A
Jo, det är dom ju och det är ju trevligt med en modell som spårar galant vid lågt nåltryck. Men spårar det dåligt pga vinkelfel etc, så sliter det på skivan. Vinyl vs Diamant, den matchen är inte helt rättvis.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nu får jag be TS om ursäkt, men den här tråden fick mig att plocka fram min Pro-Ject skivspelare igen.
Kopplad till en gammal Marantz receiver.
Den låter för jäkla bra alltså! En AT-95E pickup sitter på den, och vilket gött ljud det är från de gamla vinylplattorna!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Finns det ingen vinyltråd!? Vi behöver en vinyltråd! :D
 
  • Gilla
imported_Benno och 1 till
  • Laddar…
Uppdatering: maken fyllde år förra veckan. Han kunde aldrig föreställa sig att jag hade köpt en spelare och blev jätteglad. :) Dock var det inte riktigt den modellen han siktat in sig på, så nu är den bytt, men huvudsaken var ju att han blev nöjd. (y) Nu återstår för honom att dra alla kablar kors och tvärs, tydligen ska den stå i vardagsrummet och inte i hans mancave som jag såg framför mig. :p
Ps: det visade sig också att han hade närmare 15 skivor från sin ungdom men nu blir det att köpa fler.
 
  • Skivspelare med vinylskiva, genomskinligt dammskydd, reglage, placerad på vit byrå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu får jag be TS om ursäkt, men den här tråden fick mig att plocka fram min Pro-Ject skivspelare igen.
Kopplad till en gammal Marantz receiver.
Den låter för jäkla bra alltså! En AT-95E pickup sitter på den, och vilket gött ljud det är från de gamla vinylplattorna!
Varför ska du be om ursäkt?? Det är väl roligt att du fick nåt nytt att göra? (y):cool:
 
  • Älska
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Bra skivval ! (y)
 
  • Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Bra skivval ! (y)
Ja, visst är den fantastisk. :heart:

Jag var med på premiärspelandet igår och det där raspet innan musiken startar, jag fattar grejen. ;)
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Bra skivval ! (y)
Ahh, Graceland! Det såg jag inte förrän nu. Bra platta helt klart!
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.