M
lunnabo lunnabo skrev:
Du missade att det var samma person som klyvt veden som lastat den.
Normalt sett så klyver man veden innan den torkat.
Dessutom så får man en uppskattning av vikt när man hanterar veden.
Så inte precis jämförbart med lastning av grus.
Nej det missade jag inte! Jag vet av erfarenhet (typ 35 år) vad grus väger, och vad folk tror att det väger. Jag har lastat åtskilliga släpvagnar med diverse lastmaskiner och det är i princip samma sak, alltid, ”lägg du på lite mer”, för det ser inte mycket ut. Vid ett tillfälle så lastade jag makadam på en släpkärra och kunden vinkade, mera..mera..mera. Tjoff sa det så vek sig båda hjulen så kärran blev kobent.

Och nej, jag fick inte så stor känsla för vikten av veden när kompisen la upp den på bordet med grävmaskin med grip och Hakkapilken klöv och matarbandet lastade veden på kärran. Jag drog endast i armen till sågen.
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nej det missade jag inte! Jag vet av erfarenhet (typ 35 år) vad grus väger, och vad folk tror att det väger. Jag har lastat åtskilliga släpvagnar med diverse lastmaskiner och det är i princip samma sak, alltid, ”lägg du på lite mer”, för det ser inte mycket ut. Vid ett tillfälle så lastade jag makadam på en släpkärra och kunden vinkade, mera..mera..mera. Tjoff sa det så vek sig båda hjulen så kärran blev kobent.

Och nej, jag fick inte så stor känsla för vikten av veden när kompisen la upp den på bordet med grävmaskin med grip och Hakkapilken klöv och matarbandet lastade veden på kärran. Jag drog endast i armen till sågen.
Tror du att det var så det gick till när TS klöv sin ved och lastade den?
Eller ville du mest berätta hur fräckt det är med grävmaskin och Hakkapilken?
 
Nu råkar det ju faktiskt vara så att det är markarbetaren som är ts..........
 
  • Gilla
lob och 3 till
  • Laddar…
M
lunnabo lunnabo skrev:
Tror du att det var så det gick till när TS klöv sin ved och lastade den?
Eller ville du mest berätta hur fräckt det är med grävmaskin och Hakkapilken?
Det är jag som är trådskaparen;).
Förstår inte vart du vill komma med det sista du skrev:thinking:
 
  • Gilla
uplj och 1 till
  • Laddar…
K
M Markarbetaren skrev:
Det är jag som är trådskaparen;).
Förstår inte vart du vill komma med det sista du skrev:thinking:
Inte ens han själv har koll på vart han vill… Större troll får man leta efter
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.