Hmm, den AEG'n om det är den som jag tänker på är äldre än min GST60 men oerhört trevlig, och ja reservdelar måste finnas.
Skälet jag minns den är att jag stod och kände på en sån hos en bekant (med Jonsered justersåg *S*) samma dag som jag köpte min GST 60'a. Valet var mellan den och AEG'n och verkstadsservice var lite tråkiga rörande rabatter på AEG :(

GST 60 är som 85'an men med extralång skruvmejsel för att byta blad (sticks in uppifrån för de som kommer över en).
AEG'n var lite modernare där och som jag minns den, lättare och smidigare samt en mjukare start.

Undrar om jag varit med för länge *S*

/Kent
 
Den där skruvmejseln hängde med ett tag. Det finns fortfarande nya, extralånga skruvmejslar från Bosch till deras sticksågar.
 
Hej

Kollade på sågen
Den heter FSPE 100 A och är från 1991.
FS har jag för mig betyder sticksåg.
P = Pendel
E = Elektroniks varvtalsreglering
100 A = 100 mm Bladlängd

Har en likadan 12V som heter ASP100 (från 1997).
Då accarna börjar dö totalt och det inte lönar sig att skaffa nya så kanske jag gör en bra av båda (om det går). Det förefaller vara exakt samma hus och fäste till kroppen...

Bor i Stockholm och den småmaskin service jag gick till försvann.
Funderar på om det är lönt att reparera gamla maskiner.
Det får ju inte kosta så många hundringar att laga innan man hellre vill uppgradera till en modernare.
Känner någon till en bra serviceverkstad?

Tex på min AEG borrhammare gick slagverket sönder nyligen (en massa kulor i en excenterring, ringen hade spruckit).
Orkade inte laga den då jag hade tur och fick tag på en Blå Bosch i stort sett ny för en 1000: -
Antingen blir det en bra maskin av två eller så riskerar den att gå på tippen/reserv till landet.

mvh

Peter
 
Om det lönar sig? *ler lite*
Ja, min DW-borrhammare låg på tippen och efter lite prat med en bekant där så kunde jag ta med den hem. Nya brickor för 100:- spänn från Småmaskinsservice i Gbg och den går felfritt sen en typ 5 år tillbaka om det inte är mer.

Ring som sagt och kolla med den firman, de brukar kunna leta fram det mesta och de vet vad de pratar om. Är det inte lönt brukar de säga det med.

ELU och äldre AEG är maskiner som jag definitivt anser som vettigt att finna reservdelar till då de oftast håller en oerhört hög kvalitet.
Tyvärr säljer inte Hilti delar till sina äldre maskiner, de byter in dem istället och det är antagligen för att kunna sälja några nya *S*

/Kent
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.