• Arne Norells designfåtölj 'Ari' i brunt läder på en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FunkishJonny och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi köpte två Jetson-fåtöljer begagnade (för övrigt mycket sköna och älskade snurrfunktionen) . När vi flyttade till annat hus så passade inte fåtöljerna. Vi sålde dem för lite högre pris än vad vi gav för dem. Slutsatsen är att klassikernöbler alltid lönar sig.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Åsa Lund
Jetson går att sova en hel natt i om man måste (pga migrän eller nåt)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Har själv ett par Jetson och kan intyga att de år mycket bekväma. Tror dock att möbler ritade av Danska toppdesigners är bland de mest pålitliga som investeringsobjekt betraktat, men de är inte billiga i inköp.
Min personliga favorit bland Danskarna är Hans Wegner även om jag också tycker att hans Ox-chair är lite för mycket, den mindre ”svulstiga” och mindre vanliga varianten av samma stol heter EJ101 Queen Chair och är i mitt tycke snyggare.
Designfåtölj med grått tyg och kromade ben vid ett sidobord med lampa och dekorativa objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Vingfåtöljen CH445 är också mycket bekväm.
Blå dansk designad fåtölj och matchande fotpall med moderna stålbensstativ i ett stilrent rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag gillar nog mest CH28, fåtöljvarianten av Sågbocksstolen, mycket snygg och mycket bekväm, har dock ingen tillhörande fotpall.
Designerfåtölj CH28 i trä med svart sits och ryggstöd, elegant i minimalistisk inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
En klassisk öronlappsfåtölj från Fogia är mitt bidrag. Olivgrön öronlappsfåtölj från Fogia med träben och knappdetaljer på ryggstödet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Vardagsrum med bruna läderfåtöljer, en stor soffa och ett runt soffbord mot en bakgrund av fönster med utsikt över en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har inga fotpallar, men det finns också.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
th
Fåtöljen Ari med pall är Norells flaggskepp sedan 40 år. En modern klassiker, lika aktuell idag som när den belönades med “Show-piece of the year” av British Furniture Manufacturers år 1973. Pryder sin plats i alla miljöer, hemma såväl som offentligt.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Eames Lounge Chair med Ottoman i svart läder och valnötsfanér på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lounge Chair med Ottoman, Eames.
 
Redigerat:
  • Gilla
Untouchable och 9 till
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
[bild]
Lounge Chair med Ottoman, Eames.
Tack, då slapp jag leta upp den. I rätt rum är den helt fantastisk, men det måste vara ett rum med plats för fåtöljen.
 
Svaren du får tenderar att bero på vad som är populärt för stunden, sådan är människan, alla ska samtidigt gilla samma saker.

Köp det du själv gillar även om inte det är en poppisfåtölj just nu, har du tur rent invwsteringsmässigt kanske den blir det. Men å andra sidan kommer då alla andra gilla samma som dig :)
 
Litengubbe Litengubbe skrev:
[bild]
Lounge Chair med Ottoman, Eames.
Dr Frasier Crane kan väl inte ha fel!

Vi har Bruno Matssons Pernilla 69 med fotpall i svart läder. Mycket skön speciellt om man är lång. (Mina axlar tar tex i nackstödet på Ox Chair)
 
  • Bruno Mathsson Pernilla 69-stol i svart läder med matchande fotpall mot grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Haget och 1 till
  • Laddar…
Fogia har en model som heter Mame. Mycket trevlig.
Eva solo kommer med en fåtölj.
Håll koll på möbelmässan nästa vecka. https://www.stockholmfurniturelightfair.se/
Där kommer det dyka upp en hel del nyheter.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
H
Darling McFluff SKJB021 skrev:
Svaren du får tenderar att bero på vad som är populärt för stunden, sådan är människan, alla ska samtidigt gilla samma saker.

Köp det du själv gillar även om inte det är en poppisfåtölj just nu, har du tur rent invwsteringsmässigt kanske den blir det. Men å andra sidan kommer då alla andra gilla samma som dig :)
Haha, så är det ju :) Många fina uppslag som kommer upp, Bra inspiration!! Och, jo jag kommer köpa en fåtölj som jag själv tycker är snygg, även om grannen/morsan/kollegan är av annan åsikt :)
 
H
F Fredrik_N skrev:
Fogia har en model som heter Mame. Mycket trevlig.
Eva solo kommer med en fåtölj.
Håll koll på möbelmässan nästa vecka. [länk]
Där kommer det dyka upp en hel del nyheter.
Tack, Mame va Cool!!!
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.