Mikael_L
lindengbg skrev:
Edit; Hittade den hos Claes Ohlsson å Jula, billigast pris 1349kr. Ok pris men finns det billigare så vill man ju inte missa det nu när jag ställt in mig på den blåa Boschen för 999.. :)
Du lade väl märke till att i dessa 2 butiker är det maskinen med endast 1 batteri som avses.
Tyvärr har Bosch dragit på en del extra på priset för Li-2:an.

Jag köpte min (med ett batteri) för ca 1050 på Bauhaus, genom att nyttja lägstaprisgarantin då COOP hade Li-2:an på kampanj.
Först erbjöd jag säljarna på COOP att köpa den där ifall dom ville ge mig samma pris, men dom avböjde så det fick bli Bauhaus :surprised: .
 
Mikael_L skrev:
Du lade väl märke till att i dessa 2 butiker är det maskinen med endast 1 batteri som avses.
Tyvärr har Bosch dragit på en del extra på priset för Li-2:an.

Jag köpte min (med ett batteri) för ca 1050 på Bauhaus, genom att nyttja lägstaprisgarantin då COOP hade Li-2:an på kampanj.
Först erbjöd jag säljarna på COOP att köpa den där ifall dom ville ge mig samma pris, men dom avböjde så det fick bli Bauhaus :surprised: .
Ah det missade jag att det bara var ett batteri. Men känns som det räcker med ett för de flesta tillfällen, men iof inte dumt å alltid ha ett i maskin å ett redo för laddning.
 
lindengbg skrev:
Ah det missade jag att det bara var ett batteri. Men känns som det räcker med ett för de flesta tillfällen, men iof inte dumt å alltid ha ett i maskin å ett redo för laddning.
Ja...ett batteri blir man väldigt fort trött på....det är pest.
 
Coop Bygg har den för 1295kr inkl moms fast med ett batteri.

Tipsa gärna om var man kan köpa Bosch PSR 14,4 Li-2 med två batterier.
 
lindengbg skrev:
Det dumma isåfall med NiCd är då som du säger att man måste ladda ur batterierna, vet med mig att jag är riktigt dålig på att följa såna instruktioner :) Å dumt om man slarvar med detta å batterierna blir riktigt kassa ett per månader senare när man skall använda maskinen.

När jag e klar hemmapular som jag mest är så sätter jag på ficklampan eller låter barnen leka att maskinen är K-pist. sen e det bara å stoppa i dem i laddaren en stund innan det e dags å jobba, kvällen före eller innan frulle, för inte blir det någe borra innan frukost!
 
Mikael_L skrev:
Men vilken blå bosch är det ni har på jobbet då?
GSR 12-2 . . 11Nm
GSR 12 . . . . 19 Nm
GSR12 -VE2 28 Nm

Alla moment mjukt förband.

Så det skiljer ju en hel del beroende på modell.
12 altså inte VE2 utan den "rikitga" professional-serien :)

/K
 
coss skrev:
lindengbg skrev:
Det dumma isåfall med NiCd är då som du säger att man måste ladda ur batterierna, vet med mig att jag är riktigt dålig på att följa såna instruktioner :) Å dumt om man slarvar med detta å batterierna blir riktigt kassa ett per månader senare när man skall använda maskinen.

När jag e klar hemmapular som jag mest är så sätter jag på ficklampan eller låter barnen leka att maskinen är K-pist. sen e det bara å stoppa i dem i laddaren en stund innan det e dags å jobba, kvällen före eller innan frulle, för inte blir det någe borra innan frukost!
Själv är jag tvärtom - dragaren ligger i verktygsboden och när jag skall göra något så förväntar jag mig att det bara är att köra. Att vänta 2h för att ladda batterierna då skulle inte alls funka för mig.

Nu har jag bara haft NiMH - dragare och där har det inte varit några större problem med urladdning. Min senaste "hercules" dog det ena batteriet efter 3 år (hade iof alltid varit ngt sämre)... NiCd med endast ett batteri hade definitivt inte varit kul iom att jag inte gärna avbryter arbetet (om man tex skruvar veranda eller så) i flera timmar för att ladda ur och sedan ladda upp batteriet igen (iof kanske laddaren gör detta aut = mer uthärdligt), men med 2 batterier kanske det funkar iaf...

/K
 
mm så tänkte jag med :) men det är kuligara att ha fullladdat än behöva ha 2 halvtomma.
 
coss skrev:
mm så tänkte jag med :) men det är kuligara att ha fullladdat än behöva ha 2 halvtomma.
Hehe - 2 halvtomma är det väl svårt att få ?

Man kör väl inte slut på ett halvt batteri för att sen byta, och dessutom då utan att ladda det "halvtomma"? :D

/K
 
ja hur tänkte jag nu kli kli kli.
jo vet jag att jag använd ett till hälften typ å det andra bara legat å dragit någon månad eller så så borde de vara halvtomma...... är mitt resonemang helt fel nu???
 
Ingen tips på affärer som säljer gröna bosch till bra pris? Kollade ÅF på Bosch hemsida och var rätt mycket skumma företag. Slängde även i väg lite mejl till en del firmor (Hornbach, Bauhaus mm) men inga svar än.
 
lindengbg skrev:
Ingen tips på affärer som säljer gröna bosch till bra pris? Kollade ÅF på Bosch hemsida och var rätt mycket skumma företag. Slängde även i väg lite mejl till en del firmor (Hornbach, Bauhaus mm) men inga svar än.
Bauhaus hade ngn drive för en vecka sen iaf (jag var i Barkarby)
Huruvida det var mkt billigare än andra vet jag iof inte...

/K
 
coss skrev:
ja hur tänkte jag nu kli kli kli.
jo vet jag att jag använd ett till hälften typ å det andra bara legat å dragit någon månad eller så så borde de vara halvtomma...... är mitt resonemang helt fel nu???
Det beror väl iof på batteritypen.
Men mina NiMh har inte laddat ur sig märkbart på en månad.

Li-Ion kan vara litye känsligare - får väl se framöver hur min Hitachi klarar det - å andra sidan tar en fullladdning där bara 30 min. Min gamla NiMh tar upp till 4-6 timmar för att ladda fullt !

Men du får det ju inte bättre om du har ett batteri som har legat och dragit en månad, eller ? :)

/K
 
Fick lite mejlsvar nu.

Hornbach pris lät rätt bra;

Bosch PSR 14,4 LI-2 med ett batteri kostar 1295:-
Bosch PSR 14,4 LI-2 med två batterier kostar 1495:-


Är väll värt 200kr för 2 batterier va? Järnia skulle ha 1695kr för 2-batterier-modellen men sa att de var slut på distributörens lager. Får se om Hornbach hade i lager *mejlade dem igen*
 
Ett tips ang prisvärda borrmaskiner/skruvdragre. http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=57072072

2 maskiner, 2 laddare och 1 batteri. Reservationspris 1750:-

Klart rimligt pris då bägge är i nyskick. Den blåa är dessutom riktigt bra, säljes dock då jag snöat in på Makita.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.