P Petronille skrev:
Jo vi börjar luta åt det. Men det finns ett par problem som jag glömt nämna. Det ena är att elen är uråldrig och behöver göras om, men vi har inte tagit itu med det än (pengar osv.). Och nu finns en massa utanpåliggande ledningar och annat. Dessutom finns ett stort element som man skulle behöva skruva bort om man ska sätta upp renoveringstapet eller liknande. Vår förhoppning var att vi skulle kunna måla över tapeterna, för att snabbt fräscha upp sonens rum som i nuläget är lite mörkt. Men så dök det ena problemet upp efter det andra. Det är ju enklare att skarva lite när man bara målar än med renoveringstapeter och allt.
Det går fint att ”pilla in” tapeten bakom elementet. Jag satte upp sådan tapet över tretexen i ett av rummen vårat hus. Inga problem att få i tapeten bakom det två meter långa elementet så att det blev tillräckligt bra.
 
GoC GoC skrev:
Det går fint att ”pilla in” tapeten bakom elementet. Jag satte upp sådan tapet över tretexen i ett av rummen vårat hus. Inga problem att få i tapeten bakom det två meter långa elementet så att det blev tillräckligt bra.
Aha intressant. Men hur fick ni bort den gamla tapeten under? Här hänger den liksom men är svår att få bort eftersom man inte kommer åt.
 
Alltså vårt ser ut så här: Gammal vit ribbad element framför tapetserad vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Petronille skrev:
Aha intressant. Men hur fick ni bort den gamla tapeten under? Här hänger den liksom men är svår att få bort eftersom man inte kommer åt.
Tog inte bort någon gammal tapet. Klistrade fast den över den gamla tapeten
 
Som det ser ut där känns det bäst att lyfta bort elementet och göra det ordentligt bakom
 
Kul då det inte finns avstängningmöjlighet på returen.

Protte
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Som det ser ut där känns det bäst att lyfta bort elementet och göra det ordentligt bakom
Ja jag tror att alternativet till att plocka bort det nu är att spara den delen och göra den senare. Men inte det man önskar direkt...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.