Några dagar senar ringde kommunens handläggare mig och talade om att denne skrotälskare ringt kommunen och kört en gråtvals som han gjort tidigare och fått kommunen att tycka synd om honom så nu behöver vägen inte alls vara rensad på måndag utan han ska få en chans till säger handläggaren.
En chans till innebär i praktiken normalt sett sju dagar.

Nu har skrotälskaren börjat att ta bort allt sånt som inte är bilar från vägen.... han lägger bråtet på en annans mark bara tvärs över vägen, jag har varit i kontakt med ägaren av den marken och skrotälskaren har inte vare sig frågat eller fått tillstånd att lägga något i den skogsdungen, ägaren ska ringa kommunen i morgon ang.
Ickebilar, speciellt utanför väg, ringer man lämpligen miljökontoret om.

Här är lite bilder på skrotkaravanen
Ser ut som ett klockrent "Flyttning enär fordonet är fordonsvrak", möjligen med undantag för jänkaren. Gatukontoret borde kunna flytta dem på stubben, men man har rätt att ge honom lite tid (oftast 7 dagar) att göra det själv så att kommunen slipper.
 
Staffans2000
Ford 59an, de suflettförsedda, transiten och även den blå 144an från 1972(?) kan kallas för annat än "skrot". Håller vi på en stund till, finns det snart inget skrot kvar.
Märkligt dock att de museala industrihistoriska föremålen har fått stå kvar så länge

Staffan
 
Redigerat:
Hej Staffan
Jo då dessa så kallade museala föremål som du kallar vraken står så länge till de sjunker ihop av rost, har för några år sen hjälpt denne SKROTälskare att få upp ett av vraken på ett bilsläp och det gick bra tills bakhjulen skulle upp på uppkörningsramperna då gick detta vrak av någonstans på mitten, den skönk helt enkelt ihop, och om sen varje bilskrot är ett museum för dig så kan ju ingen ta den uppfattningen ifrån dig, men det är faktiskt så att väg är till för, som det står i regelverket "rörlig trafik"
Ford 59-an ska han ha 60000:- sextiotusen kr. för och den är inte ens registrerad i Sverige....
 
Ford 59an, de suflettförsedda, transiten och även den blå 144an från 1972(?) kan kallas för annat än "skrot". Håller vi på en stund till, finns det snart inget skrot kvar.
Den formella definitionen som brukar användas på när ett fordon är skrot är när kostnaden för att renovera det så att det går genom bilprovningen är högre än vad man då skulle kunna sälja det för.

Ford 59-an ska han ha 60000:- sextiotusen kr. för och den är inte ens registrerad i Sverige....
Svårt att säga utan att titta närmare, men spontant känns det som ett rimligt pris.
 
Ford 59-an är rostig (gravrost) på många ställen och då har jag inte sett den underifrån, av sätena så återstår bara fjädrar och stålkonstruktion, det ser ut som råttor har haft kupén som bostad en längre tid och framlyktorna har rostiga reflektorer och ett trasigt lyktglas och vad gäller inregistrering så har jag hört att det kostar ca: 15 000 kr. Jag skulle tro att rimligt pris för denna bil är ca: 20 000 kr. Är själv en gammal raggers så jag har en liten hum om vad den kan vara värd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.