A
D Daniel 109 skrev:
De kan mäta om nollan finns där.
skulle inte ge mig f-n på detta...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
S Stefan1972 skrev:
Det ska dock påpekas att sitter det perilex så ska nolla finnas. Det är ett krav men det betyder ju såklart inte att kraven följts....
så var det inte förr...
 
A
A arbina skrev:
Bosch HLS79W350U
men kommer inte denna med perilexpropp monterad?
så egentligen behöver du bara verifiera att vägguttaget är rätt kopplat
 
Tydligen inte! Stickproppen installeras vid leveransen enligt försäljarna på Tretti och jag betalar för det. Men jag måste nog kontakta Bosch igen för jag får intrycket att försäljarna inte riktigt vet. Såvitt jag vet nu så levereras den utan stickpropp. Därför behöver jag ta reda på om det räcker med en Perilex eller om det behövs en 5-ledare också så att det finns här för att ansluta stickproppen. Har redan skickat frågan till Bosch om det behövs en 5-ledare, men kanske jag borde fråga om det finns sladd också....
 
I och med att installationen ser ålderdomlig ut så skulle jag avboka installation av tretti och lägga dem pengarna på elektriker som kan göra hela installationen samt kolla av skicket av både kablage, uttag etc.

mvh Daniel
 
  • Gilla
GK100 och 3 till
  • Laddar…
A arbina skrev:
Jag har gett bort min gamla spis. Nu får jag hem en induktionsspis om någon vecka. Men den saknar stickpropp. Den förra såg ut så här:

: [bild]


och uttaget så här: [bild]

Jag behöver nu köpa en ny stickpropp innan spisen kommer, men vilken och var? Vi har 380/220 Volt i huset.
Tacksam för svar.
Tycker det ser ut att kunna vara en gummikabel som går in i uttaget?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi köpte en gång en induktionshäll från IKEA.
Och spishällen brann och slutade funka efter inkopplingen i perilex-uttaget.
Elfirman tog på sig skulden, ordnade nollan och gav mig 3000 spänn för att fixa en ny spishäll.
Men detta var bort i 2010.
 
  • Gilla
arbina
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.