Bild på förpackning till Andersson inomhusantenn med produktspecifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min tv är från 2013 LG 42LN5200 DVB-T (marksänd digital-TV), DVB-C (digital kabel-TV), DVB-T2 (marksänd digital-TV, 2:a gen.), DVB-S2 (satellit-TV, 2:a gen.) Köpte denna modul. Står 4.0 på det utgångna kortet Boxer TV-modul med CI (Common Interface) och tillhörande förpackning på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittar inte på några hd kanaler vid sökning har full signalstyrka antennen är nyinköpt från netonnet TV-skärm som visar inställningsmenyn med signalstyrka och signal kvalitet på 100% för en digital-TV kanal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
S stiga_villa skrev:
Jag hittar inte på några hd kanaler vid sökning har full signalstyrka antennen är nyinköpt från netonnet
Att du har full signalstyrka och kvalitet på kanal 29 hjälper dig inte att få in HD-kanalerna, de ligger på kanal 22 i Skåne. Strunta i kort och modul just nu, får du inte in SVT1 och SVT2 i HD så har du mer grundläggande problem, antagligen behöver du rikta om antennen mot en annan sändare och/eller en bättre antenn.
Grejen är att kanal 29 bara ser ut att användas av slavsändare som fyller ut luckor där mottagningen från de stora masterna har lite svårare att nå fram, medan kanal 22 bara sänds på de stora masterna.
 
A alfista skrev:
Att du har full signalstyrka och kvalitet på kanal 29 hjälper dig inte att få in HD-kanalerna, de ligger på kanal 22 i Skåne. Strunta i kort och modul just nu, får du inte in SVT1 och SVT2 i HD så har du mer grundläggande problem, antagligen behöver du rikta om antennen mot en annan sändare och/eller en bättre antenn.
Grejen är att kanal 29 bara ser ut att användas av slavsändare som fyller ut luckor där mottagningen från de stora masterna har lite svårare att nå fram, medan kanal 22 bara sänds på de stora masterna.
Ok tack står fel bor i Örebro så det kan vara mottagningen som är kass då?
 
OK, då kom saken i ett annat läge, då borde chanserna vara större att få in HD-kanalerna. De ligger dock på kanal 48, d v s rätt högt i frekvensbandet vilket innebär att signalen kan ha lite kämpigt att ta sig genom diverse hinder på vägen samtidigt som antennen kanske inte är lika känslig för den frekvensen.
Du får testa att flytta runt antennen, går det att manuellt ställa in kanal 48 så kan du kanske se på signalmätarna om det hjälper.
 
  • Gilla
stiga_villa
  • Laddar…
A alfista skrev:
OK, då kom saken i ett annat läge, då borde chanserna vara större att få in HD-kanalerna. De ligger dock på kanal 48, d v s rätt högt i frekvensbandet vilket innebär att signalen kan ha lite kämpigt att ta sig genom diverse hinder på vägen samtidigt som antennen kanske inte är lika känslig för den frekvensen.
Du får testa att flytta runt antennen, går det att manuellt ställa in kanal 48 så kan du kanske se på signalmätarna om det hjälper.
Tack får testa att flytta runt lite. Kanske går som du säger att ställa in 48 manuellt
 
kisumisu
MathiasS MathiasS skrev:
Bara i 11 år.....:)
I Sthlm kanske.
I dom norra delarna kom det senare.

Dock borde visserligen korten vara samma i hela landet så en poäng där då!

Samridigt vet vi inte hur gammalt kort det är. Kanske är 12år gammalt kort :p
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Chromecast och en mobil.
Mer behöver man inte.
 
T TheGame skrev:
Chromecast och en mobil.
Mer behöver man inte.
kan man kolla live på hd tv med det? Förutom iptv
 
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat.
?
Se på gratiskanalerna på SVTplay som sänder i HD Går inte i SVTplayappen i SmarttV dock .Via tillsats APPLeTV och Chromecast funkar det . TV4 får du abonnera på . https://wp.me/p1IAXy-7W3
 
B Ben39 skrev:
Se på gratiskanalerna på SVTplay som sänder i HD Går inte i SVTplayappen i SmarttV dock .Via tillsats APPLeTV och Chromecast funkar det . TV4 får du abonnera på . [länk]
Hur menar du då, jag ser på både svt och tv4 i hd via min smarta tv (sony) i HD. Via playtjänsterna, inget abb.
 
S stiga_villa skrev:
kan man kolla live på hd tv med det? Förutom iptv
"live" ja och ja i HD, men ingen streamar "linjär-tv-tablån", bara program för program.
 
S stiga_villa skrev:
Tack får testa att flytta runt lite. Kanske går som du säger att ställa in 48 manuellt
I samband med omläggningen i maj kommer man avsluta mux 6 som HD kanalerna ligger på idag och lägga ut de "nygamla" HD kanalerna på den muxen som SD kanalerna ligger idag. I många fall innebär det att de nya HD kanalerna hamnar på en lägre frekvens än där de ligger idag vilket kan ge bättre förutsättningar till bild om man har lite risiga mottagningsförhållanden.
 
  • Gilla
stiga_villa
  • Laddar…
K Keeefan skrev:
I samband med omläggningen i maj kommer man avsluta mux 6 som HD kanalerna ligger på idag och lägga ut de "nygamla" HD kanalerna på den muxen som SD kanalerna ligger idag. I många fall innebär det att de nya HD kanalerna hamnar på en lägre frekvens än där de ligger idag vilket kan ge bättre förutsättningar till bild om man har lite risiga mottagningsförhållanden.
Ok synd att jag har en gammal häck till tv klarar nog inte mpeg 4. Men blir alla kanaler i hd då? Så man kommer inte få in sd kanaler?
 
S stiga_villa skrev:
Ok synd att jag har en gammal häck till tv klarar nog inte mpeg 4.
Om det är den LG från 2013 du nämner tidigare i tråden har den garanterat stöd för MPEG4.
 
A alfista skrev:
Om det är den LG från 2013 du nämner tidigare i tråden har den garanterat stöd för MPEG4.
Aha så så jag kommer teoretiskt kunna få in HD-kanalerna med min utrustning bara jag hittar på dem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.