KnockOnWood skrev:
men går det verkligen in en BiB i varje fack :)
Borde inte vara något problem om man skrotar kartongen och bara trycker dit bagen. :p
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Alfredo skrev:
Borde inte vara något problem om man skrotar kartongen och bara trycker dit bagen. :p
Du tänker "outside the box", I like! ;)

/U
 
  • Gilla
Manberg och 2 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Borde inte vara något problem om man skrotar kartongen och bara trycker dit bagen. :p
Jag vill inte alls förringa Slackers fina skåpbygge, men då hade de väl varit enklare att bara stapla BiBarna, som dom gör på glasbanken (heter det kartongbanken nu :) ).

Nä sorry, nog tramsat :surprised:
 
KnockOnWood skrev:
Jag vill inte alls förringa Slackers fina skåpbygge, men då hade de väl varit enklare att bara stapla BiBarna, som dom gör på glasbanken (heter det kartongbanken nu :) ).
Om jag bara kunde övertala "kunden" om det så hade mitt liv varit enklare! ;)
(Det skulle bestämt rymmas flaskor med "Chaaampanch" i skåpet så facken är lite tilltagna på ca 110x110)

Jag vet inte, hade det varit till mitt kök hade nog löst det på annat sätt - Det skall ju inte på en lucka på stommen trots allt. Gångjärn ryms, men frågan är om man får in så mycket alkohol när gångjärnen kommer i vägen....
 
Jag tycker hyllhålen i stommen skämmer, speciellt när man gör en så fin insats. Kanske skulle man kunna limma fanér på insidan stommen.
 
h64 skrev:
Jag tycker hyllhålen i stommen skämmer, speciellt när man gör en så fin insats. Kanske skulle man kunna limma fanér på insidan stommen.
Som sagt - Inte helt min egen design. Jag tycker precis lika. Att stommen skämmer. Det hade varit snyggare om man haft en stomme i ekfaner eller om man fanerat sidorna eller ramat in det hela med samma material som hyllan är gjord av. Men men, man gör som man blir tillsagd! :confused:
 
Ska det in i en rad med skåp runtomkring på båda sidor om vinstället skulle man ganska enkelt kunna vända ut och in på sidoväggarna. Hålen kommer då utåt men döljs av skåpen runtomkring.
 
slacker skrev:
Fäste yttre hyllplanen med "Möbelskruv". Självklart borrat med verktyg avsedda till ändamålet + En gnutta lim!
Jag tror mig ha sett en specialborr avsedd för dessa skruvar någonstans men har inte lyckats hitta den igen. Har du något tips på var man finner ett sådant borr?

I övrigt en snygg hylla och framför allt bra byggtips på hur man får till en hylla med många fack.
 
jac skrev:
Jag tror mig ha sett en specialborr avsedd för dessa skruvar någonstans men har inte lyckats hitta den igen. Har du något tips på var man finner ett sådant borr?

I övrigt en snygg hylla och framför allt bra byggtips på hur man får till en hylla med många fack.
Tackar - Jag köpte min på Theofils. Hittar fakturan med deras artikelnummer men hittar den banns mig inte på deras hemsida. Heter bara "Stegborr 5/7mm"

Någon har kanske den korrekta svenska benämningen?

Ha! Tog mig ett tag att surfa fram - Hittar dock inga svenska sidor. Verkar som att AxMinster har en variant av den:

http://www.axminster.co.uk/disston-screwdiggers-with-hex-shanks

202296_xl.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tackar för det! Då är bara frågan vad skruvar i no 6, 8, 10 eller 12 innebär i mm. Jag har länge undrat över detta men nu fick jag en anledning att undersöka det närmare. Bästa översättningstabellen jag hittade vid en snabb googling var nog denna: http://freespace.virgin.net/matt.waite/resource/handy/screwsize.htm
 
jag bidrar med en väldigt malmstensinspirerad pall och en "red and blue chair"kopia. Kan tipsa om att stolen är väldigt enkel och rolig att tillverka!

IMG_0224.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1911.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chargerman och 6 till
  • Laddar…
slacker skrev:
Tackar - Jag köpte min på Theofils. Hittar fakturan med deras artikelnummer men hittar den banns mig inte på deras hemsida. Heter bara "Stegborr 5/7mm"

Någon har kanske den korrekta svenska benämningen?

Ha! Tog mig ett tag att surfa fram - Hittar dock inga svenska sidor. Verkar som att AxMinster har en variant av den:

[länk]

[bild]
Bauhaus har sådana borr.
Craftomatic eller nått heter dom.
Riktigt bra kvalitet, kostade en 50-lapp eller liknande.
 
hantverkare1 skrev:
Bauhaus har sådana borr.
Craftomatic eller nått heter dom.
Riktigt bra kvalitet, kostade en 50-lapp eller liknande.
Tack för tipset, jag har inte ens tänkt på att kolla där.
 
jac skrev:
Tack för tipset, jag har inte ens tänkt på att kolla där.
Nu var jag lite snabb att rekommendera den kanske.

Använde den till några hål nu på eftermiddagen.
Det sitter en liten insex-skruv som låser djupet. Den jäkeln lossnade konstant.
Det konstiga är att jag inte haft problem tidigare med detta.
Kanske lite loctite löser det?
 
joazi045 skrev:
jag bidrar med en väldigt malmstensinspirerad pall och en "red and blue chair"kopia. Kan tipsa om att stolen är väldigt enkel och rolig att tillverka!

[bild][bild]
Byggtrådar till dessa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.