  • Gilla
Lärospånet och 5 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Been there...
Jodå det är en vidareutveckling från XBMC men numera enormt mycket bättre. Kodi kan ligga som en app bland alla andra appar i tex nyaste Chromecasten eller andra stickor etc. Retrospect uppdateras helt automatiskt också. Troligen klarar föräldrarna hantera detta fint med lite support i början.
Nu ska det för denna sommaren sättas upp på måndag, så det är lite sent att börja skaffa nya hårdvaror... Apple TV + viasats befintliga satbox och abb får duga för denna sommaren. Finns Kodi på android TV eller Tizen? (ska googla mig till det) för egen del. På landet är ena TVn dum och andra har en tidig Samsung "smart" implementation, jag tror netflix är nästan det enda som fortfarande supportas...
 
J
J JohanLun skrev:
Nu ska det för denna sommaren sättas upp på måndag, så det är lite sent att börja skaffa nya hårdvaror... Apple TV + viasats befintliga satbox och abb får duga för denna sommaren. Finns Kodi på android TV eller Tizen? (ska googla mig till det) för egen del. På landet är ena TVn dum och andra har en tidig Samsung "smart" implementation, jag tror netflix är nästan det enda som fortfarande supportas...
Tyvärr bara till Android TV. Så kör jag den.
 
N
N n88473 skrev:
En box som inte stödjer MPEG4 blir obrukbar, men TVn kan du fortsätta använda om du byter ut boxen mot en ny, men den behöver ha scart då det lär vara enda ingången på TVn…

Det går att lösa med en "HDMI till SCART" övergång. En liten dosa som tar emot HDMI-signalen från en digitalbox och skickar ut SCART-signal till en CRT-TV.
Jag har flera sådana och det fungerar perfekt.
Och jo - jag använder fortfarande "tjock-TV" eftersom jag tycker det är heldumt att slänga något som fungerar felfritt.
HD-TV har jag inget behov av.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
Jag försökte först med appar och det gjorde mig bara irriterad.
Skaffade en antenn enligt länken och ställde den på kallvinden.
Kopplade till dosan som matar alla antennuttag i huset och det var färdigt.
Nu kan jag koppla TVn till det uttag som passar och få kanalerna.

https://www.elgiganten.se/product/t...cf7RAckSoQ9IKz2oAoaAtrnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
För att ingen vettig person fortfarande har "tv-kanaler" 2021. Moment 22?
Jag har
 
Vill man titta på program från reklamkanalerna så är ju linjär-tv med en bra hårddisk-box det enda uthärdliga alternativet. Dvs. man sätter boxen på inspelning i förväg, alternativt på paus och börjar titta på programmet efter en kvart eller så (så att man kan snabbspola förbi reklamen).

Jag förstår inte heller kommentarerna kring linjär-tv som utgår ifrån att man zappar mellan kanalerna, snarare än att man tittar på ett (förutbestämt) program. Hos oss är det normala att man kollar på program-guiden, klickar på inspelning för de program man är intresserad av (ett klick, hur man kan få det till att det är komplicerat att spela in och titta på program senare är lite udda…). Och så tittar man när det behagar.
 
J JuggeH skrev:
Vill man titta på program från reklamkanalerna så är ju linjär-tv med en bra hårddisk-box det enda uthärdliga alternativet. Dvs. man sätter boxen på inspelning i förväg, alternativt på paus och börjar titta på programmet efter en kvart eller så (så att man kan snabbspola förbi reklamen).

Jag förstår inte heller kommentarerna kring linjär-tv som utgår ifrån att man zappar mellan kanalerna, snarare än att man tittar på ett (förutbestämt) program. Hos oss är det normala att man kollar på program-guiden, klickar på inspelning för de program man är intresserad av (ett klick, hur man kan få det till att det är komplicerat att spela in och titta på program senare är lite udda…). Och så tittar man när det behagar.
väldigt enkelt man vill driva lite tid på kvällen innan man går o lägger sig så då zappar man runt tills man hittar nåt som man kan slötitta på lite men som man kan slå av när som helst för att gå och lägga sig.
Sätter man sig och letar efter nåt som man vill titta på så slutar det med att man kommer på att man ska gå upp ungefär när man börjar känna sig lite trött och ska gå o lägga sig efter att ha sett en säsong typ av nån serie
 
Man kan se på linjär live tv i Telia play appen har 1 2 4an i hushållet via iptv Telia och har man abonnemang hos dem så funkar appen
 
F Fixarpappa skrev:
Har enbart apple tv’s och playar allt vi vill se.

Personligen tycker jag det är fruktansvärt bortkastad tid att sappa runt och ”leta” efter något att titta på.
Jag skulle vilja göra så men jag hittar inte det jag vill se! Hur gör du?
 
A ansgar46 skrev:
Jag skulle vilja göra så men jag hittar inte det jag vill se! Hur gör du?
Vad vill du se då?
 
Felmeddelande på TV-skärm med felkod 391 001 för en kanal som kräver programkort från Boxer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har dom tagit bort tv6? Får inte in den längre.
 
L Ludde67 skrev:
[länk]
Inte bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.