Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jo... hehe... nästan hela fasaden iallafall
[bild]
500m till havet på västkusten, det blåser ordentligt just nu!!
Akta så inte plåten(?) Blåser iväg
 
Den på marken framför menar du? Faktiskt tänkt på det med det blåser inte så mycket närmst marken här, den har legat där ett tag... men visst, du har rätt
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Den på marken framför menar du? Faktiskt tänkt på det med det blåser inte så mycket närmst marken här, den har legat där ett tag... men visst, du har rätt
Så jävla tråkigt om det börja blåsa rejält och så får man in plåten i huset istället.
Fast jag ha nog något som ligger löst här hemma med :crysmile:
 
P Pappa1986 skrev:
Så jävla tråkigt om det börja blåsa rejält och så får man in plåten i huset istället.
Fast jag ha nog något som ligger löst här hemma med :crysmile:
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Den på marken framför menar du? Faktiskt tänkt på det med det blåser inte så mycket närmst marken här, den har legat där ett tag... men visst, du har rätt
Jag går ut och lägger undan plåten... :p
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
En mjölkgård här i närheten brukar ställa halmbalar framför de större plåtportarna på sina stallar och maskinbyggnader, så även idag.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag är mest orolig över att det ska ramla träd på tomten och skogen runtomkring, det brukar göra det varje gång... sen blir man lite orolig att det blåser så mycket att regnet ska leta sig in på vinden. :dizzy:
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag går ut och lägger undan plåten... :p
Plåten borta!
 
  • Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Själv är jag hemma om två timmar. Så nu funderar jag på om jag behöver gå runt i grannskapet och leta efter presenningen till släpet eller inte när jag kommer hem... Jaja. Det löser sig.
 
Fick rulla in grillen till ett vindstilla hörn annars behöver jag inte vindsäkra något.
 
Alla stormar efter Gudrun har varit en fis på tvären typ.
Vi blev ju tvingade att ut och köra den kvällen när den kärringen kom och blåste genom. Ganska intressant scenario fastän det bara var inne i byn.
Det flög nämligen fullt med isolering i hela byn och massor med skräp.
Det kom från detta huset

thumb_xwdl0mcp_008.jpg
 

Bästa svaret

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Plåten borta!
Innan du hann lägga undan den;)
 
  • Gilla
  • Haha
Alexn72 och 2 till
  • Laddar…
Insåg precis att det blåser in vatten i en skarv vid gamla altandörren.
 
A AndersS skrev:
Innan du hann lägga undan den;)
Haha, ja precis! Konstigt nog blåste den upp precis där den skulle sitta :crysmile:
 
Eldar i kamin och ligger i soffa och tittar på hur träden gungar i vinden.
Ingen oro då jag inte kan påverka något.
 
B boohoo skrev:
Insåg precis att det blåser in vatten i en skarv vid gamla altandörren.
Hos mig trycker det in vatten under garageporten vid slagregn från fel håll. Så du är inte ensam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.