Enk Projektet skrev:
...eller familjen som byns alla barn älskar att jävlas med......
.............ja, eftersom föräldraansvar har blivit en bristvara i Sverige nuförtiden........... ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Uppsaladröm och 6 till
  • Laddar…
Själv hade jag bara flyttat målet och gett det till älgarna i nästa kommun och inte vetat nånting om nån frågat :D
 
  • Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Blindnit skrev:
Själv hade jag bara flyttat målet och gett det till älgarna i nästa kommun och inte vetat nånting om nån frågat :D
Själv skulle jag se det som positivt att barnen spontan idrottar i dessa tider då alla säger att barnen bara sitter inne och spelar dator!! Som vanligt alla vill att barn ska spontanidrotta men inte så det stör mig!
 
  • Gilla
Rappala
  • Laddar…
Kromo skrev:
Själv skulle jag se det som positivt att barnen spontan idrottar i dessa tider då alla säger att barnen bara sitter inne och spelar dator!! Som vanligt alla vill att barn ska spontanidrotta men inte så det stör mig!

Du har definitivt inte upplevt problem likt TS, det är helt klart.
 
oceanis skrev:
.............ja, eftersom föräldraansvar har blivit en bristvara i Sverige nuförtiden........... ;)
Skönt att iaf någon av oss var den skötsamma och ordentliga sonen under hela uppväxten...tom i tonåren.... ;)
Mina barn och andras ungar tror jag kommer passa i denna tråd....
 
Jag är inte emot spontanidrott eller lek på något vis, men detta verkar ju mera organiserat eftersom det är en idrottsförening som utnyttjar gräsplätten och då är det en helt annan sak som kommunen självklart borde ta hand om. En annan sak som jag funderade på är att ni kanske skulle vilja ha större tomt så kanske det går att köpa av kommunen markplätten.
 
cecar33 skrev:
Du har definitivt inte upplevt problem likt TS, det är helt klart.
Kanske kanske inte haft grannar i två år som hoppade studsmatta från tidig morgon till natt med typ 4-6 kompisar varje dag tio meter från min uteplats. Visst ibland var det lite jobbigt men varför skulle dom inte få leka. Ja dom skrek vill jag lova. Sedan jobbar jag på en förskola som förskollärare så jag har ibland 140 barn på en utegården samt 20 barn inomhus hela dagarna som låter. Kan ärligt inte se problemet med en fotbollsplan. Fan ut och spela med barnen istället. Detta var en bra tråd jag har alltid känt mig negativ, men nu ser jag att jag är ganska positiv till saker, tack cecar33 för att du fick igång mig lite:)
 
Drömhus2012 skrev:
Jag är inte emot spontanidrott eller lek på något vis, men detta verkar ju mera organiserat eftersom det är en idrottsförening som utnyttjar gräsplätten och då är det en helt annan sak som kommunen självklart borde ta hand om. En annan sak som jag funderade på är att ni kanske skulle vilja ha större tomt så kanske det går att köpa av kommunen markplätten.
men det som klubben gjort är ju att ställa dit ett par mål skriver ju TS sedan tror jag inte en klubb organiserar fotboll från tidig morgon till sen kväll från tidig vår till sen höst. Utan detta är ju det som typ alla säger att det är detta som barnen saknar i dagens samhälle. Spontanidrott men visst någon form av regler vore nog bra för alla, man går inte in i trädgårdar tex framförallt inte via att kliva på buskar
 
Oj. Denna tråden fick fart...
En liten uppdatering:
Sambon fick tag i "rätt" person på komunen förut. Det var helt klart att målet skall flyttas. Ingen lek på denna yta. Den ligger för nära vägen. Hon sa även att hon skulle kontakta både fotbollsklubben, och sammhällsföreningen för att få ut infon.

Kan ju tilllägga att dessa två vägar jag svammlar om, som bildar en korsning vid planen är ganska rejält trafikerade. Både av biltrafik och "tung" trafik.

Javisst, det är lätt att tro att vi skulle vara griniga enstörningar. Men då har man nog som tidigare nämnts inte suttit i detta läget.

Nu är det bara att vänta (igen) och se vad som händer...
 
  • Gilla
Hjalmarson och 1 till
  • Laddar…
Kalamanala skrev:
Oj. Denna tråden fick fart...
En liten uppdatering:
Sambon fick tag i "rätt" person på komunen förut. Det var helt klart att målet skall flyttas. Ingen lek på denna yta. Den ligger för nära vägen. Hon sa även att hon skulle kontakta både fotbollsklubben, och sammhällsföreningen för att få ut infon.

Kan ju tilllägga att dessa två vägar jag svammlar om, som bildar en korsning vid planen är ganska rejält trafikerade. Både av biltrafik och "tung" trafik.

Javisst, det är lätt att tro att vi skulle vara griniga enstörningar. Men då har man nog som tidigare nämnts inte suttit i detta läget.

Nu är det bara att vänta (igen) och se vad som händer...
jag har än så länge inte fått någon info i tråden som motsäger griniga enstöringar! Ni och andra i tråden ser ett problem i att personerna sportar på gräsplanen. Jag ser en möjlighet hellre att det är rörelse kring huset än att planen står oanvänd. Men jag kom på en intressant sak. Vad händer om målet försvinner och de börjar spela brännboll istället. Kan kommunen stoppa detta? Är kommunens mark allmän eller bestämmer de vad som ska ske där? Alltså detta är en seriös fråga från min sida.
 
Bra fråga där på slutet "Kromo". Det undrar jag med...
Nu är det inte så roligt att spela brännboll just på denna lilla ytan kanske, men ändå...
 
Kalamanala skrev:
Bra fråga där på slutet "Kromo". Det undrar jag med...
Nu är det inte så roligt att spela brännboll just på denna lilla ytan kanske, men ändå...
Ja detta blev jag också intresserad av. Det borde vara allemansrätten som gäller eller? Det är ju ingen tomt ? Vad händer om de börjar spela fotboll utan mål? DuTS skrev att kommunen bestämt att det ej skulle förekomma någon lek på plätten, ni som kan det juridiska. Kan kommunen stoppa detta?
 
Med hjälp av kommunala ordningsstadgan kan man exempelvis förbjuda hästhållning inom tätort samt lek och spel i planterade rabatter. Så varför skulle kommunen inte kunna förbjuda bollspel på allmänplatsmark inom vissa avstånd från bostad? Frågan är om fullmäktige ställer upp...
 
Allemansrätten handlar inte bara om rättigheter. Det handlar minst lika mycket om att visa hänsyn. Något som ofta glöms bort.
 
  • Gilla
bjoar564 och 2 till
  • Laddar…
Y
Samla hundbajs(påsar) från soptunnor och sprid ut över marken så kanske det inte är lika roligt för dom att spela där mer. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.