Kan droppa in ett inlägg angående PL400. Detta funkade inte alls för mig. Jag gjorde precis så man skulle göra fick till och med tejpa upp en detalj som var pytte liten för att den bara gled ner, efter 48 timmars härdning så tänkte jag skurva på själva mugghållaren allt slutade med att jag slängde ut PL400, den hade ingen fäst förmåga alls.

Nu köpte jag mig ett paket Glabete som jag smetade upp igår kväll (Torsdag) och redan där såg jag att det var något helt annat. behövde ingen tejp för att hålla fästanorningen på plats så på Söndag skall jag montera dit mugghållaren, toa rull hållaren och handuks hållaren. Då får vi se om det är något att ha annars blir det att borra och skruva.

/Zoran
 
Har aldrig provat PL400, trodde bara att det skulle kunna funka.
Glabete är jag hittills mycket nöjd med.
 
PL400 fäster mot det mesta och jag har satt mitt tvättställ med det.
Om PL400 inte fick fästförmåga måste det varit silikon på ytan.
Tips är att ha kemiskt ren bensin till hands då man jobbar med det och för omedelbar vidhäftning så lufta fogen en gång, dvs för ihop och dra isär igen innan man trycker till den slutgiltigt.
Nackdelen med PL400 är att den är omöjlig att få isär.

/Kent
 
annars kan man limma med pl 400 och sen lägga en klick med smältlim som hålle saken på plats..

Ska prova Veidec till veckan, har någon tub med 90sek lim och ett gäng bland pipar....
Med Veidec lägger man en sträng mont.lim och 2-3 klickar snabblim på en skena till en duschvägg
 
snickarboden skrev:
PL400 fäster mot det mesta och jag har satt mitt tvättställ med det.
Om PL400 inte fick fästförmåga måste det varit silikon på ytan.
Tips är att ha kemiskt ren bensin till hands då man jobbar med det och för omedelbar vidhäftning så lufta fogen en gång, dvs för ihop och dra isär igen innan man trycker till den slutgiltigt.
Nackdelen med PL400 är att den är omöjlig att få isär.

/Kent
Jag gjorde precis så som du beskrev. Gjorde rent noga. la på en klick tryckte emot drog ifrån och tryckte till igen. 48 timmar senare när jag skulle montera fick jag allt i näven. Att få bort den från kaklet var inga som helst problem. Inte för mig iallafall.

/Zoran
 
Varför hitta andra patent när det redan finns saker som verkligen fungerar...

PL400 är bra till mycket men tydligen inte till just detta... ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Det har ju länge pratats om lösningar för att slippa borra hål genom tätskikt för diverse infästningar i badrum.

Idag fick jag tipset om en produkt som verkar helt sanslös...

Ett form av lim som ska hålla för upp till 170kg men som samtidigt är lätt att plocka bort om man ångrar sig.

Kolla in denna...

[länk]

[länk]

[länk]

Tror inte mig ha sett detta någonstans i forumet innan och tycker det passar bäst i detta delforumet då det främst är i badrum man har användning av det här.

Hej

Någon som vet om det är värmebeständigt över tid...

mvh
 
snickarboden skrev:
....Nackdelen med PL400 är att den är omöjlig att få isär.
/Kent
Prova med kylspray, PL400 tål inte kyla så värst bra.
 
Wasa skrev:
Hej

Någon som vet om det är värmebeständigt över tid...

mvh

Hej!
Hittade på deras hemsida teknisk info som säger att det är ålderbeständigt samt klarar temperaturer mellan -40 gr upp till +100 gr C.:)
 
Wasa skrev:
Hej

Någon som vet om det är värmebeständigt över tid...

mvh

Hej!
Hittade på deras hemsida teknisk info som säger att det är ålderbeständigt samt klarar temperaturer mellan -40 gr upp till +100 gr C.
 
Vad tror ni om att limma ett blandarfäste?
Hade känts bra att slippa hålen i duschen.
Dock så följer man ju inte monteringsanvisningen för blandarfästet.
 
Det funkar utmärkt. Jag gjorde det själv nyligen i mitt badrum. Använde dock Glabetes montagebrickor, en typ rund platta med gängstång på som jag limmade upp och sedan låste jag fast blandarfästet med en kupolmutter. Ser faktiskt riktigt sjysst ut.
 
Ha, ha om ni är med på Facebook måste ni kolla in gruppen "Alla vi som hatar att borra". Passar väl in här :)
 
Vart kan man köpa detta superlim? Helst i Stockholm någonstans.
 
onetrickpony skrev:
Vart kan man köpa detta superlim? Helst i Stockholm någonstans.
Kolla med återförsäljare av kakel och klinker för de flesta sådana butiker i Skåne har det eller kan ta hem det åtminstonde...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.