ToRy skrev:
Chrissofsweden, låt mig säga så här: kul film, men lämna skämtandet till oss som har det i blodet... :p
Ska börja packa upp nu på morgonen tänkte jag, förhoppningsvis har jag lite material att lägga in under helgen. Kanske sågar till en dalahäst, hur svårt kan det vara? :)
Hästen är ingen match... det är knätofsarna till masdräkten som är svåra att såga till ;)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Kopierar över från min testtråd och kör här istället :) Per, du kan ta bort den andra.

Nu äntligen har sågen sett dagens ljus efter alldeles för lång väntan. Planerna är något ändrade vad gäller renovering av köket... men i ett hus från -26 som inte sett ett verktyg på 60 år så är det inte direkt arbetsbrist. Vi kommer att fortsätta fodra i vardagsrummet, lista hall, bygga bord +annat

Först ut blir såklart uppackningen. Första känslan är :wow:

Den saknar helt likheter med gamla PCM 8. Jag trodde att den skulle kännas rappligare med den avsevärda viktminskningen, men icke. Tvärtom upplever jag den som väldigt robust. Den ser rent utav lite proffsig ut! Spraya den blå kanske?

Jeg ville snakke men jente min skull ackurat si på Skam..

Så jag gjorde en stumfilm..

https://vimeo.com/203356452

[video=vimeo;203356452]http://www.vimeo.com/203356452[/video]


Jag har spånat lite på om inte ToRy är rädd för att få sin recension sågad? Kan tänka mig att som den göteborgaren han är så försöker han komma på massa roliga skämt.. men det är väl ingen vits med det?
 
Redigerat:
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Snygg och kul uppackningsfilm Chrissofsweden. Bra jobbat!

Men jag fattar inte hur du vågar kasta användarmanualen så snabbt. :wow:
Är ni andra lika vågade?
 
Den var lite som en Apple-produkt; redo att användas direkt ur förpackningen :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag måste erkänna att jag brukar spara manualer och sedan efter x antal år hitta dem igen och bara kasta dem.

Förr i tiden sparade jag alla manualer och garantier på ett och samma ställe men efter ett tag blev det bara för mycket papper så det gör jag inte längre.

Jag förlitar mig - kanske naivt - på att jag hittar manualen eller svaret på min fråga på nätet. Annars finns ju alltid byggahus. :)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Så dårå! Nu ska jag komma igång också. Jag börjar med att lägga in länk till min lilla testfilm här, den som jag redan lagt in i en egen tråd. Om inte annat så för kontinuitetens skull... :)

Fram med popcornen! :p

[video=youtube;90o6A-tsx2U]https://www.youtube.com/watch?v=90o6A-tsx2U[/video]
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Åsså tar vi uppackningen! Får börja med att be CHRISTIAN om ursäkt... Får la bjuda på en öl :beer: någon gång eller nåt. :D Ni fattar när ni ser filmen.... :surprised:
Hade lite elproblem så värmen i stugan är inte direkt t-shirtvänlig, det fick bli en långärmad under.... :rolleyes:
[video=youtube;KY_7KIs7n9E]https://www.youtube.com/watch?v=KY_7KIs7n9E[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
ullberg och 6 till
  • Laddar…
Christoffer?! :D Nånstans där svartnade det!
 
JAG VET! Man jag bad om ursäkt i förväg! :D
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Det har gått en stund nu......(y)
 
En stund senare.... :D

Jag lovade ju att återkomma om manualen! Well, de första ett och ett halvt uppslagen listade allt man INTE ska göra med sågen, och det vanliga dravlet om att torka med lätt fuktad trasa och så vidare. Ni vet, standardgrejer. Ett bra och användbart tips var att man INTE ska hänga upp verktyget i sladden...... :screwy: Eeh... vem är så ända in i glödheta h------s puckad att man hänger upp en kap/gersåg på väggen, i sladden??? Okej att det är standardtext men lite kan man väl sålla och rensa? Vi bor ju ändå inte i USA för jösse namn!

Hur som helst så är manualen i övrigt inte jätteutförlig, på gott och ont. Det kan möjligen vara så att Bosch bestämt sig för att lita på sina kunders intelligens när det gäller att lista ut hur en sladd ska stoppas i ett uttag och hur ett vred ska vridas. Fast det var ju det här med sladdhängningen då......

Nåväl, jag har en film som visar lite om manualen.... Och jag har redan frångått mitt "löfte" om enbart råfilm. Den här är faktiskt ihopklippt! Mycket avancerat! (För att vara från mig alltså...) :beer:


[video]https://youtu.be/EBo75leICmk[/video]
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Lite väl elakt va?

Du vet, man skall inte bita den hand som föder en :)
 
Tja, ska man testa ska man ju vara ärlig. Det är inte frågan om köpt reklam utan om ett konsumenttest. Manualer brukar ju inte vara den roligaste läsningen och definitivt inte det roligaste med att använda ett nytt verktyg. Och lite ros fick de ju i alla fall! (y) Jag ser det som positivt att de litar på vår intelligens lite mer än normalt. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tänkte lägga upp en film till ikväll men inser att storleken gör att den kommer ta timmar att ladda upp hemifrån. Tar det på jobbet i morgon istället. Lite snabbare anslutning där...
 
Hmmm... har problem med att ladda upp filmen och nu börjar arbetstiden ta slut... får kanske ta det på måndag... I helgen ska jag ju upp till stugan och filma mer! :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.