Ja, felet är ju uppenbart. Det skulle varit en sån här plint: http://www.byggmax.com/sv-se/byggvaror/gjutning-och-husgrund/plint-och-gjutror/betongplint-p0374. Men nu är det som det är.

Jag tror det skulle funka att göra som ni först tänkt, med några (3 kanske) 45-graders stöttor (satta i riktiga plintar, enligt länk ovan) som stöttar befintliga stolpar. Troligtvis får du upp stadgan ytterliggare något med en liggande regel mellan stolparna som du fäster stöttorna i. Men det blir ju tyvärr inte så snyggt.

Det skulle nog också gå att gjuta en liten krage runt den veka delen av stolpskon; (eventuellt) dubba ett par armeringsjärn i befintlig plint, gjut ända upp till själva klykan i stolpskon. Ni måste då kunna fixera stolparna medan betongen härdar. Tyvärr en ganska omständlig lösning.
 
Nimajneb skrev:
Kan du inte lägga upp närbilder på hur det ser ut med stolpfästena där det viker sig.
Ska ordna bilder.
 
Fässberg skrev:
Förklarade ni för säljaren vad för typ av staket ni skulle sätta upp och hut högt det skulle vara? I så fall tycker jag affären ska få fixa detta, givetvis kostnadsfritt!
Ja det gjorde vi.
Räknade på det mesta tillsammans med personalen.
 
stoif skrev:
Ja, felet är ju uppenbart. Det skulle varit en sån här plint: [länk]. Men nu är det som det är.

Jag tror det skulle funka att göra som ni först tänkt, med några (3 kanske) 45-graders stöttor (satta i riktiga plintar, enligt länk ovan) som stöttar befintliga stolpar. Troligtvis får du upp stadgan ytterliggare något med en liggande regel mellan stolparna som du fäster stöttorna i. Men det blir ju tyvärr inte så snyggt.

Det skulle nog också gå att gjuta en liten krage runt den veka delen av stolpskon; (eventuellt) dubba ett par armeringsjärn i befintlig plint, gjut ända upp till själva klykan i stolpskon. Ni måste då kunna fixera stolparna medan betongen härdar. Tyvärr en ganska omständlig lösning.
Tack för svaret.
Vi siktar på att sätta upp 45-graders stöttor som stöttar befintliga stolpar.
 
Vilken butik kom med den vansinniga iden med justerbara beslag?:banghead:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.