snuttjulle snuttjulle skrev:
Vad jag ser på den bilden har du L1 L2 och L3 tända nere till höger. Upptill ser jag bara L3 sedan är det blänk.
Då det står alla 3 borde du ha alla faser hela in i mätaren och då bara du drabbad iaf.
Då du säger att spisen funkar utmärkt låter det som att automatsäkringen har gått.
 
  • Elmätare med digital display som visar klockslag och energiförbrukning, märkt med Telvent och Vattenfall-logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
M MrKnowNothing skrev:
alla grannar har också L1-3 i sina displayer
@TechChad
Bra, då har du kollat det.
Tillbaka till lägenheten. 5 uttag fungerar inte menar du. Och uttagen hänger och slänger lite hur som helst. Någon förestående renovering kanske.
Alla vippor äro uppe. Hur går gruppen tror du, finnes förteckning? Någon koppling som gett upp kanske, hade du dammsugaren igång när du kopplade in den?

Ett foto kan hjälpa.
 
E El-Löken66 skrev:
Bra, då har du kollat det.
Tillbaka till lägenheten. 5 uttag fungerar inte menar du. Och uttagen hänger och slänger lite hur som helst. Någon förestående renovering kanske.
Alla vippor äro uppe. Hur går gruppen tror du, finnes förteckning? Någon koppling som gett upp kanske, hade du dammsugaren igång när du kopplade in den?

Ett foto kan hjälpa.
 
  • Elskåp öppet med flera säkringar och en lista på väggen som beskriver vilka säkringar som hör till olika delar av huset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då du nu har konstaterat att du är själv om problemet och du har haft en elektriker nyligen på plats så rekomenderar jag att du löser dit lilla problem med att saknar 5 uttag till måndag med lite skarvsladdar och hör av dig snarast så får han komma och hjälpa dig att hitta felet.
 
  • Gilla
MrKnowNothing
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Bra, då har du kollat det.
Tillbaka till lägenheten. 5 uttag fungerar inte menar du. Och uttagen hänger och slänger lite hur som helst. Någon förestående renovering kanske.
Alla vippor äro uppe. Hur går gruppen tror du, finnes förteckning? Någon koppling som gett upp kanske, hade du dammsugaren igång när du kopplade in den?

Ett foto kan hjälpa.
alla uttag ser bra ut i övrigt. Renoveringen gjordes innan elen kopplades in.
Jag är osäker på om dammsugaren var igång, kommer inte ihåg
 
T
Som tidigare sagts. Då är det nog i din lägenhet.
Alla vippor är uppe? Men det behöver inte betyda att alla säkringar är hela. Även automatsäkringar kan paja (inte direkt vanligt). Träffade på en precis lika dan situation i somras där vi leta ett tag tills vi tillslut mätte på säkringen och det visade sig att den var paj...
 
  • Gilla
MrKnowNothing
  • Laddar…
T
Den där såg lite konstig ut... vad går dom två sista som ej är tillslagna till?
 
E El-Löken66 skrev:
Bra, då har du kollat det.
Tillbaka till lägenheten. 5 uttag fungerar inte menar du. Och uttagen hänger och slänger lite hur som helst. Någon förestående renovering kanske.
Alla vippor äro uppe. Hur går gruppen tror du, finnes förteckning? Någon koppling som gett upp kanske, hade du dammsugaren igång när du kopplade in den?

Ett foto kan hjälpa.
Kan det vara 1/3 kardeler någonstans som knäckts tror du? Vi får fråga Ulltand. :)
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
E
Hej, du har 2 vippor nere, alltså 7 av 9 grupper fungerande.
Men det visste du kanske.
 
Magnus E K
E El-Löken66 skrev:
[...]5 uttag fungerar inte menar du. Och uttagen hänger och slänger lite hur som helst. [...] Alla vippor äro uppe.
Hm, nu kan jag inte sova innan jag får veta tankegången bakom att använda den gamla pluralformen av verbet vara men inte av fungera, hänga och slänga.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Hm, nu kan jag inte sova innan jag får veta tankegången bakom att använda den gamla pluralformen av verbet vara men inte av fungera, hänga och slänga.
Jag kan inte sova innan jag förstått detta lilla elproblem:)
 
  • Gilla
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Den där såg lite konstig ut... vad går dom två sista som ej är tillslagna till?

Till diskmaskinen som inte finns på plats än
 
E El-Löken66 skrev:
Hej, du har 2 vippor nere, alltså 7 av 9 grupper fungerande.
Men det visste du kanske.

Till diskmaskinen som inte finns på plats än
 
E
M MrKnowNothing skrev:
Jag kan inte sova innan jag förstått detta lilla elproblem:)
I förteckningen. Du har 9 aktiva grupper enligt denna.
Men enligt dina dvärgbrytare är endast 7 till för stunden.
 
  • Gilla
MrKnowNothing
  • Laddar…
E
M MrKnowNothing skrev:
Till diskmaskinen som inte finns på plats än
Och den andra?
 
  • Gilla
MrKnowNothing
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.